Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

1.11.18

Ανοίγει ο δρόμος για το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας στο Θριάσιο Πεδίο

Ανοίγει ο δρόμος για το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας στο Θριάσιο Πεδίο

Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία και λειτουργία του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας, με την ψήφιση απόψε από την ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Στο νομοσχέδιο, «υπέρ» δήλωσαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, και καταψήφισαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με εξαίρεση το Ποτάμι που δήλωσε «παρών».
«Η Ελλάδα έρχεται, επιτέλους, να αξιοποιήσει τη θέση της ως διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών», είπε λίγο πριν την έναρξη της ψηφοφορίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης και υπογράμμισε ότι με την σημερινή εξέλιξη αναβαθμίζεται η γεωπολιτική θέση της χώρας, προσελκύονται νέες παραγωγικές και μεταποιητικές δομές, οικοδομούνται σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίων παραγωγικών δραστηριοτήτων με τις βαλκανικές χώρες. Ο Χρήστος Σπίρτζης σχολίασε την κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης: «Μας λέτε ότι είναι πολύ χαμηλό το τίμημα και ότι είναι φιλέτο. Γιατί τότε, τόσες διαγωνιστικές διαδικασίες που κάνατε, από το 2006 έως το 2009, το 2010 και το 2011, βγήκαν άγονες; Και γιατί προσήλθε μόνο μια προσφορά το 2016, αφού είναι φιλέτο;».
Ο κ. Σπίρτζης απάντησε και στις επικρίσεις ότι η κυβέρνηση βάζει την υπογραφή της σε μια σύμβαση που αποτελεί σκάνδαλο: «Μας καταγγέλλετε, για σκανδαλώδη σύμβαση σε μια σύμπραξη που το 80% το έχει η ΕΤΒΑ, που είναι το ελληνικού δημοσίου; Διαπλεκόμαστε με το ελληνικό δημόσιο; Για αυτό μας καταγγέλλετε; Ακόμη και έτσι όμως, δεν ισχύει. Αν υπήρχε αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, προφανώς δεν θα περνούσε, ούτε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ούτε από μια σειρά διαδικασιών που έχουν προηγηθεί».
Οι θέσεις των κομμάτων
«Με την επικύρωση της σύμβασης αυτής, προχωράει ένα έργο που επανειλημμένα από το 2004 είχαν προσπαθήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις να το ολοκληρώσουν, με κατ' επανάληψη αποτυχημένες προσπάθειες, ένα έργο για το οποίο οι απαλλοτριώσεις είχαν ξεκινήσει από το 1979. Σήμερα, αυτή η κυβέρνηση πετυχαίνει εκεί που απέτυχαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις», είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνος Σπαρτινός. «Ακούσαμε άλλη μια φορά τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας να προσπαθεί χωρίς περίσκεψη και ανενδοίαστα να υπονομεύσει κάθε επενδυτική αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, καλώντας Άραβες επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα μας, αλλά μόνο όταν θα είναι αυτός πρωθυπουργός, δηλαδή στο απώτατο και το άδηλο μέλλον», σχολίασε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Αυτή η σύμβαση, την οποία φέρνει σήμερα στη Βουλή η κυβέρνηση, είναι εξόχως προβληματική, αντιστρατεύεται το δημόσιο συμφέρον, περιλαμβάνει αντισυνταγματικές διατάξεις και αποτελεί αποτέλεσμα περίεργων αποφάσεων και ζυμώσεων, οι οποίες εγείρουν πολλά ερωτηματικά», είπε ο βουλευτής της ΝΔ Κ. Καραμανλής. «Πιστεύουμε στην ανάγκη αξιοποίησης του Θριασίου, που θα ενισχύσει τον ρόλο του Πειραιά στον θαλάσσιο διάδρομο της Ασίας και της Ευρώπης. Δεν είναι δυνατόν, όμως, να στηρίξουμε τη συγκεκριμένη σύμβαση που έχετε φέρει με διαφοροποιημένους όρους από αυτούς της προκήρυξης», είπε ο βουλευτής της ΝΔ και επισήμανε ότι κατατέθηκε μία μοναδική προσφορά. «Δεν είναι δυνατόν να περιμένετε να στηρίξουμε μία σύμβαση, στην οποία προβλέπεται εφάπαξ τίμημα, μειωμένο κατά 50%, με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΓΑΙΑΟΣΕ», είπε ο κ. Καραμανλής.
«Δεν υπάρχει ούτε ένας Έλληνας που να μη θέλει την αξιοποίηση του Θριάσιου. Προφανώς το Θριάσιο πρέπει να αξιοποιηθεί, γιατί αποτελεί εθνικό στόχο η Ελλάδα να αποτελέσει ένα σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο των Βαλκανίων και όχι μόνο», είπε ο βουλευτής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης και πρόσθεσε: «'Αλλο, όμως, η σωστή αξιοποίηση του Θριάσιου και άλλο τα «δωράκια» κάποιων εκατομμυρίων ευρώ, που εμπεριέχονται σε συγκεκριμένα άρθρα της σύμβασης, την οποία προφανώς θα καταψηφίσουμε». Ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε και στους διαγωνισμούς που προηγήθηκαν: «Ο πρώτος διαγωνισμός για το Θριάσιο έγινε το 2006-2009. Το όφελος του ελληνικού δημοσίου ήταν 77 εκατομμύρια ευρώ. Ο δεύτερος διαγωνισμός έγινε με υπογραφή του κ. Σπίρτζη τον Νοέμβριο του 2015 και αφορούσε παραχώρηση για πενήντα χρόνια με συνολικό όφελος του δημοσίου 63 εκατομμυρίων ευρώ. Ο τρίτος διαγωνισμός έγινε μετά από έναν χρόνο, τον Ιούνιο του 2016, με υπογραφή ξανά του κ. Σπίρτζη. Έχουμε μείωση του οφέλους του δημοσίου κατά 51%. Τα 63 εκατομμύρια γίνονται 31 εκατομμύρια. Τι κρύβεται;».
To σχέδιο νόμου υπηρετεί την καπιταλιστική κερδοφορία, ανέφερε στη συζήτηση που προηγήθηκε, η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου. «Δεν μιλάμε για τα 588 στρέμματα κρατικής γης που δίνονται πάμφθηνα, αλλά για την προστιθέμενη αξία που θα δημιουργηθεί σε αυτά και ποιος θα την καρπωθεί», είπε η βουλευτής του ΚΚΕ και επισήμανε: «Δεν πρέπει να παγιδεύονται η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα στο να διαλέξουν ανταγωνιστή, δηλαδή τον εκμεταλλευτή τους. Διότι, όλοι έχουν ενιαία και ομόφωνη άποψη στην εκμετάλλευση της εργατικής δύναμης».
«Θεσμοθετείται ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο», είπε ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Κωνσταντίνος Κατσίκης. «Το νέο εμπορευματικό κέντρο Θριασίου θα προσδώσει με τη λειτουργία του μεγάλη προστιθέμενη αξία στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών», είπε ο βουλευτής των ΑΝΕΛ.
«Είμαστε θετικοί σε κάθε επένδυση που εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και γίνεται με όρους διαφάνειας, αξιοκρατίας και ωφελεί σε μακροχρόνιο και όχι βραχυπρόθεσμο ορίζοντα την κοινωνία, την οικονομία ευρύτερα και όχι μόνο στενά της περιοχής», ανέφερε ο βουλευτής του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, που δεν έκρυψε όμως τον προβληματισμό του διότι «οι υποδομές της συγκεκριμένης περιοχής δεν είναι τόσο ικανές για να απορροφήσουν τους κραδασμούς από μια τέτοια επένδυση» και γιατί θα τετραπλασιαστούν τα βαρέα οχήματα επιβαρύνοντας περιβαλλοντικά την περιοχή.
«Πρόκειται σαφώς για ένα έργο στρατηγικής σημασίας με πολλαπλές αναπτυξιακές προοπτικές, που ξεπερνά σαφέστατα και τα σύνορα της χώρας και θα συμβάλλει στην αύξηση των μεταφερόμενων με τον σιδηρόδρομο εμπορευματικών φορτίων και την ανάδειξη, βέβαια, της Ελλάδος σε ισχυρό παράγοντα της εφοδιαστικής αλυσίδας και σε μια κύρια πύλη διακίνησης εμπορευμάτων προς την υπόλοιπη Ευρώπη», είπε ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Μάριος Γεωργιάδης. Ο βουλευτής υπογράμμισε όμως, ότι ένα «φιλέτο» παραχωρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει διαφοροποιηθεί η τελική σύμβαση από την προκήρυξη, και δίνονται απαράδεκτες διευκολύνσεις σε σχέση με τον συντελεστή δόμησης.

Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ