Χρ. Σπίρτζης: Είμαστε περήφανοι για το ν/σ για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας
«Είμαστε περήφανοι για το νομοσχέδιο και δεν θα είχαμε κανέναν λόγο να συζητηθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αλλά θα πρέπει να έχει ψηφιστεί ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας». Με αυτήν τη φράση ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, εισηγήθηκε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή να συζητηθεί με διαδικασίες κατεπείγοντος το νομοσχέδιο «Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».
Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε ότι ο λόγος για τον οποίο το νομοσχέδιο κατατέθηκε μόλις χθες στη Βουλή είναι πως δεν είχαν καταλήξει οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς. «Το σχέδιο νόμου το καταθέσαμε με τη διαδικασία αυτή επειδή υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές δεσμεύσεις. Το σχέδιο νόμου ήταν να κατατεθεί μαζί με τα προαπαιτούμενα την προηγούμενη Πέμπτη, δυστυχώς δεν είχαν καταλήξει οι διαπραγματεύσεις, όχι με δική μας ευθύνη, και τη Δευτέρα που θα λάβει χώρα η συνεδρίαση του Eurogroup, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε κανέναν λόγο αυτό το νομοσχέδιο να ψηφιστεί με τις διαδικασίες του κατεπείγοντος. Θα θέλαμε κι εμείς το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης που κάναμε να συζητηθεί πάρα πολύ, γιατί είμαστε υπερήφανοι γι' αυτό. Αποτελεί νίκη, όχι μόνο της κυβέρνησης, αλλά και της χώρας. Μέχρι την Τρίτη γινόταν διαπραγμάτευση και υπάρχουν ακόμη και σήμερα παρατηρήσεις σε δευτερεύοντα τεχνικά ζητήματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η διαπραγμάτευση ξεκίνησε τον Μάιο και κατέληξε στα μεγάλα ζητήματα μόλις μία ημέρα πριν».
Υπέρ της διαδικασίας του κατεπείγοντος δήλωσαν οι εισηγητές της κυβερνητικής πλειοψηφίας, ο Απόστολος Καραναστάσης, από τον ΣΥΡΙΖΑ και ο Γιώργος Λαζαρίδης, από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, σημειώνοντας πως λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν την ψήφιση του νομοσχεδίου πριν από το Eurogroup.
Αντίθετοι δήλωσαν οι εισηγητές των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής από τη ΝΔ υπογράμμισε ότι εδώ και μήνες ήταν γνωστό πως πρέπει να έρθει αυτό το νομοσχέδιο, που κύριο θέμα έχει την αεροναυτιλία και άρα η καθυστέρηση έχει ονοματεπώνυμο, η ευθύνη ανήκει καθαρά στην κυβέρνηση.
Απαράδεκτο χαρακτήρισε το κατεπείγον η Ελένη Ζαρούλια, από τη Χρυσή Αυγή, και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι είναι έτοιμη να πουλήσει τον εναέριο χώρο, εφιστώντας την προσοχή της κυβέρνησης, ιδίως μετά τις προκλητικές δηλώσεις Ερντογάν.
«Τι έκανε οκτώ μήνες το υπουργείο για να είναι περήφανο, αφού κιόλας δεν απέτρεψε την εκχώρηση των αεροδρομίων», αναρωτήθηκε ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Κουτσούκος, ο οποίος πρόσθεσε ότι υπάρχουν τεράστια ζητήματα, όπως το θέμα για το FIR, τα οποία δεν μπορούν να προχωρήσουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.
«Έχουμε διαφωνήσει με όλα αυτά τα νομοσχέδια που έρχονται με αυτή τη διαδικασία, η οποία δεν επιτρέπει τη συζήτηση σε βάθος και μάλιστα σε νομοσχέδιο που συνδέεται με την εθνική κυριαρχία», παρατήρησε ο Χρήστος Κατσώτης, από το ΚΚΕ.
«Κινδυνεύουμε ως κοινωνία να εκλάβουμε ως κανονικότητα τις διαδικασίες κατεπείγοντος και τα τελεσίγραφα στην οικονομία και σε άλλα κρίσιμα ζητήματα», τόνισε ο Γιώργος Αμυράς, από το Ποτάμι, και κάλεσε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, να μη δεχθούν αυτήν τη διαδικασία για κρίσιμα ζητήματα, μάλιστα, που έχουν να κάνουν με τον εθνικό εναέριο χώρο.
«Το νομοσχέδιο είναι πολύ σημαντικό και θα θέλαμε περισσότερο χρόνο να το αξιολογήσουμε. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι μεγάλες. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό», σημείωσε ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων, Ιωάννης Σαρίδης.
Αντίθετος με το κατεπείγον δήλωσε και ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης.