Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

9.12.13

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2014


Ομιλία Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2014
ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2014


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2014 πραγματοποιείται 16 μήνες μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης και ένα μήνα μετά την πρόταση δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ, που εξελίχθηκε σε ψήφο εμπιστοσύνης για την Κυβέρνηση Σαμαρά.
Τότε, είχα απευθυνθεί σε σας συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζοντας την ελπίδα ότι από τη στιγμή που η πρόταση σας θα καταψηφιζόταν, θα αλλάζατε επιτέλους στρατηγική. Θα παύατε να είστε δύσπιστοι, κυρίως, απέναντι στη δική σας ικανότητα να καταθέτετε προτάσεις.
Γιατί δεν έχουμε δει και καμία.
Η πρόταση σας καταψηφίστηκε και σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής δεν έχετε το δικαίωμα να καταθέσετε νέα. Και αυτή η διάταξη στον Κανονισμό υπάρχει για κάποιο λόγο. Υποδεικνύει στην Αντιπολίτευση, ότι δεν μπορεί κάθε τρεις και λίγο να ζητά την αντικατάσταση της Κυβέρνησης.
Δυστυχώς, η στάση σας δεν άλλαξε στο παραμικρό, δεν πέρασαν 15 ημέρες και ζητήσατε από τον Πρωθυπουργό τη δική μου αντικατάσταση!

Σας ευχαριστώ, γιατί με αυτό τον τρόπο πείσατε και τους πλέον δύσπιστους για τη στρατηγική απόφαση που έχετε λάβει εδώ και καιρό να μετατρέψετε το χώρο της εκπαίδευσης, σε πεδίο βολής! Δεν αφήσατε καμία αμφιβολία ότι η επιχειρούμενη αναστάτωση στην Παιδεία έχει όνομα και διεύθυνση: ΣΥΡΙΖΑ και Κουμουνδούρου.
Και μάλιστα από την πρώτη στιγμή. Και σας θυμίζω: τι λέγατε, τι κάνατε ή τι επιχειρήσατε να κάνετε, όταν εμείς προχωρούσαμε σε γενναίες μεταρρυθμίσεις για τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Απέναντι στην εθνική προσπάθεια η τυφλή σύγκρουση.
Τον Αύγουστο του 12 με τον πρώτο Νόμο της Κυβέρνησης, ολοκληρώσαμε το θεσμικό εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεραπεύοντας τις δυσλειτουργίες που καθιστούσαν ανεφάρμοστο το ν. 4009.
Γιατί το κάναμε αυτό; Γιατί αρνηθήκατε τη μεταρρύθμιση αυτή και τη μπλοκάρατε. Σπρώξατε σε καταλήψεις και αποφεύγατε να βάλετε κάλπη γιατί σας τρόμαζε.
Τα ξεπεράσαμε όλα αυτά, βάλαμε την ηλεκτρονική ψήφο και ηττηθήκατε, φάνηκε η γύμνια σας, 80% της ακαδημαϊκής κοινότητας ψήφισε και εξελέγησαν Συμβούλια σε όλα τα ιδρύματα της χώρας, με επιφανείς προσωπικότητες.
Όταν προχωρήσαμε στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη με το σχέδιο «Αθηνά», στην ενδυνάμωση των ιδρυμάτων, στη σύνδεση του ακαδημαϊκού με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας.
Εσείς πίσω από το σχέδιο «Αθηνά», είδατε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Όταν προχωρήσαμε στην αξιολόγηση με Ν/Σ και με το προεδρικό διάταγμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας μονάδων, αλλά και των εκπαιδευτικών μας μετά από τριάντα χρόνια.
Εσείς αρνηθήκατε την αξιολόγηση, αποκαλύπτοντας, δήθεν, κομματικές λογικές, σκοπιμότητες και απολύσεις.
Αλλάξαμε το χάρτη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το ν. 4186 οικοδομώντας ένα γενικό λύκειο που έχει παιδευτική αυτονομία και μετατρέπεται από εξεταστικό φροντιστήριο σε σχολείο γενικής δευτεροβάθμιας παιδείας και εκπαίδευσης.
Πρωτίστως, όμως, αλλάξαμε θεμελιωδώς την επαγγελματική εκπαίδευση, αναβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα και εφαρμόζοντας τον τέταρτο χρόνο μαθητείας καθολικά για όλους τους αποφοίτους του επαγγελματικού λυκείου.
Ιδρύσαμε, ακόμη, δομές δημόσιας δωρεάν αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Εσείς τι προτείνατε; Τι αντιτείνατε;
Εσείς, την αναβάθμιση του λυκείου την πολεμήσατε, βλέποντας τάχα μου, τη μετατροπή του σε εξεταστικό κέντρο.
Στην αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είδατε ένα νέο «παιδομάζωμα» για τις γερμανικές φάμπρικες.
Εμείς αναβαθμίσαμε τα πειραματικά πρότυπα γυμνάσια και λύκεια και δημιουργούμε πρότυπα σχολειά και στην επαγγελματική εκπαίδευση, επιδιώκοντας την Αριστεία και την αξιοσύνη.
Εσείς σ’αυτόν τον πλέον αταξικό θεσμό των προτύπων σχολείων ανακαλύψατε ταξικά σχολεία.
Συνταχθήκατε με την ΟΛΜΕ στην προσπάθειά της να τινάξει στον αέρα τις πανελλαδικές εξετάσεις, βάλατε πλάτη στην ΟΛΜΕ τότε, παίζοντας με τον ιδρώτα και την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους.
Και μετά την αποτυχία σας να καταλάβετε τα θερινά ανάκτορα κάνατε την τελική επίθεση. Σεπτέμβρη με τον αγιασμό. Για να κλείσετε τα σχολεία, να απεργήσουν οι καθηγητές, να κάνουν οι μαθητές καταλήψεις. Αποτύχατε και σε αυτό!
Και σας έμεινε το τελευταίο κάστρο. Ο χώρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και εδώ, με μοχλό το επώδυνο, είναι αλήθεια, μέτρο της διαθεσιμότητας, που μας ανάγκασε να βάλουμε σε διαθεσιμότητα 1.165 διοικητικούς υπαλλήλους, εσείς βάλατε σε ομηρία, φοιτητές, τις οικογένειές τους, αλλά και τους ίδιους τους διοικητικούς υπαλλήλους.
Εμείς θέσαμε σε διαθεσιμότητα 1.165 Διοικητικούς Υπαλλήλους 8 Πανεπιστημίων, στο πλαίσιο της διοικητικής αναδιάρθρωσης, του εξορθολογισμού και της εκπλήρωσης των εθνικών υποχρεώσεων, σε αυτή την κρίσιμη ώρα.
Ενώ εσείς, με μπροστάρη καθοδηγούμενες μειοψηφίες, βάλατε σε διαθεσιμότητα 80.000 φοιτητές του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, με ολέθριες συνέπειες στις σπουδές τους.
Το εντυπωσιακό είναι ότι σε αυτή την προσπάθεια έχετε βρει απρόσμενους συνοδοιπόρους τους «φανατικούς του νεοφιλελευθερισμού» και του εκσυγχρονισμού, οι όποιοι πάντα ζητούν πάντα το κάτι παραπάνω, σαν ένα δείγμα εκδίκησης απέναντι σε κοινωνικές ομάδες. Είναι εκείνοι που ζητούσαν να κλείσουν 50 Τμήματα παραπάνω στο πλαίσιο του Σχεδίου Αθηνά, το ίδιο απρογραμμάτιστα όπως άνοιξαν, χωρίς να υπολογίζουν ότι σε αυτά τα τμήματα υπάρχουν κάποιες χιλιάδες φοιτητών. Είναι εκείνοι που εξέφρασαν τη δυσφορία τους γιατί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα οδηγούσε σε μαζικές απολύσεις. Και είναι τέλος οι ίδιοι που παρουσίαζαν ως ειλημμένη κυβερνητική απόφαση την επιστράτευση των διοικητικών των Πανεπιστημίων πριν την 17η Νοεμβρίου για να πυροδοτήσουν το κλίμα. Είστε ίδιοι.
Προσωπικά, δεν θέλω να εκδικηθώ και δεν αντιπαρατίθεμαι με κανέναν. Ούτε με ενδιαφέρει αν κάποιοι με κρίνουν αναποφάσιστο και κάποιοι άλλοι αυταρχικό.
Ο λαός μας λέει, όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος. Και πιστέψτε με κανείς δεν ξέρει καλύτερα από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας, την κατάσταση στα σχολεία, στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, τις ελλείψεις ή τα πλεονάσματα σε εκπαιδευτικούς ή διοικητικούς υπαλλήλους σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ειδικά όταν ο Υπουργός είναι ο ίδιος μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η Κυβερνητική μας πολιτική και οι μεταρρυθμίσεις ούτε ακυρώνονται, ούτε μηδενίζονται.
Η αντιπολιτευτική σας δημαγωγία και πρακτική και καταγράφεται και απωθεί. Και θα σας ακολουθεί.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Ο εξορθολογισμός του Δημοσίου είναι εθνικός στόχος. Η διαθεσιμότητα ήταν για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εθνική υποχρέωση.
Για την Κυβέρνηση διαθεσιμότητα δεν σημαίνει απολύσεις.
Στόχος της κυβέρνησης παραμένει η ορθολογική ανακατανομή του ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των υπηρεσιών στο δημόσιο τομέα.

Γι’ αυτό εφαρμόζουμε προγράμματα κινητικότητας, δηλαδή επανατοποθέτησης υπαλλήλων, που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.
Για τους μεν εκπαιδευτικούς, από τις 31 Οκτωβρίου αποστείλαμε στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τις λίστες επανατοποθέτησης και σήμερα συνεδρίασε το τριμελές Συμβούλιο που ενέκρινε την επανατοποθέτηση 1.250 εκπαιδευτικών από τους 1.864 που θέσαμε σε διαθεσιμότητα, ενώ την επόμενη Τρίτη, όπως με διαβεβαίωσε ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα ανοίξει η πρόσκληση για άλλους 150.
Προχωράμε βήμα- βήμα για την επίτευξη του τελικού στόχου, όπως έχω δεσμευτεί. Και για τους εκπαιδευτικούς και για τους διοικητικούς υπαλλήλους των Πανεπιστημίων.

Και για να το ξεκαθαρίσουμε μια για πάντα. Από τα 8 Ιδρύματα που επηρέασε η διαθεσιμότητα, τα 7 λειτουργούσαν κανονικά, χωρίς να τα επηρεάσει η απεργία των διοικητικών, όπως και στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο οι περισσότερες σχολές και μόνο το ΕΚΠΑ παρέμεινε επί διμήνου κλειστό.
Και υποστήριξα από την πρώτη στιγμή ότι είναι στο χέρι του Πρύτανη κάθε ιδρύματος να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία και κυρίως την ακαδημαϊκή του λειτουργία ανεξάρτητα από τις όποιες δυσλειτουργίες στη διοικητική της υποστήριξη.

Συνεπώς, και με την δεδομένη πλέον την ανακοίνωση του Συλλόγου των Διοικητικών του ΕΚΠΑ, που επανειλημμένα έχει τονίσει ότι κανείς δεν παρεμποδίζει την είσοδο σε καθηγητές και φοιτητές στο Ίδρυμα. Πιστεύω και πρέπει οι καθηγητές και οι φοιτητές τη Δευτέρα να προσέλθουν στα αμφιθέατρα κανονικά.
Σε ό,τι αφορά στο εξάμηνο για τους φοιτητές του ΕΚΠΑ, δεν θα δεχτούμε καμία έκπτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ούτε μια ώρα μαθήματος λιγότερη. Ούτε μια εβδομάδα λιγότερη από τις 13 που ορίζει ο Νόμος.
Σε αυτό το πλαίσιο που ορίζει ο Νόμος και ελέγχουμε ας αποφασίσει κάθε Τμήμα και κάθε Σχολή του ΕΚΠΑ, όπως έχει και την ευθύνη, πώς και πότε θα γίνουν τα δύο εξάμηνα, ακόμη και αν χρειαστεί να κάνουν μάθημα και το καλοκαίρι.





Αγαπητοί συνάδελφοι,
κάθε αντικειμενικός παρατηρητής θα συμφωνήσει –πιστεύω- ότι όλες αυτές οι αλλαγές στις οποίες προχωρήσαμε δεν ήταν μνημονιακές επιταγές, αλλά εθνικές στρατηγικές επιλογές για την οικοδόμηση της μεταμνημονιακής Ελλάδας, για να μην φθάσουμε ποτέ ξανά στο χείλος του γκρεμού.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι για το 2014
Προχωράμε στα τέσσερα επόμενα βήματα του Υπουργείου Παιδείας. Ποια είναι αυτά;
Πρώτον, η αντιστοίχιση όλων των τίτλων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλες τις ειδικότητες, ώστε να εναρμονίσουμε σπουδές και αγορά εργασίας, ξεκαθαρίζοντας το θολό τοπίο τριάντα ετών, μία και έξω.
Δεύτερον, η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των σχολικών εγχειριδίων από μηδενικής βάσης και ο επανακαθορισμός της διδακτέας ύλης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Τρίτον, το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή που θα καταθέσουμε. Σε αυτόν τον τομέα κάναμε πολλά, διπλασιάζοντας τη φετινή χρονιά τους απασχολούμενους εκπαιδευτικούς και το ειδικό προσωπικό. Αλλά, κακά τα ψέματα, όλα αυτά δεν φθάνουν.
Γι’ αυτό θα καταθέσουμε ολοκληρωμένο νομοσχέδιο για τη βελτίωση της ειδικής αγωγής, όπως έχουμε δεσμευτεί.
Τέταρτον, το νομοσχέδιο για την έρευνα και την τεχνολογία, γιατί είναι στρατηγική απόφαση αυτής της Κυβέρνησης να συνδέσει τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με τα ερευνητικά ινστιτούτα και την παραγωγή.
Αλλά και μία σειρά μικρών αλλά σημαντικών μέτρων πολιτικής:
· ολοκλήρωση και εγκατάσταση καθολική σε όλα τα σχολειά διαδραστικών πινάκων και υπολογιστών. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται και πιστεύω με το τέλος της χρονιάς θα το έχουμε διασφαλίσει.
· Ολοκλήρωση των πληροφοριακών συστημάτων για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και τη δημοσιονομική διαχείριση με στόχο τη διαφάνεια
· Καθιέρωση ηλεκτρονικής δημοπρασίας για τις προμήθειες όλων των εποπτευόμενων νομικών προσώπων και Οργανισμών του Υπουργείου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η στρατηγική επιλογή της πολιτικής μας είναι η δημόσια δωρεάν παιδεία και δημόσια δωρεάν παιδεία σημαίνει ελεύθερη, ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά γνώσης, δεξιοτήτων και ευκαιριών σε όλους τους Έλληνες, μία εθνική παιδεία που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή και μία εκπαίδευση που παρέχει γνώση και μάθηση, δίνοντας στα Ελληνόπουλα ευκαιρίες προκοπής και ευημερίας.
Σας ευχαριστώ.

Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ