Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

31.7.13

Η σημερινή ομιλία του Β. Χατζηλάμπρου στη Βουλή και η δήλωσή του μετά την απόρριψη της τροπολογίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο Πατρέων



Η σιωπή τους δεν είναι μόνο εμπαιγμός, αλλά πολιτική θέση για το πώς νοούν την ανάπτυξη

Η σημερινή ομιλία του Β. Χατζηλάμπρου στη Βουλή και η δήλωσή του μετά την απόρριψη της τροπολογίας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο Πατρέων


Χωρίς καν να τη σχολιάσει, η κυβέρνηση, διά της αρμόδιας υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, απέρριψε σήμερα την τροπολογία που είχε εμπρόθεσμα καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ στις 10 Ιουλίου 2013 (στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου του υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις») και αφορούσε στην οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο Πατρέων.
«Το δίκαιο αίτημα δεκαετιών των Πατρινών παραμένει ανικανοποίητο. Τη στιγμή που το νομοσχέδιο για τον τουρισμό χρωματίζεται από πλήθος ειδικών άρθρων που δίνουν προνόμια σε ιδιώτες επενδυτές και ασυλία στο ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση αρνήθηκε να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του θαλασσίου μετώπου στην Πάτρα. Η σιωπή τους, η σιωπή όλων τους, δεν είναι μόνο αδιαφορία και εμπαιγμός προς την πόλη και τους πολίτες. Είναι ξεκάθαρη πολιτική θέση για το πώς αντιλαμβάνονται την τουριστική “ανάπτυξη”, τη δημόσια περιουσία, το δικαίωμα της πόλης να ορίζει τη θάλασσά της» δήλωσε ο βουλευτής Αχαΐας Β. Χατζηλάμπρου μετά το τέλος της συνεδρίασης, κατά την οποία υποστήριξε την τροπολογία εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ.
«Το είπαμε και στη συζήτηση στη Βουλή: οι Πατρινοί θα υπερασπιστούν το χώρο τους. Η πρόσβαση της Πάτρας στη θάλασσά της δεν κοστολογείται με επιχειρηματικά ή άλλα κριτήρια» κατέληξε ο βουλευτής Αχαΐας, σημειώνοντας ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα “καταθέσει τα όπλα” έτσι απλά και θα επιδιώξει να επαναφέρει το θέμα στη Βουλή».

Ακολουθεί αναλυτικό απόσπασμα από την ομιλία του Β. Χατζηλάμπρου κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, όπου επιχειρηματολογεί για τη σημασία υιοθέτησης της τροπολογίας του ΣΥΡΙΖΑ, αναφορικά με το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας.
[…] «Νομίζω ότι είναι εξαιρετικά ώριμο αίτημα να υιοθετήσετε, κα. υπουργέ, στη συζήτηση και επί της ουσίας την τροπολογία μας. Όλες οι πολιτικές δυνάμεις έχουν εκφραστεί θετικά σε αυτό. Έχουν υπάρξει κινητοποιήσεις του λαού της Πάτρας και αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων. Έχει έρθει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, εποχή κ. Πάγκαλου. Έχει υπάρξει ειδικά παραχωρητήριο προσωρινό, υπογραμμένο από τον ΟΛΠΑ και τον Δήμο Πατρέων. Έχει υπάρξει ειδική μνεία του αντιπροέδρου της κυβερνήσεως και ο σημερινός πρωθυπουργός, σε κάθοδο στην Πάτρα, έχει δεσμευτεί και έχει ψέξει τους προκατόχους του για την καθυστέρηση αυτή.
Ένα αίτημα σαράντα χρόνων μπορεί να υλοποιηθεί σήμερα, καθώς έγινε το νέο λιμάνι και το προσωρινό παραχωρητήριο της λιμενικής ζώνης θα πρέπει να γίνει οριστικό. Μας βάζει, όμως, αυτό κατευθείαν στο πώς εννοεί κάποιος τον τουρισμό. Αν μια πόλη δεν μπορεί να είναι φιλόξενη για τους ίδιους τους κατοίκους της, δεν μπορούν να έχουν δραστηριότητα και να ορίζουν οι ίδιοι τη μοίρα 3.500 μέτρων θαλασσίου μετώπου, πώς να είναι χώρα, τόπος φιλόξενος για επισκέπτες; Πώς να αναπτυχθούν δραστηριότητες, αθλοπαιδιές, δραστηριότητες και διαδικασίες φιλοξενίας; Είναι ένα θέμα πολύ μεγάλο. Συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι ώριμο, γιατί ως πολιτικές δυνάμεις έχουν πει όλες ότι είναι δίκαιο ο Δήμος Πατρέων, με τις αποφάσεις του και τους τοπικούς φορείς, να μπορεί να διαχειρίζεται το χώρο αυτό.
Γιατί είναι συναφές; Είναι συναφές και επείγον. Θα μπορούσε να δημιουργήσει μια ισορροπία στο νομοσχέδιό σας, όταν, σε μια ολόκληρη περίοδο, αυτές οι υποσχέσεις για τις οποίες μίλησα πριν και οι υπογραφές που έχουν πέσει, σε μία νύχτα μέσα, το ζήσαμε εδώ, μία νύχτα «μαύρη» για το ελληνικό κοινοβούλιο, όταν 500 σελίδες τροπολογία ήρθε και ψηφίστηκε με 400 νομικές υποθέσεις για να παραχωρηθούν 30 λιμάνια και Λιμενικά Ταμεία όλα στο ΤΑΙΠΕΔ. Το θυμάστε; Δεν είχε έρθει καν το κείμενο εδώ. Και σήμερα ερχόμαστε να το διορθώσουμε αυτό με τη συγκεκριμένη τροπολογία, που σας καλούμε να υιοθετήσετε και να τη θέσετε και για συζήτηση και επί της ουσίας.
Έχει ένα στοιχείο επείγοντος γιατί αν αύριο εμφανιστεί ιδιώτης επενδυτής στην περιοχή με προικοδότηση ένα σχέδιο μιας ΕΣΑΛ που προβλέπει μέσα στο χώρο των λιμενικών εγκαταστάσεων 57 στρέμματα ανοικοδόμηση με ύψος 29 μέτρα, καταλαβαίνει κανείς ότι η Πάτρα από παραλιακή πόλη θα αποκτήσει άλλα δυο-τρία τετράγωνα προς τα μέσα. Αυτό το οποίο μπορεί να «εξιτάρει» τα επιχειρηματικά δαιμόνια διαφόρων, θα πρέπει να υποστηριχθεί από το κοινοβούλιο ότι πρέπει να σταματήσει, ότι είναι τώρα η στιγμή. Εδώ βρίσκεται το επείγον. Δεν μπορεί να νομοθετούμε διαρκώς υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ, με ασυλία, με δικαιώματα και μια φορά να μην μπορούμε να νομοθετήσουμε στο δικό μας κοινοβούλιο κάτι το οποίο ώριμα –και λέω από όλες τις πτέρυγες– τίθεται ότι θα έπρεπε να έχει λυθεί χθες. Και θα είχε λυθεί, αν έπεφταν και οι τελευταίες υπογραφές από το προσωρινό παραχωρητήριο, το οποίο είναι αυτό που σας ζητάμε να εγκρίνεται. Το προσωρινό παραχωρητήριο να γίνει νόμιμο, ουσιαστικό και οριστικό παραχωρητήριο στον Δήμο Πατρέων.
Λέω ότι θα μπορούσε να δημιουργεί ι μια ισορροπία στο νομοσχέδιο: από εκεί που χαρακτηρίζεται από ειδικά προνομιακά άρθρα για τους ιδιώτες επενδυτές και για το ΤΑΙΠΕΔ, θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται και από ένα μέτρο ισορροπίας, όπου ο Δήμος Πατρέων και οι φορείς της Πάτρας μπορούν να γίνουν κύριοι της ανάπτυξης και της τουριστικής τους ανάπτυξης.
Σε κάθε περίπτωση, οι Πατρινοί θα υπερασπιστούν το χώρο τους. Αυτό να το έχουν υπόψη τους οι όποιο επενδυτές εμφανιστούν για να οικοδομήσουν στο χώρο της θάλασσας. Η αύρα που δέχεται από τη θάλασσα η Πάτρα δεν μπορεί να κοστολογηθεί με επιχειρηματικά και άλλα κριτήρια. Δεν μπορεί να θεωρήσουμε ότι το ζωογόνο αεράκι που μπαίνει στην πόλη και την κάνει να είναι βιώσιμη, θα το αφήσουμε στα χέρια κάποιου ιδιώτη και του ΤΑΙΠΕΔ. Και γιατί να έχει ασυλία το ΤΑΙΠΕΔ σε τέτοιες κινήσεις;
Νομίζουμε ότι πρέπει να υποστηριχθεί η τροπολογία. Αποκτά ένα γενικότερο ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο δομείται η ζωή στις ίδιες τις πόλεις. Από αυτή την άποψη, πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ουσιαστική η συζήτηση, όχι μόνο για αυτό που δεν ακούσαμε ούτε μια κουβέντα από την υπουργό, αλλά έχει και έναν επείγοντα χαρακτήρα: σήμερα, με βάση αυτό το νομοσχέδιο να χρωματιστεί η απόφαση του κοινοβουλίου από την παραχώρηση αυτή, με την απόφαση να φύγει από το ΤΑΙΠΕΔ και να υπογραφεί το οριστικό σύμφωνο».

Επισυνάπτεται, επίσης, η τροπολογία που υπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας και ο υπεύθυνος του Τομέα Τουρισμού Μ. Κριτσωτάκης, και κατατέθηκε στις 10 Ιουλίου 2013. 



ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις».

Θέμα: Οριστική παραχώρηση στο Δήμο Πατρέων του τμήματος του θαλασσίου μετώπου της πόλης της Πάτρας, όπως αυτό περιγράφεται στη Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΟΛΠΑ Α.Ε. και του Δήμου Πατρέων και έχει συνταχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.


ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Τον Οκτώβριο του 2010 υπογράφηκε Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ Δήμου Πατρέων και ΟΛΠΑ ΑΕ. Το Πρωτόκολλο Συνεργασίας είναι κυβερνητικό έγγραφο, συντάχθηκε από το νομικό γραφείο του κ. Πάγκαλου σε εφαρμογή εντολής του τότε πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου. Στο Πρωτόκολλο αυτό οριοθετείται με χάρτες και λεπτομερή περιγραφή η προς παραχώρηση στον Δήμο Πατρέων παραλιακή ζώνη, η οποία εκτείνεται μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου. Η μόνη μνεία/αίρεση, είναι, οι δύο βόρειες λιμενολεκάνες του παλιού λιμανιού, να παραμείνουν στη χρήση του ΟΛΠΑ και να αποδοθούν μετά την ολοκλήρωση της τρίτης φάσης του νέου λιμανιού. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του Πρωτοκόλλου, ήταν δίμηνο, δηλαδή μέχρι 31/12/2010.
Μετά τη σημαντική καθυστέρηση υλοποίησης των συμφωνηθέντων, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων επισκέφθηκε τον τότε αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Βενιζέλο, ο οποίος έδωσε επί τόπου προφορικές και γραπτές εντολές υλοποίησης του Πρωτοκόλλου και λίγες μέρες μετά υπογράφηκε η Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης, στις 24 Ιανουαρίου 2012, μεταξύ Δήμου Πατρέων και ΟΛΠΑ ΑΕ. Στη Σύμβαση αυτή περιλαμβάνονται αυτούσια όσα προέβλεπε το Πρωτόκολλο Συνεργασίας και βρίσκεται σε απόλυτη ισχύ.
Με το υπ αριθ. 485/20-12-2011 έγγραφο-εντολή του τότε αντιπροέδρου και υπουργού Οικονομικών της κυβέρνησης κ. Βενιζέλου προς τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας και Κληροδοτημάτων, το ΤΑΙΠΕΔ, και τον ΟΛΠΑ Α.Ε. η συγκεκριμένη ζώνη εξαιρείται από οποιαδήποτε άλλη αξιοποίησή της. Παράλληλα, ο κ. Βενιζέλος δεσμεύθηκε για την εντός δύο μηνών πραγματοποίηση της οριστικής παραχώρησης.
Επιπρόσθετα, το καινούριο λιμάνι, κόστους άνω των 200 εκατομμυρίων, κατασκευάσθηκε και ήδη λειτουργεί.
Επειδή η οριστική παραχώρηση της συγκεκριμένης ζώνης ακόμα εκκρεμεί, αν και από τον Ιανουάριο του 2012 μέχρι σήμερα ο Δήμος Πατρέων είναι ο χρήστης του χώρου.
Επειδή η πόλη της Πάτρας, εδώ και τέσσερες δεκαετίες, διεκδικεί το θαλάσσιο μέτωπό της, καθώς είναι γνωστό ότι οι παλιές λιμενικές εγκαταστάσεις εκτείνονται ακριβώς μπροστά στο ιστορικό της κέντρο, αποκλείοντας την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσά τους.



ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο άρθρο 42 του σ/ν του υπουργείου Τουρισμού «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις» προστίθεται παράγραφος 6, με το ακόλουθο περιεχόμενο:

6. Παραχωρείται οριστικά στον Δήμο Πατρέων το τμήμα του θαλασσίου μετώπου της πόλης της Πάτρας, όπως αυτό περιγράφεται στην από 24/1/2012 Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης, που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΟΛΠΑ Α.Ε. και του Δήμου Πατρέων και έχει συνταχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με συμμετοχή και των νομικών συμβούλων του ΟΛΠΑ Α.Ε. και του Δήμου Πατρέων.
Οποιαδήποτε άλλη νομική ρύθμιση αναφέρεται στη συγκεκριμένη ζώνη παύει να ισχύει από την δημοσίευση του παρόντος νόμου.  




Αθήνα, 10-07-2013


Οι προτείνοντες βουλευτές

Χατζηλάμπρου Βασίλης

Κανελλοπούλου Μαρία

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ