Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

15.4.10

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΟΥΡΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ


Είναι γνωστό πως στο Δημόσιο υπηρετούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, καθ' όλα άξια στελέχη της δημόσιας διοίκησης. Με ιδιαιτέρως υψηλά - τις περισσότερες φορές - τυπικά προσόντα. Με πλούσια εμπειρία. Που μπορούν να προσφέρουν.

Και ακριβώς αυτούς τους εργαζομένους, που η ίδια η Πολιτεία τους ενέταξε - κυρίως μέσω της διαδικασίας που προβλέπει το ΑΣΕΠ - στο σκελετό της δημόσιας διοίκησης, τους κρατά ακόμα στο περιθώριο. Χωρίς να αξιοποιούνται κατάλληλα για τον εκσυγχρονισμό και την αποτελεσματικότερη λειτουργία του κράτους. Χωρίς να έχουν δικαίωμα στην ιεραρχική άνοδό τους.

Και βέβαια οι διατάξεις του νόμου 3801/2009 που σήμερα ισχύει, προσκρούουν, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Ιδιωτικού Δικαίου στο Δημόσιο, σε σκοπέλους και δημιουργούν κωλύματα ως προς την εφαρμογή του.

Πλέον συγκεκριμένα:

α) Στο άρθρο 1 προβλέπεται η εφαρμογή του νόμου στο προσωπικό ΙΔΑΧ που κατέχει οργανική θέση. Αναντίστοιχα όμως με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, δεν αναφέρει ρητά τους με προσωποπαγή θέση εργαζομένους.

β) Με το άρθρο 6 γίνεται φανερό ότι με τους υπάρχοντες οργανισμούς των υπηρεσιών είναι αδύνατη η συμμετοχή των ΙΔΑΧ στη διαδικασία κρίσεων και την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων. Καθώς οι οργανισμοί των υπηρεσιών - όπως ισχύουν σήμερα - δεν κάνουν απολύτως κανένα λόγο για προσωπικό ΙΔΑΧ ως προς την επιλογή προϊσταμένων των κατά περίπτωση οργανικών μονάδων.

γ) Επιπλέον στο ίδιο άρθρο και ειδικότερα στην παρ. 3 προβλέπεται η σύνθεση του υπηρεσιακού συμβουλίου στην περίπτωση επιλογής προϊσταμένων με τη συνυποψηφιότητα υπαλλήλων ΙΔΑΧ. Με την πρώτη ματιά είναι εμφανές ότι η σύνθεση δεν είναι ισόρροπη καθώς προβλέπεται η συμμετοχή τεσσάρων μονίμων υπαλλήλων και μόνο ενός αορίστου χρόνου.

δ) Το άρθρο 10 φαντάζει κενό γράμμα και στην ουσία απαγορεύει την μεταφορά προσωπικού ΙΔΑΧ. Καθώς οι οργανικές θέσεις αορίστου χρόνου που προβλέπονται είναι εξαιρετικά περιορισμένες και αφορούν ειδικές υπηρεσίες και μόνο. Η διάταξη δε αυτή θα περιορίσει τις υπηρεσίες ως προς τη στελέχωση των κενών θέσεων τους με προσωπικό ΙΔΑΧ που υπηρετεί σε άλλη υπηρεσία και ενδεχομένως είναι υπεράριθμο.

ε) Επιπλέον κώλυμα αποτελεί το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα του άρθρου 7 που ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων κατ' ανάλογη εφαρμογή των άρθρων 84 - 86 του Υπαλληλικού Κώδικα.

στ) Επιπρόσθετα στο ίδιο άρθρο και ειδικότερα στην παρ. 3 προβλέπεται αναιτιολόγητος και αυθαίρετος αποκλεισμός του προσωπικού ΙΔΑΧ από του θέση του προϊσταμένου γενικής διεύθυνσης.

ζ) Τέλος και συγκεκριμένα στο άρθρο 9 του νομοθετήματος προβλέπεται η έκδοση ενός ακόμα Προεδρικού Διατάγματος για την επέκταση των διατάξεων του Πειθαρχικού Δικαίου του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ στο προσωπικό ΙΔΑΧ.

Παρά όμως τα κωλύματα και οκτώ σχεδόν μήνες μετά την ψήφιση του, ο νόμος στην πραγματικότητα δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί. Τουλάχιστον στα σημεία που αυτό είναι εφικτό. Καθώς οι μεταβατικές διατάξεις που είναι άμεσα εφαρμόσιμες και αφορούν την κατάταξη του υπηρετούντος προσωπικού ΙΔΑΧ σε βαθμούς δεν έχει προωθηθεί από τις υπηρεσίες. Παρατηρείται δε έντονη κωλυσιεργία. Η δε αποκατάσταση του προσωπικού ΙΔΑΧ φαντάζει για μία ακόμα φορά να πέφτει στο κενό.

Επειδή η καθυστέρηση στην εφαρμογή του ανωτέρω νόμου δημιουργεί προβλήματα και στρεβλώσεις στη δομή και τη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και επιτείνει την ατμόσφαιρα της ανισότητας,

Επειδή με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται ως προς την εφαρμογή του νόμου αυτός στην ουσία καταστρατηγείται,

Επειδή οι εργαζόμενοι ΙΔΑΧ πρέπει επιτέλους να πάψουν να αποτελούν προσωπικό δευτέρας κατηγορίας και να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία απλά και μόνο ως επικουρικοί.

Επειδή το συγκεκριμένο θέμα χρονίζει και η εξεύρεση μίας ικανής επιλύσεως κρίνεται πλέον επιτακτική.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ



1. Γνωρίζετε τον ακριβή αριθμό του προσωπικού ΙΔΑΧ;

2. Μπορείτε να μας γνωρίσετε τους λόγους για τους οποίους καθυστερεί η εφαρμογή του ανωτέρω νόμου;

3. Μπορείτε να μας γνωρίσετε τους λόγους για τους οποίους δεν προωθούνται τα απαραίτητα προεδρικά διατάγματα;

4. Μπορείτε να μας γνωρίσετε τους λόγους για τους οποίους δεν προωθείται η εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων που είναι άμεσα εφαρμόσιμες και αφορούν την κατάταξη του υπηρετούντος προσωπικού ΙΔΑΧ σε βαθμούς;

5. Μπορείτε να μας γνωρίσετε πως σκοπεύετε να επιλύσετε τα διάφορα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του νόμου 3801/2009 ώστε να αποκατασταθεί επιτέλους με το δικαιότερο τρόπο το προσωπικό ΙΔΑΧ;

ΑΘΗΝΑ, 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΟΥΡΑΣ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ