ΟΜΙΛΙΑ
ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΠΑΝΟΥ
ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ
ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
«Κύριε
Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
εάν
κανείς δεν γνώριζε τι θα συνέβαινε την
επόμενη εβδομάδα στην Ευρώπη, όπου θα
κριθεί η τύχη και η έξοδος της χώρας από
αυτή την περιπέτεια των πέντε ετών και
άκουγε τη σημερινή συζήτηση στο
Κοινοβούλιο, πράγματι θα πίστευε ότι
συζητείται εδώ ένα νομοσχέδιο που αφήνει
περιθώρια για πολιτικό κουτσομπολιό.
Κι
αυτό ακριβώς είναι το μήνυμα το οποίο
πρέπει να περάσουμε σήμερα προς τον
ελληνικό λαό, ότι, δυστυχώς, η αντιπολίτευση,
αντί να στηρίζει την εθνική προσπάθεια
που φθάνει στο τέλος της με τη λύτρωση
του ελληνικού λαού, με μια απόφαση που
θα αναφέρεται, επιτέλους ,στην αξιολόγηση
και θα παίρνει θέση για το χρέος -δέσμευσή
μας από την πρώτη στιγμή- ακούμε απίστευτα
πράγματα.
Άκουσα
προηγουμένως τον κ. Θεοδωράκη, ο οποίος,
αντί να αναφερθεί σε αυτό το νομοσχέδιο
και στην απόφαση της Τρίτης, έκανε μια
επίθεση στους προσκυνητές που πάνε να
προσκυνήσουν την Παναγία Σουμελά, την
οποία δεν μεταφέραμε. Ο σύλλογος της
Παναγίας Σουμελά δέχθηκε το αίτημά μας
και την μετέφεραν οι ίδιοι. Και θεωρεί
ότι είναι θρησκόληπτος και εθνικοσοσιαλιστής
ο ελληνικός λαός που πάει να προσκυνήσει.
Από την άλλη πλευρά, ασχολείται με τις
σεξουαλικές περιπέτειες ενός πρέσβη.
Βέβαια,
δεν έφυγε μακριά από τους υπολοίπους
αρχηγούς. Ακούσαμε με προσοχή αναφορές
ακόμα και από τον πολύ συμπαθή κ. Λεβέντη,
τον οποίο θα ήθελα να διαβεβαιώσω ότι
η απόφαση των πολιτικών αρχηγών υπό τον
Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο
Καραμανλή για το όνομα της Μακεδονίας
δεν έχει αλλάξει και η Ελλάδα έχει μια
εθνική θέση η οποία είναι αδιαπραγμάτευτη.
Έχει
αλλάξει, κ. Μπακογιάννη; Νομίζω ότι είναι
πολύ σημαντικό να ακούσουμε τι λέει η
Νέα Δημοκρατία. Εγώ αναφέρομαι στην
απόφαση υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
για τη μη χρήση του όρου «Μακεδονία»
και ακούω την κ. Μπακογιάννη να λέει ότι
η θέση της έχει αλλάξει. Προσωπικώς εγώ
δεν έχω ψηφίσει τέτοια θέση. Θα σας
θυμίσω, κ. Μπακογιάννη, ότι στην Κυβέρνηση,
στην οποία ήσασταν Υπουργός Εξωτερικών,
ο Πρωθυπουργός τότε Κώστας Καραμανλής
άσκησε βέτο για τη μη συμμετοχή των
Σκοπίων με τον όρο «Μακεδονία» στο ΝΑΤΟ.
Ο
ελληνικός λαός και νομίζω και οι βουλευτές
της Νέας Δημοκρατίας ακούν με ενδιαφέρον
ότι η κ. Μπακογιάννη λέει ότι η θέση και
απόφαση του Συμβουλίου των Πολιτικών
Αρχηγών υπό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή
για τον όρο «Μακεδονία» έχει αλλάξει
και δεν είναι αυτή η θέση που εκπροσωπεί
η Νέα Δημοκρατία. Νομίζω ότι είναι πολύ
σημαντικό αυτό, να το ακούει ο κόσμος
της Νέας Δημοκρατίας και βεβαίως, οι
Βουλευτές και ιδίως, οι Μακεδόνες
Βουλευτές. Έτσι δεν είπατε; Αν κάνω
λάθος, να το διορθώσω. Είπατε ότι έχει
αλλάξει η απόφαση υπό τον Πρόεδρο της
Δημοκρατίας.
Κ.
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ:
Θα απαντηθεί μετά.
Π.
ΚΑΜΜΕΝΟΣ:
Παρακαλώ, να απαντήσει τώρα. Στα ιστορικά
θέματα δεν νομίζω ότι υπάρχουν περιθώρια.
Αν έχει αλλάξει η απόφαση που ελήφθη
από τους πολιτικούς Αρχηγούς υπό τον
Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο
Καραμανλή, εγώ πραγματικά παραχωρώ τον
χρόνο μου στην κ. Μπακογιάννη να απαντήσει.
Είναι πολύ σοβαρό θέμα.
Θ.
ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ:
Αντιλαμβάνεστε, κύριε Πρόεδρε, ότι μία
απάντηση χρειάζεται εδώ πέρα, διότι
υπάρχει μια ιστορική πραγματικότητα
και η ιστορική πραγματικότητα αυτή δεν
διαψεύδεται. Πριν η κυβέρνηση του Κώστα
Καραμανλή πάει στο Βουκουρέστι, όλες
οι πτέρυγες της Βουλής, με μοναδική
εξαίρεση τότε τον κ. Καρατζαφέρη, είχαν
συμφωνήσει σε μία εθνική θέση, η οποία
ήταν «σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό
προσδιορισμό, erga
omnes».
Αυτή είναι η εθνική θέση, αυτήν υποστηρίξαμε
στο Βουκουρέστι, με αυτήν κερδίσαμε το
Βουκουρέστι και αυτή εξακολουθεί και
είναι η θέση της χώρας.
Αν
μονομερώς ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας,
σε αντίθεση με τον Υπουργό των Εξωτερικών,
ακολουθεί διαφορετική πολιτική, νομίζω
ότι το Κοινοβούλιο οφείλει να το ξέρει.
Εκείνη την εποχή ο συνασπισμός, το σύνολο
των κομμάτων συμφώνησαν σε αυτή τη θέση,
την οποία υποστήριξε ο τότε Πρωθυπουργός
Κώστας Καραμανλής και εγώ στο Βουκουρέστι.
Ο κ. Καμμένος τότε ήταν Υφυπουργός
Εμπορικής Ναυτιλίας. Και επειδή οι
προγραμματικές δηλώσεις του Κώστα
Καραμανλή εμπεριείχαν αυτή τη θέση,
οφείλω να θυμίσω στον κ. Καμμένο, που
ενδεχομένως να του διαφεύγει, ότι ψήφισε
τις προγραμματικές δηλώσεις, ψήφισε
δηλαδή τότε τη θέση την οποία εγώ λέω
σήμερα.
Π.
ΚΑΜΜΕΝΟΣ:
Χειροκροτούν οι περισσότεροι συνάδελφοι
της Νέας Δημοκρατίας. Νομίζω ότι πλέον
η θέση της Νέας Δημοκρατίας είναι ότι
έχει ανατραπεί η απόφαση υπό τον Πρόεδρο
της Δημοκρατίας και η Νέα Δημοκρατία
συμφωνεί με τη χρήση του όρου «Μακεδονία».
Αυτό είναι ένα ξεκάθαρο πολιτικό
χαρακτηριστικό, που θα φανεί τις επόμενες
μέρες κατά πόσο θα συμφωνήσουμε.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι,
τα
εθνικά θέματα είναι αυτά τα οποία πρέπει
να διευκρινίζονται. Διευκρινίζω, λοιπόν,
στον κ. Λεβέντη ότι τα πολιτικά αεροδρόμια
της Δωδεκανήσου, όπως και όλης της
Ελλάδας, μπορούν να χρησιμοποιούνται
και χρησιμοποιούνται καθημερινώς από
την Πολεμική μας Αεροπορία, ανεξαρτήτως
κυβερνήσεων. Στη Ρόδο υπάρχει μόνιμα
ιπτάμενο μέσο των Ελληνικών Ενόπλων
Δυνάμεων και στην Κω το ίδιο. Και δεν θα
πάρουμε άδεια από κανέναν, ούτε θα
συμπεριλάβουμε το δικαίωμα των Ενόπλων
Δυνάμεων να κάνουμε χρήση των πολιτικών
αεροδρομίων, ούτε περιλαμβάνεται αυτό
σε συμφωνίες ή σε έγγραφα τα οποία
ανταλλάσσουμε με οποιονδήποτε συμφωνήσει
να κάνει ένα έργο στη χώρα.
Νομίζω
ότι σήμερα ακούστηκαν και άλλα
ενδιαφέρονται ζητήματα, αλλά δεν ακούσαμε
τι λένε τα κόμματα, ιδίως της αντιπολίτευσης,
για τα θέματα που ερχόμαστε να αποφασίσουμε
την Τρίτη, το θέμα του χρέους.
Με
προσοχή άκουσα τον αρχηγό της αξιωματικής
αντιπολιτεύσεως, ο οποίος είπε: «Το
χρέος δεν είναι το μείζον. Το μείζον
είναι οι μεταρρυθμίσεις». Τον άκουσα
να λέει εξάλλου αργότερα ότι το ζητούμενο
δεν είναι η αξιολόγηση, η οποία θα γίνει.
Βεβαίως και θα γίνει. Και η αξιολόγηση
είναι κάτι για το οποίο πάλεψαν οι
κυβερνήσεις συνασπισμού του ΠΑΣΟΚ με
τη Νέα Δημοκρατία και δεν το κατάφεραν.
Αλλά το κατάφερε - και θα φανεί αυτό την
Τρίτη - αυτή η Κυβέρνηση.
Το
δε θέμα του χρέους, όταν εμείς το θέσαμε
- και οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ και ο ΣΥΡΙΖΑ
- από την πρώτη στιγμή, μας έλεγαν ότι
αυτό δεν είναι εφικτό. Και σήμερα στην
Ευρώπη, ακόμα και εκείνοι που πολέμησαν
το θέμα της συζήτησης για το χρέος,
αποδέχονται ότι πλέον το θέμα του χρέους
αποτελεί μέρος της ατζέντας.
Βλέπουμε
τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, με
παρέμβαση του ίδιου του Προέδρου των
Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, να μιλούν
για την ανάγκη αναδιάρθρωσης του χρέους.
Βλέπουμε ακόμα και τις δυνάμεις εκείνες
στη Γερμανία που αντιδρούσαν, να μιλούν
για επιμήκυνση. Αυτό είναι επιτυχία της
Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,
είναι επιτυχία του Πρωθυπουργού Αλέξη
Τσίπρα και αυτήν την επιτυχία θα πρέπει
μέσα στη Βουλή των Ελλήνων να την
αναφέρουμε. Θα πρέπει, όμως, να αναλογιστεί
και ο καθένας την ευθύνη των λεγομένων
του και το πώς φτάσαμε ως εδώ.
Ακούστηκαν
κι άλλες αλήθειες. Με χαρά άκουσα τον
αρχηγό της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως
να λέει ότι σήμερα ζητείται πρωτογενές
πλεόνασμα 2% για το 2018. Αυτή η θέση,
ακριβώς, είναι η αντίθετη θέση από την
οποία είχε πάρει ο πρωθυπουργός τότε
κ. Σαμαράς. Ο κ. Σαμαράς είχε δεσμευθεί
για 4,5% πρωτογενές πλεόνασμα. Στο μάθημα
«πρωτογενές πλεόνασμα», δηλαδή, κ.
Μητσοτάκη, οφείλω να σας το αναγνωρίσω,
αφήσατε μετεξεταστέο τον κ. Σαμαρά και
αυτή είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι,
είναι
αλήθεια ότι τα μέτρα τα οποία επιβάλλονται
έχουν βαριά φορολογία, φορολογία που
πολλές φορές είναι δυσβάσταχτη για τον
ελληνικό λαό. Όμως, είναι το τελευταίο
νομοθέτημα, το οποίο δεν αφορά μόνο
μέτρα που παίρνονται άμεσα, αλλά μέτρα
που αποτελούν την ασφαλιστική βαλβίδα
σε περίπτωση που δεν θα βγουν αληθινές
οι προβλέψεις των ίδιων των δανειστών.
Δεν ψηφίζουμε σήμερα τα μέτρα του κόφτη.
Σήμερα
για τελευταία φορά η Βουλή των Ελλήνων,
πριν την απόφαση της Τρίτης, παίρνει
μια απόφαση η οποία θα δώσει τη δύναμη
στους Υπουργούς Οικονομικών να πάνε
στο Eurogroup
την Τρίτη και να συνδυάσουν την πορεία
της Ελλάδας - που δεν θέλουν ξανά να μπει
ως θέμα στο Eurogroup
και σε κανένα Eurogroup
- με το μέλλον της Ελλάδας και τη διαγραφή
του χρέους, τη ρύθμιση του χρέους, την
επιμήκυνση του χρέους.
Αυτό
σημαίνει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
ότι θα έπρεπε σήμερα όλοι, εδώ, να
σχεδιάσουμε μια εθνική πολιτική που θα
έχει ως σκοπό τη μείωση της φορολογίας,
τη δυνατότητα να υπάρχουν κινήσεις που
θα βοηθήσουν την ανάπτυξη περαιτέρω.
Και αυτό θα συμβεί μόλις αρχίσει να
τακτοποιείται κατ’ αρχήν η εικόνα της
χώρας στο εξωτερικό, εικόνα την οποία
συνδιαμορφώνουμε, κυρίες και κύριοι
συνάδελφοι, και ο καθένας φέρει την
ευθύνη του.
Αντί,
λοιπόν, να κατηγορείται η χώρα προς το
εξωτερικό, είναι πολύ καλύτερο να
συμπλεύσουμε όλοι μαζί σε μια εθνική
γραμμή και μετά την απόφαση της Τρίτης
να παλέψουμε όλοι μαζί, κατ’ αρχήν, για
την προστασία του ελληνικού λαού και
ιδίως εκείνου του μέρους του ελληνικού
λαού που υπέστη τις μεγαλύτερες πληγές
από αυτήν την πολιτική των πέντε ετών.
Να αγωνιστούμε για να υπάρξει, πράγματι,
μείωση της φορολογίας, για να υπάρξουν
επενδύσεις. Και θα ήταν πολύ χρησιμότερο
σήμερα να μην αναφερόμαστε στη Νότια
Αμερική. Άκουσα τη λέξη «Βενεζουέλα»
πάρα πολλές φορές σήμερα. Και θέλω να
θυμίσω στον αρχηγό της αξιωματικής
αντιπολιτεύσεως ότι λίγο βορειότερα
της Βενεζουέλας υπάρχει μια χώρα που
λέγεται Παναμάς.
Και
από τα χαρτιά του Παναμά προκύπτουν
στοιχεία ότι κάποιοι συμπολίτες μας,
επί πάρα πολλά χρόνια, όπως προκύπτει
και από τις λίστες Λαγκάρντ και από την
ιστορία της Siemens
και από τις off
shore
εταιρείες που κυκλοφορούσαν, αντί να
πληρώνουν φόρους στο ελληνικό κράτος,
έβγαζαν τα λεφτά τους στο εξωτερικό και
δεν τιμωρήθηκε ποτέ κανείς, παρά μόνο
από αυτή την Κυβέρνηση που ξεκίνησε και
άνοιξε τις λίστες Λαγκάρντ, τις λίστες
της Ελβετίας. Και πιστεύω ακράδαντα ότι
θα πρέπει πολύ σύντομα αυτή η Κυβέρνηση
να στείλει μια ομάδα δικαστών και στον
Παναμά για να μπορέσουμε να χρεώσουμε
εκείνους που λήστεψαν τον ελληνικό λαό.
Όμως,
θα περίμενα, και περιμένω πάρα πολύ και
από την αξιωματική αντιπολίτευση, όλους
εκείνους που τύγχαναν της ασυλίας του
κ. Σαμαρά να μη συνεχίσουν να τυγχάνουν
της ασυλίας της Νέας Δημοκρατίας υπό
τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Δεν
έχετε κανέναν λόγο να υπερασπίζετε τον
κ. Παπασταύρου, δεν έχετε κανέναν λόγο
τον κ. Σάφα, λόγω του κ. Βενιζέλου, να τον
αφήνουμε στο απυρπόλητο. Αυτοί είναι
στα Panama
papers.
Τα παρακλάδια των εταιρειών που παίρνανε
μίζες από τα εξοπλιστικά και από τη
Siemens. Και αυτούς πρέπει να αντιμετωπίσουμε.
Και θα χαρώ πάρα πολύ εάν σε αυτή την
προσπάθεια είμαστε τουλάχιστον μαζί.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι,
θα
ήθελα να σας πω και σχετικά με το θέμα
των αποκρατικοποιήσεων. Εμείς οι
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ δεν είμαστε αντίθετοι
στις αποκρατικοποιήσεις. Όμως, η πρώτη
αποκρατικοποίηση που θα πρέπει να
κάνουμε - και αναφέρομαι και στους
συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ - είναι η
αποκρατικοποίηση του κράτους από όλον
αυτόν τον μηχανισμό που δούλεψε μέσα
στη μεταπολίτευση, ευνοώντας συγκεκριμένα
διαπλεκόμενα συμφέροντα.
Το
παρακράτος του ΚΕΦΟΜΕΠ που αποφάσιζε
πολιτικές διώξεις επιχειρηματιών και
πολιτικών αντιπάλων. Το παρακράτος του
ΚΕΕΛΠΝΟ που έδινε διαφημίσεις σε
ανύπαρκτα sites
και σε εκβιαστές, σε κομματικούς
υπαλλήλους. Το παρακράτος της ΕΥΔΑΠ που
διαφήμιζε το νερό και συνεχίζει να
διαφημίζει το νερό, μοναδικό προϊόν
χωρίς ανταγωνιστή. Γιατί; Για να συντηρεί
«ημετέρους». Το παρακράτος των τραπεζών
με τις διαφημίσεις τις οποίες έδινε.
Έχουμε
στα χέρια μας την Εξεταστική Επιτροπή.
Εκεί θα δούμε τι ρόλο έπαιζαν τα media
shops,
που έπαιρναν 25% και 40% επιστροφές από
τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης. Και θα
είναι πολύ χρήσιμο να δούμε αυτές τις
επιστροφές που τις έδιναν, σε ποιους.
Ιδιοκτήτης media
shop
που είναι στη λίστα του ΚΕΕΛΠΝΟ, της
ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ, των τραπεζών, κατά το
άρθρο 6, δεν έχει ούτε φωτογραφία του
στο διαδίκτυο και έχει διαχειριστεί
δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι η ώρα να
ανοίξουν οι λογαριασμοί και στο Ντουμπάι.
Είναι η ώρα να ανοίξουν οι λογαριασμοί
και στην Ελβετία.
Θέλω,
κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να πω ότι
σε αυτή τη συζήτηση είναι πολύ σημαντικό
ότι λειτούργησε ο διάλογος στο Κοινοβούλιο
και η δημοκρατία. Όταν κατατέθηκε η
τροπολογία για τα ειδικά μισθολόγια
ήταν μια τροπολογία που πράγματι διέλυε
ολόκληρους κλάδους που στηρίζουν αυτή
τη στιγμή το κράτος. Οι Ένοπλες Δυνάμεις,
τα Σώματα Ασφαλείας, το Λιμενικό Σώμα,
οι Έλληνες δικαστές ανήκουν σε ειδικά
μισθολόγια, διότι δεν κάνουν τη συνήθη
εργασία άλλων εργαζομένων.
Βλέπουμε,
λοιπόν, ότι και αυτοί οι οποίοι πλήρωσαν
όλη αυτή τη βαριά δουλειά για τη
μετανάστευση ήταν οι Αστυνομικοί, οι
Λιμενικοί και οι Ένοπλες Δυνάμεις. Και
βεβαίως, η κατάργηση των αυξήσεων στα
ειδικά μισθολόγια ήταν κάτι που ξεκίνησα
από την αρχή να πω ότι δεν μπορεί να
γίνει αποδεκτή.
Μετά
από σκληρή διαβούλευση και παρέμβαση
του ίδιου του Πρωθυπουργού και των
Υπουργών που καλούντο σε αυτά τα ειδικά
μισθολόγια να πάρουν θέση, προστέθηκε
η τροπολογία, η οποία προβλέπει ξεκάθαρα,
σε περίπτωση που ισοδύναμη δημοσιονομική
εξοικονόμηση επιτευχθεί από τα εμπλεκόμενα
Υπουργεία, να μην εφαρμοστεί το σχέδιο.
Όσον
αφορά, λοιπόν, το Υπουργείο Εθνικής
Άμυνας, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι τα 27,3
εκατομμύρια ευρώ του 2017 και τα 27,3
εκατομμύρια ευρώ του 2018 θα εξασφαλιστούν
στο σύνολό τους από τον κωδικό 6.900, με
τίτλο «Νέα προτεραιοποίηση για εξοπλιστικά
προγράμματα». Προγράμματα, δηλαδή
εξοπλιστικά, τα οποία δεν συνεχίζονται
για πολλούς λόγους.
Το
ξέρετε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 100
εκατομμύρια από ΧΕΠ του 2015 στο 2016, τα
οποία είναι αδιάθετα; Για ποιο λόγο,
λοιπόν, τα 27 αυτά εκατομμύρια να μην
δοθούν από τα εξοπλιστικά στον κωδικό
της πληρωμής των ένστολων, οι οποίοι
έδωσαν την ψυχή τους για να λειτουργούν
όπως οι αστυνομικοί και οι λιμενικοί
για τη μετανάστευση;
Προχωρώ,
λοιπόν, και λέω ότι ήδη κατατέθηκαν οι
κωδικοί του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας,
που διασφαλίζουν το σύνολο του ποσού.
Παράλληλα προχωράμε, κύριε Θεοδωράκη,
στην αξιοποίηση της περιουσίας 34
δισεκατομμυρίων ευρώ του Υπουργείου
Εθνικής Άμυνας, σε αξιοποίηση που έρχεται
την άλλη εβδομάδα, με νόμο που είναι ήδη
στη Διαύγεια, για τη δυνατότητα εκμίσθωσης,
εγκαταστάσεων με τουλάχιστον 5% επί της
αντικειμενικής αξίας τον χρόνο. Προχωράμε
σε ρύθμιση που θα έλθει, ώστε η Επιτροπή
Εξοπλισμών να μπορεί να πουλά παλιά
υλικά μη χρήσιμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Έχουμε
ατέλειωτα στοκ από πυρομαχικά συγκεκριμένου
διαμετρήματος για όπλα που δεν υπάρχουν
πια. Έχουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε
υφιστάμενο υλικό. Ε, λοιπόν, αυτό, όλο
το υλικό, δεν θα συνεχίσει να μένει στις
αποθήκες. Και κυρίως έχουμε πλέον - μετά
τις δικαστικές διερευνήσεις από εταιρείες
που καταδικάστηκαν τελειωτικά και στην
Ελλάδα και στο εξωτερικό για δωροδοκίες
- τη δυνατότητα, με τη συγκρότηση επιτροπών
που έχει γίνει, να μπορέσει να αποζημιωθεί
το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ο
προϋπολογισμός του για υποθέσεις μιζών,
που εσείς κλείσατε τα μάτια από την
εποχή του ΠΑΣΟΚ.
Η
Rheinmetall μόνο προσφέρει διά του δικηγόρου
της γύρω στα 200 εκατομμύρια για τη
δωροδοκία, η οποία τελεσίδικα αποφασίστηκε
σε γερμανικό δικαστήριο. Δηλαδή, μου
λέτε τώρα ότι αυτά τα χρήματα, μόνο αυτής
της εταιρείας που ανέφερα αυτή τη στιγμή,
είναι ουσιαστικά ο προϋπολογισμός δύο
ετών για όλα τα Υπουργεία.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι,
τελειώνω
λέγοντας ότι υπήρξαν και αλλαγές σε
άρθρα τα οποία ήρθαν, που δείχνουν όλη
την καλή πρόθεση της Κυβέρνησης να κάνει
δημοκρατικό διάλογο. Η εξίσωση του
ποσοστού φορολογίας του ΟΠΑΠ με
στοιχηματικές εταιρείες δίνει ευκαιρίες
και στους δύο, στις μεν στοιχηματικές
εταιρείες να σταματήσουν να λειτουργούν
μέσω Μάλτας και Ντουμπάι και Panama
papers,
να έρθουν εδώ να ανοίξουν στην Ελλάδα
τις εταιρείες τους, να προσλάβουν Έλληνες
εργαζόμενους και να πληρώνουν φορολογία,
αλλά και στον ΟΠΑΠ να δώσει τέλος πλέον
σε αυτή τη διαμάχη με το ελληνικό Δημόσιο,
να αποσύρει την αγωγή του ενός
δισεκατομμυρίου ευρώ, πράγμα που θα
διευκολύνει και τον ΟΠΑΠ να λειτουργήσει
και τους εργαζόμενους του, αλλά και
στοιχηματικές εταιρείες να μην περνούν
μέσω φορολογικών παραδείσων, που
καταλήγουν καμιά φορά, όπως είδαμε από
την πολιτική κρίση στην Μάλτα, ακόμα
και σε πολιτικά πρόσωπα.
Κυρίες
και κύριοι συνάδελφοι,
είμαι
βέβαιος ότι πολλοί από την αντιπολίτευση
που μιλήσατε σήμερα, όταν θα βλέπετε
την κασέτα της ομιλίας σας την Τρίτη το
βράδυ ή την Τετάρτη το πρωί θα μετανιώσετε.
Εμείς σας βεβαιώνουμε ότι δεν θα
μετανιώσουμε».