Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

27.8.13

Ερώτηση του Β. Οικονόμου:Εκ νέου υποβάθμιση της φυσικής αγωγής στο Γυμνάσιο


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Υπουργό Υγείας
Θέμα: Εκ νέου υποβάθμιση της φυσικής αγωγής στο Γυμνάσιο


Κύριοι Υπουργοί,
Με έκπληξη και απογοήτευση είδαμε στα νέα ωρολόγια προγράμματα για το Γυμνάσιο την εκ νέου μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα την εβδομάδα στην Α’ και στη Β΄ Τάξη του Γυμνασίου. Η αναίτια αυτή απόφαση έρχεται ως συνέχεια των αρνητικών εξελίξεων για την φυσική αγωγή τα τελευταία τρία χρόνια όπου πραγματοποιήθηκε η κατάργηση των αθλητικών σχολείων (ΤΑΔ), η υποβάθμιση και σε πολλές περιπτώσεις η κατάργηση των σχολικών πρωταθλημάτων κτλ, που παρά τις διαβεβαιώσεις ούτε πραγματοποιήθηκαν ούτε αντικαταστάθηκαν από καλύτερους θεσμούς παρά τις συνεχείς και έντονες παρεμβάσεις μας στην Βουλή (Αρ Ερωτ. 14021/09.02.09, 15326/27.02.09, 193/22.10.09, 8067/21.12.10, 452/25.01.11 (επίκαιρη), 473/31.01.11 (επίκαιρη) και 15831/05.05.11). Η υποβάθμιση της φυσικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έρχεται σε αντίθεση με τις διακηρύξεις της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (η οποία εξέδωσε τον Ιούλιο του 2007 και τη Λευκή Βίβλο για τον αθλητισμό με πληθώρα σχετικών αναφορών), ενώ και το Ευρωπαϊκό Μανιφέστο του 1995 αναφέρει συγκεκριμένα ότι, «το σχολείο έχει την πολύ σημαντική ευθύνη να παρέχει καλή σωματική δραστηριότητα και άθληση, ώστε να εξασφαλίζεται μια υγιής ισορροπία μεταξύ των σωματικών και διανοητικών δραστηριοτήτων». Η σχεδόν εξολοκλήρου μάλιστα εξαφάνιση της φυσικής αγωγής από τα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου που εφαρμόστηκε τα προηγούμενα χρόνια και η σημερινή πρόθεση εξαφάνισης τους συνολικά από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα απομακρύνει σημαντικό τμήμα των μαθητών από οποιαδήποτε σωματική άσκηση γεγονός που αναπόφευκτα θα έχει σοβαρές επιπτώσεις και στη δημόσια υγεία του συνολικά του πληθυσμού, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη τα ανησυχητικά ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας και παιδιών καπνιστών που παρατηρούνται στη χώρα μας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό της αμέλειας του ελληνικού κράτους στην διάδοση της φυσικής αγωγής στα παιδιά ότι ούτε καν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν εξασφαλίζουμε βάσει του ωρολογίου προγράμματος στους μαθητές τις απαραίτητες ώρες φυσικής αγωγής που καταδεικνύουν οι διεθνείς έρευνες. Με δεδομένο μάλιστα ότι δεν υπάρχει ούτε μια μελέτη εκπαιδευτικής πολιτικής που να συστήνει τον περιορισμό της φυσικής αγωγής στα παιδιά καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο μόνος λόγος που επιβάλει την υποβάθμιση της φυσικής αγωγής στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ο δημοσιονομικός ώστε να προκύψουν πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί και να περιοριστεί το κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης. Η λογική όμως την μείωσης των εξόδων σε ένα κωδικό του προϋπολογισμού σε βάρος κάποιου άλλου στο μέλλον και μάλιστα πολλαπλάσια (αυτόν της υγειονομικής περίθαλψης) είναι τουλάχιστον απαράδεκτος από την άποψη ότι όλες οι επιστημονικές έρευνες καταλήγουν ότι η φυσική άσκηση και η φυσική αγωγή συμβάλλουν στην προστασία της δημόσιας υγείας και στην καλλιέργεια καλύτερων πολιτών.

Κατόπιν όλων αυτών,

Ερωτάστε:
  1. Για ποιο λόγο και σε ποιες επιστημονικές έρευνες στηριχθήκατε προκειμένου να αποφασίσετε να στερήσετε από το σύνολο της μαθητικής κοινότητας της Ελλάδας το μάθημα της φυσικής αγωγής;
  2. Πόσους εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής εκτιμάτε ότι θα απομακρύνεται σταδιακά από την δημόσια εκπαίδευση και τι ύψους εξοικονόμηση πόρων πιστεύετε ότι θα επιτύχετε;
  3. Πώς θα διασφαλίσετε ότι στη δημόσια εκπαίδευση θα προωθείται η φυσική αγωγή και η άσκηση στους μαθητές δεδομένου ότι η οικονομική κρίση δεν επιτρέπει στην πλειοψηφία των οικογενειών να διαθέσουν χρήματα για την φυσική αγωγή των παιδιών;
  4. Κάθε ώρα φυσικής αγωγής που αφαιρείται από τα παιδιά στο κρίσιμο στάδιο της ανάπτυξής τους πόσο επιβαρύνει την υγεία τους στην νεανική και ενήλικη ζωή τους σύμφωνα με τις μελέτες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και τι κόστος συνεπάγεται αυτό για την υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού τα επόμενα χρόνια;


-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ


ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ