Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

20.9.13

Στήριξη από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ θετικοί ο ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΜΑΡ



Συμπεριελήφθη η τροπολογία Αυγενάκη για τα μηχανήματα έργων που παραμένουν παροπλισμένα στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταφορών



Ψηφίσθηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου


Στήριξη από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ θετικοί ο ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΜΑΡ

Συμπεριελήφθη στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η τροπολογία του Βουλευτή Ηρακλείου κ. Λευτέρη Αυγενάκη που αφορά στα μηχανήματα έργων για τα οποία δεν έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης τύπου και παραμένουν παροπλισμένα,. Η εν λόγω διάταξη του άρθρου 112, ψηφίστηκε κατά την επεξεργασία και την επί των άρθρων συζήτηση, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με την στήριξη της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ, ενώ θετικοί ήταν  ΔΗΜ.ΑΡ. και ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Με τη συγκεκριμένη διάταξη δίνεται η δυνατότητα τα μηχανήματα έργων που έχουν εισαχθεί ή κατασκευαστεί στην Ελλάδα μέχρι την 25-6-2010 και δεν έχουν λάβει έγκριση τύπου, να μπορούν πλέον να λάβουν με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ίσχυαν κατά την ημερομηνία εισαγωγής τους ή κατασκευής τους.

Επειδή στα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση απόφασης έγκρισης τύπου είναι και η πιστοποίηση της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του οχήματος, για αυτά τα μηχανήματα, θα θεωρηθεί ότι καλύπτουν τις προδιαγραφές της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ίσχυαν κατά την ημερομηνία κατασκευής τους.

Τέλος, δίδεται η συγκεκριμένη δυνατότητα για χρονική διάρκεια δέκα (10) μηνών από την δημοσίευσή του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως προκειμένου να αποδεσμευτούν τα ήδη υπάρχοντα οχήματα που έχουν εισαχθεί μέχρι τις 25-6-2010.

Επισυνάπτεται:
1. Η τροπολογία για τα μηχανήματα έργων








Στο Σ/Ν: «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις»

Άρθρο…
                                                                                      
1.Στo άρθρο 5 του Π.Δ. 57/2010 (Α΄97), προστίθεται παράγραφος 5. ως εξής:
«5. Τα μηχανήματα έργων που έχουν εισαχθεί ή κατασκευαστεί στην Ελλάδα μέχρι την 25-6-2010 και δεν έχουν λάβει έγκριση τύπου, μπορούν να λάβουν έγκριση τύπου με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ίσχυαν κατά την ημερομηνία εισαγωγής τους ή κατασκευής τους. Αυτά τα μηχανήματα, καλύπτουν τις προδιαγραφές της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ίσχυαν κατά την ημερομηνία κατασκευής τους. Οι διατάξεις του παρόντος ισχύουν για δέκα (10) μήνες από την δημοσίευσή του.»


ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, τα μηχανήματα έργων υπάγονται στην Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2006/42/ΕΚ η οποία έχει εναρμονιστεί με το Ελληνικό Δίκαιο με το Προεδρικό Διάταγμα 57/2010. Όπως ισχύει για όλες τις παρόμοιες Οδηγίες, στην Οδηγία δεν προβλέπεται ως προϋπόθεση ούτε για τη διάθεση των μηχανημάτων στην κοινοτική αγορά αλλά ούτε και για τη χρήση τους η προηγούμενη έγκριση τύπου οποιασδήποτε μορφής. Βασικό στοιχείο είναι η ασφάλεια και η υγεία του χειριστή και ο περιορισμός του οποιουδήποτε κινδύνου. Από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας εξαιρούνται μεταξύ άλλων τα οχήματα με κινητήρα και τα ρυμουλκούμενα τους, που καλύπτονται από την οδηγία 2007/46/ΕΚ.

Η Ελληνική νομοθεσία Οδικής Κυκλοφορίας για τα μηχανήματα έργων έχει στην ουσία παραμείνει ίδια από το 1977, όταν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν.614/1977) θεσπίστηκε με την υποχρέωση της έκδοσης έγκρισης τύπου η ίδια αντιμετώπιση των μηχανημάτων έργων με τα οχήματα (που σύμφωνα με τις Διεθνείς Συμβάσεις είναι εκείνα που χρησιμοποιούνται γενικότερα για μεταφορικό έργο). Το καθεστώς αυτό παρέμεινε ίδιο με τον ΚΟΚ του 1999 (Ν.2696/1999) παρά το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία αντιμετώπιζε ήδη από το 1989 διαφορετικά τα μηχανήματα έργων από τα οχήματα.
Σύμφωνα με το άρθρο 84 παρ. 1 του ισχύοντος ΚΟΚ προβλέπεται ότι «για την κυκλοφορία στη χώρα των μηχανοκίνητων οχημάτων, των υπ’ αυτών ρυμουλκούμενων ως και τρίτροχων οχημάτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων είτε αυτά εισάγονται από το εξωτερικό είτε κατασκευάζονται ή συναρμολογούνται στο εσωτερικό, απαιτείται προηγούμενη έγκριση τύπου αυτών, η οποία χορηγείται για τα μηχανήματα έργων από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων».






Με την εγκύκλιο 12/5-7-2011 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η αποδοχή της γνωμοδότησης 117/2011 του α’ τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους το οποίο έκρινε ότι:

  1. Οι διατάξεις του Π.Δ. 57/2010 εφαρμόζονται από τις 29.12.2009 και εντεύθεν και σε αυτές υπόκεινται τα μηχανήματα έργων, στα οποία δεν έχει πριν την ημερομηνία αυτή τηρηθεί η διαδικασία της έγκρισης τύπου, ήτοι μεταξύ άλλων δεν έχει συνταχθεί δήλωση πιστότητας ΕΚ και τεθεί επί του μηχανήματος η σήμανση «CE» και
  2. Σύμφωνα με το Π.Δ. 57/2010 μεταξύ των νομίμων δικαιολογητικών πρέπει να υποβάλλονται τα στοιχεία του άρθρου 5, συντεταγμένα από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του και δεν είναι πλέον δυνατή η υπογραφή των ανωτέρω στοιχείων από οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο που διαθέτει το μηχάνημα ή το εξάρτημα ασφαλείας στην αγορά της Ε.Ε., αν ο κατασκευαστής ή ο αντιπρόσωπός του δεν έχουν τηρήσει την υποχρέωσή τους αυτή.

Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα τα μηχανήματα έργων που έχουν εισαχθεί ή κατασκευαστεί στην Ελλάδα μέχρι την 25-6-2010 και δεν έχουν λάβει έγκριση τύπου, να μπορούν πλέον να λάβουν με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ίσχυαν κατά την ημερομηνία εισαγωγής τους ή κατασκευής τους και όχι με τις τρέχουσες απαιτήσεις καθότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό.

Επειδή στα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση απόφασης έγκρισης τύπου είναι και η πιστοποίηση της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του οχήματος, για αυτά τα μηχανήματα, θα θεωρηθεί ότι καλύπτουν τις προδιαγραφές της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ίσχυαν κατά την ημερομηνία κατασκευής τους.

Τέλος, δίδεται η συγκεκριμένη δυνατότητα για χρονική διάρκεια δέκα (10) μηνών από την δημοσίευσή του παρόντος προκειμένου να αποδεσμευτούν τα ήδη υπάρχοντα οχήματα που έχουν εισαχθεί πριν τις 25-6-2010.

Ο προτείνων Βουλευτής



Λευτέρης Κ. Αυγενάκης
Βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ