Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

19.3.10

Ερωτήσεις Φ. Κουβέλη

ΕΡΩΤΗΣΗ



ΘΕΜΑ: Απλήρωτοι οι συμβασιούχοι των κοινωνικών δομών των ΟΤΑ








Σε απελπιστική κατάθεση βρίσκονται οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης και ΚΔΑΠ ΑμεΑ των Δήμων όλης της χώρας, καθώς χρονίζουν τα προβλήματά τους, με κυριότερα την ανασφάλεια για το μέλλον τους αλλά και την αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους.
Ενδεικτικά, στο δήμο Πολυδάμαντα ν. Λάρισας οι εργαζόμενοι στο βρεφονηπιακό σταθμό βρίσκονται πλέον σε επίσχεση εργασίας καθώς έχουν να πληρωθούν εδώ και 18 μήνες, ενώ οι συνάδελφοί τους του Δήμου Τυρνάβου είναι κι αυτοί έτοιμοι να κάνουν χρήση του ίδιου δικαιώματος, καθώς δεν τους έχουν καταβληθεί οι μισθοί τους από το Μάιο του 2009. Στον Τύρναβο οι εργαζόμενοι είχαν κάνει ξανά κινητοποιήσεις τον Οκτώβριο, όμως σταμάτησαν, σεβόμενοι καταρχήν τους γονείς των νηπίων και έχοντας δέσμευση από την κεντρική εξουσία ότι θα εξοφληθούν.
Επειδή η ανάθεση της οικονομικής διαχείρισης των δομών αυτών από τον Οργανισμό Εργατικής Εστίας ήταν ατυχής, αφού ο ΟΕΕ ήταν αποδείχτηκε ανέτοιμος να διαχειριστεί τον όγκο δουλειάς και το οικονομικό βάρος.
Επειδή πολλές Αναπτυξιακές Εταιρίες Δήμων, όπου ανήκουν διαχειριστικά αυτές οι δομές -μολονότι διοικητικά και επιστημονικά στηρίζονται στους Κοινωνικούς Οργανισμούς των ΟΤΑ-, αναμένεται να καταργηθούν με τον Καλλικράτη.
Επειδή βρίσκονται σε εργασιακή ομηρία, παρά το γεγονός ότι (α) οι εν λόγω συμβασιούχοι έχουν συμπληρώσει 7ετία με ετήσιες συμβάσεις εργασίας, ανανεούμενες χωρίς διακοπή, (β) έχουν όλοι προσληφθεί με διαδικασίες που καθορίσθηκαν και εποπτεύθηκαν από το ΑΣΕΠ και η επιλογή τους έγινε με κριτήρια του Ν.2190/94.
Λόγω του πρόσφατου νόμου 3812/2009 «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις» αλλά και ενόψει της διοικητικής μεταρρύθμισης,
ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

• Γιατί έχει καθυστερήσει η πληρωμή και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα των συμβασιούχων σε βρεφονηπιακούς-παιδικούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ των ΟΤΑ;
• Σκοπεύουν να εγγυηθούν τη συνέχιση της λειτουργίας των συγκεκριμένων δομών των ΟΤΑ; Κι αν ναι, με ποιο τρόπο θα τα χρηματοδοτήσουν;
• Υπάρχει βούληση για υπαγωγή των κοινωνικών αυτών δομών και των εργαζομένων τους, στους Κοινωνικούς Οργανισμούς των ΟΤΑ;
• Έχουν την πολιτική βούληση για λύση του εργασιακού προβλήματος που προκύπτει για τους εργαζομένους που επιλέχθηκαν με κριτήρια του Ν.2190/94;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Φώτης Κουβέλης

Μιχάλης Κριτσωτάκης

Βασίλης Μουλόπουλος

Νίκος Τσούκαλης


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
• Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
• Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης


ΘΕΜΑ: Απομάκρυνση υπηρεσίας ΟΑΕΔ από το δήμο Καματερού

Μεταφέρονται οι υπηρεσίες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού από το δήμο Καματερού στο δήμο Αγίων Αναργύρων, σύμφωνα με προκήρυξη η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.

Όπως αναφέρεται σε κείμενο διαμαρτυρίας του δήμου Καματερού, η πρωτοποριακή και άψογη λειτουργία της τοπικής υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ. εξυπηρετεί όχι μόνο το δήμο Καματερού αλλά και τους δήμους Ζεφυρίου, Φυλής, Άνω Λιοσίων και Αγίων Αναργύρων, οι οποίοι βρίσκονται περιμετρικά αυτού, ενώ διαθέτει εύκολη και άμεση προσβασιμότητα, χωρίς κυκλοφοριακά προβλήματα για τους ενδιαφερόμενους πολίτες.

Η δημοτική αρχή αλλά και οι τοπικοί φορείς του Καματερού ζητούν την άμεση ανάκληση της απόφασης μεταφοράς της υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ. και την παραμονή του στην πόλη.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

• Με ποιο σκεπτικό κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά της υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ. από τον δήμο Καματερού; Έχουν ληφθεί υπόψιν οι ως άνω εκτιθέμενοι παράμετροι της απόφασης αυτής;


19.3.2010 Ο ερωτών βουλευτής


Φώτης Κουβέλης


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

Θέμα: Χρηματοδότηση των Διευθύνσεων Ελέγχου Συντήρησης Έργων

Από τη σύσταση των Περιφερειακών Διοικήσεων της χώρας, το αντικείμενο του ελέγχου συντήρησης έργων του Εθνικού Οδικού Δικτύου είχε μεταφερθεί από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ στις αντίστοιχες Διευθύνσεις Ελέγχου Συντήρησης Έργων (Δ.Ε.Σ.Ε) που λειτουργούν σε κάθε Περιφέρεια.
Η χρηματοδότηση των δέκα Δ.Ε.Σ.Ε των Περιφερειών της χώρας, δεδομένου ότι οι υπόλοιπες τρεις Περιφέρειες στη νησιωτική Ελλάδα δεν έχουν εκτεταμένο οδικό δίκτυο, γινόταν μέχρι σήμερα σχεδόν αποκλειστικά με πόρους της ΤΕΟ ΑΕ και αφορούσε τόσο τη στοιχειώδη όσο και την τακτική συντήρηση.
Μετά την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης τμημάτων του εθνικού δικτύου σε ιδιώτες και με την υπ. αριθ. Δ17α/82/10ΦΝ433/7-7-2008 απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ με την οποία αποδέχεται την 145/2008 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με την οποία «η ευθύνη συντήρησης περιλαμβάνει και την υποχρέωση των υπεύθυνων φορέων να προβούν στις ενδεδειγμένες ενέργειες εξασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων», καταργήθηκε ουσιαστικά η πάγια τακτική της χρηματοδότησης των εργασιών συντήρησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι διαθέσιμες πιστώσεις της ΤΕΟ ΑΕ συνεπώς μηδενίστηκαν χωρίς να είναι δυνατόν να αναπληρωθούν από άλλες. Σχετική προσπάθεια να ενταχθούν στον τακτικό προϋπολογισμό των Περιφερειών τουλάχιστον οι δαπάνες της στοιχειώδους συντήρησης για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών, δεν είχε αποτέλεσμα, δεδομένου ότι αυτές θεωρούνται «επενδυτικής φύσεως και καλύπτονται από τον τακτικό προϋπολογισμό».
Αντιθέτως, οι υποχρεώσεις των Δ.Ε.Σ.Ε, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν.3481/2006 (ΦΕΚ162 Α’), που τροποποιεί τη νομοθεσία περί Δημοσίων Έργων και Μελετών, έγιναν πλέον αυστηρές αφού προβλέπεται ότι «η αποκατάσταση των βλαβών που κρίνονται επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός δέκα ημερών από τη διενέργεια της αυτοψίας» και «η μη τήρηση των υποχρεώσεων με υπαιτιότητα των αρμοδίων οργάνων συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα». Υπ’ αυτές τις συνθήκες οι ανωτέρω υπηρεσίες οδηγούνται σταδιακά σε πλήρη αδράνεια, ως συνέπεια της αδυναμίας τους, ελλείψει πιστώσεων, να ανταποκριθούν ακόμη και στις στοιχειώδεις απαιτήσεις συντήρησης του Εθνικού Οδικού Δικτύου.

Δεδομένου ότι το ετήσιο κόστος συντήρησης ανέρχεται στο 2,5% του κόστους δαπάνης κατασκευής των οδικών έργων (ή στα 30.000 ευρώ ανά χλμ βάσει της μέσης δαπάνης κατασκευής) και λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι το εναπομένον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, πλην παραχωρήσεων που συντηρούν οι Δ.Ε.Σ.Ε, είναι 8.000 χλμ και επομένως απαιτούνται πιστώσεις της τάξεως των 240 εκατ. ευρώ ετησίως,

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

• Με ποιους τρόπους θα διασφαλίσει την ροή των ως άνω απαιτούμενων πιστώσεων μέσω ενός σταθερού συστήματος χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ετησίως;
• Με ποιους τρόπους χρηματοδοτούνται σήμερα οι Δ.Ε.Σ.Ε και ποια σχετικά κονδύλια προβλέπει ο προϋπολογισμός;
• Θα εξεταστεί η δυνατότητα να ενταχθούν στον τακτικό προϋπολογισμό των Περιφερειών τουλάχιστον οι δαπάνες της στοιχειώδους συντήρησης για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών;

18.3.2010

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ