Ομιλία του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Άρτας κ. Δημήτρη Τσιρώνη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 24.5.2011, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας: «Απλοποίηση της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων και άλλες διατάξεις».
Στην Αθήνα σήμερα, 24 Μαΐου 2011, ημέρα Τρίτη και ώρα 13.00΄, στην Αίθουσα Γερουσίας συνεδρίασε η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Ιωάννη Δριβελέγκα, με θέμα ημερήσιας διάταξης την συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Απλοποίηση της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων και άλλες διατάξεις» (5η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).
Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Αναπληρωτής Υπουργός και ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Σωκράτης Ξυνίδης και κ. Παναγιώτης Ρήγας, αντίστοιχα, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): …………………………..
Να πω κι εγώ με τη σειρά μου ότι, είναι ένα νομοσχέδιο, το οποίο αναπτύσσεται σε τέσσερα μέρη. Το κάθε μέρος, σίγουρα, θα μπορούσε να είναι ένα ανεξάρτητο νομοσχέδιο, πλην όμως η συγκυρία, η οικονομική κρίση, δεν επιτρέπουν άλλες καθυστερήσεις. Επιβάλλουν να τρέξουμε γρήγορα, επιβάλλουν να κάνουμε άλματα, να κερδίσουμε το χρόνο. Είναι χρόνος, που πρέπει να κερδίσουμε για τη χώρα και σ' αυτό πρέπει ν’ ανταποκριθεί και η Βουλή και πρωτίστως, βέβαια, η Κυβέρνηση.
Νομίζω, πως αυτό το νομοσχέδιο κινείται σε αυτή την κατεύθυνση, λύνει ζητήματα, λύνει προβλήματα. Όπως το πρώτο μέρος που αφορά στην απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αδειοδότησης των τεχνικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Μια σειρά επαγγελμάτων και η αδειοδότηση, πάνω από 200 επαγγέλματα γίνονται λιγότερα από 50, ενοποιούνται. Χτυπιέται η γραφειοκρατία, ενοποιείται και εκσυγχρονίζεται όλο αυτό το πλαίσιο της αδειοδότησης των τεχνικών επαγγελμάτων.
Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα στην Επιτροπή του άρθρου 10, να περιληφθεί και η Ένωση Επιστημόνων Τεχνολόγων Μηχανικών. Πάντα, σε αντίστοιχες επιτροπές σε όλο το δημόσιο μετέχει και αυτή η Ένωση - όπου μετέχει συνήθως και το Τεχνικό Επιμελητήριο -, πόσο μάλλον όταν υπάρχει απλοποίηση αδειοδότησης αυτών των τεχνικών επαγγελμάτων. Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σωστό και θα ήθελα, πραγματικά, να το βάλετε σ' αυτή την Επιτροπή.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σ’ ό,τι αφορά το δεύτερο μέρος, που είναι πάρα πολύ σημαντικό, κανένας δεν αμφισβητεί ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, σήμερα, στην αδειοδότηση των επιχειρήσεων. Όχι, απλά, υπάρχουν καθυστερήσεις, υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις. Ορισμένες φορές υπάρχουν τέτοια εμπόδια και ορθώνονται τέτοια τείχη, που πάρα πολλοί επιχειρηματίες, πραγματικά, δεν μπορούν να επενδύσουν, δεν μπορούν να στήσουν μια επιχείρηση. Νομίζω ότι, με τις ρυθμίσεις, που εισάγομται σήμερα, αλλά και με τις άλλες ρυθμίσεις, που έχουν γίνει για one stop shop, που έχουν ρυθμιστεί στο προηγούμενο διάστημα, νομίζω, πως θα βοηθήσουν, ν’ απλοποιήσουμε και αυτή τη διαδικασία της αδειοδότησης.
Ας δείξουμε εμπιστοσύνη και στα επιμελητήρια. Άλλωστε είναι οι σύμβουλοι του κράτους. Ουσιαστικά, είναι μια επέκταση του κράτους, στην αδειοδότηση. Νομίζω ότι ο επιχειρηματίας έχει να επιλέξει μεταξύ των φορέων, από ποιον θέλει να ζητήσει την άδεια. Από όποιον φορέα θα μπορεί ν’ ανταποκριθεί καλύτερα στην αδειοδότηση και σ’ αυτόν θ’ απευθυνθεί, για να γίνει πιο γρήγορα η δουλειά του και να πάρει πιο γρήγορα την άδειά του. Σήμερα αυτό θέλουμε, να αδειοδοτούνται γρήγορα οι επιχειρήσεις, να γίνονται επενδύσεις. Εάν δεν γίνονται επενδύσεις, δεν έχουμε μέλλον ως χώρα.
Στο τρίτο μέρος, που αφορά τα επιχειρηματικά πάρκα, κύριε Υπουργέ σας έχουμε ενοχλήσει και ετοιμάζουμε μια τελική πρόταση και στη δικιά μου περιοχή. Νομίζω ότι με τον τελευταίο επενδυτικό νόμο, έχετε δώσει διάφορα κίνητρα, έχετε χωρίσει ανά περιφέρεια τη χώρα και έχετε δώσει διαφορές ζώνης κινήτρων. Για πρώτη φορά η Ήπειρος, συνολικά, μπαίνει στην υψηλή ζώνη κινήτρων και η περιοχή που εκπροσωπώ, εδώ, στο Κοινοβούλιο, η περιοχή της Άρτας. Πλην όμως, η περιοχή της Άρτας δεν έχει κανένα ούτε βιοτεχνικό πάρκο, ούτε βιομηχανική περιοχή, ούτε επιχειρηματικό πάρκο, όπως περιλαμβάνονται στη διάταξη αυτού του νομοσχεδίου. Θα είναι «δώρον άδωρον», μια περιοχή να μετέχει και να είναι στην υψηλή ζώνη κινήτρων και να μην έχει ένα επιχειρηματικό πάρκο, έτσι ώστε να προσελκύσει επενδύσεις και μάλιστα με αυξημένη επιδότηση 5%, όταν είναι σε τέτοιου είδους περιοχές.
Νομίζω ότι το κράτος θα πρέπει να είναι αρωγός, γιατί υπάρχουν βιομηχανικές περιοχές και βιομηχανικές ζώνες, που έχουν δημιουργηθεί παλαιότερα από την ΕΤΒΑ, που το κράτος είχε συνδράμει και οικονομικά για την ίδρυση τέτοιου είδους ζωνών και θα πρέπει και στα επιχειρηματικά πάρκα το ελληνικό δημόσιο, παρά το γεγονός ότι προβλέπει αυτή την αναπτυξιακή εταιρεία, που θα ιδρύει ένα επιχειρηματικό πάρκο, θα πρέπει να έχει αποφασιστικό ρόλο το κράτος, το ελληνικό δημόσιο, εάν πραγματικά θέλουμε σε όλες τις περιοχές της χώρας, να έχουμε μια ισόρροπη ανάπτυξη, νομίζω ότι θα πρέπει, να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Νομίζω, πως σ’ αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει, να κινηθεί και αυτό το νομοσχέδιο, ανεξάρτητα εάν αυτή τη δουλειά την κάνει μια ανώνυμη εταιρεία, το κράτος, όμως, θα πρέπει να έχει σημαντικό μερίδιο συμμετοχής και ευθύνης.
Επίσης, σημαντικό μερίδιο θα πρέπει να έχει και η τοπική αυτοδιοίκηση, που έχει τεράστιες εκτάσεις, που μπορεί να τις διαθέσει ως εισφορά στο μετοχικό κεφάλαιο αυτής της εταιρίας, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνεται, έτσι ώστε ο κάθε φορέας στην κάθε περιοχή, μαζί με τα επιμελητήρια, τις παραγωγικές τάξεις, το δημόσιο, αλλά και τους ιδιώτες, που θέλουν να συμμετέχουν, πραγματικά, ν’ αναπτύξουμε όλη αυτή την δυναμική, για να δημιουργούνται αυτά τα επιχειρηματικά πάρκα, που είναι και ο σκοπός αυτού του νομοσχεδίου. Νομίζω ότι με τις ρυθμίσεις, που υπάρχουν ενισχύεται μια τέτοια κατεύθυνση και νομίζω ότι μπορούμε, να πετύχουμε πολλά.
Σε ό,τι αφορά το τέταρτο μέρος, νομίζω ότι υπήρχε μια γενική σύμπτωση απόψεων σε ό,τι αφορά στην προώθηση των καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων στις οδικές μεταφορές. Αντιλαμβάνεστε ότι την ενσωμάτωση αυτής της Οδηγίας 2009/33/ΕΚ, πραγματικά, θα πρέπει, να την προωθήσουμε το γρηγορότερο, γιατί συμβάλλει πολύ αποφασιστικά στις νέες τεχνολογίες, που υπάρχουν για τ’ αυτοκίνητα και τις οδικές μεταφορές.
Θα δώσω το λόγο στον κ. Υπουργό της, ο οποίος σήμερα έκανε μια τεράστια προσπάθεια στην πέμπτη συνεδρίαση αυτής της Επιτροπής. Έφερε εφτά πυκνογραμμένες σελίδες ρυθμίσεων και τροποποιήσεων, αφού προηγήθηκε αυτή η εξαντλητική συζήτηση και επί της αρχής και στα άρθρα στις προηγούμενες τέσσερις συνεδριάσεις και με τους φορείς. Έφερε ρυθμίσεις, που ανταποκρίνονται στο ρόλο, που έχει το κοινοβούλιο. Δηλαδή, στην επεξεργασία και στην εξέταση των νομοσχεδίων, που έγινε με έναν ολοκληρωμένο τρόπο – και αυτό το είπαν όλοι οι συνάδελφοι και εισηγητές απ’ όλες τις πτέρυγες - και νομίζω ότι όλες αυτές οι ρυθμίσεις, που ήρθαν από τον Υπουργό, ήταν σε θετική κατεύθυνση.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο, να μας εξηγήσετε όλα αυτά και τις παρατηρήσεις των συναδέλφων, που ακούσατε και να κάνετε το κλείσιμο της συνεδρίασης.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΞΥΝΙΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας): …………………………………………………………………………………….
Για το θέμα που έθεσε ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Τσιρώνης, νομίζω ότι θα γίνει συμπλήρωση στο άρθρο 10 και θα προσαρτηθεί ως μέλος της Επιτροπής Τεχνικών Επαγγελμάτων και ο εκπρόσωπος της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολόγων Μηχανικών.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ