Τετάρτη, 12
Σεπτεμβρίου 2012
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ (ΝΟΤΗ) ΜΑΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Όχι στην παραχώρηση του λιμένα Ρεθύμνου σε Τουρκική εταιρεία»
Επίκαιρη ερώτηση προς τους Υπουργούς
Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας
και Ναυτιλίας κατέθεσε σήμερα 12 Σεπτεμβρίου 2012, ο Υπεύθυνος Τομέα
Κοινοβουλευτικής Ευθύνης Οικονομικών και
Αναπληρωτής Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,
Βουλευτής Ηρακλείου Νότης Μαριάς, σχετικά με την παραχώρηση του λιμένα Ρεθύμνου σε Τουρκική
εταιρεία, μετά την εκχώρησή του στο ΤΑΙΠΕΔ.
Τονίζει δε ότι η παραχώρηση λιμανιών της Κρήτης σε τουρκικές εταιρείες
δημιουργεί τεράστια προβλήματα που άπτονται ζωτικών εθνικών συμφερόντων στους
τομείς της άμυνας, της εξωτερικής πολιτικής και της οικονομίας δεδομένου ότι τα
λιμάνια της Κρήτης αποτελούν σημεία στρατηγικής και εθνικής σημασίας συνολικά
για την πατρίδα μας.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Η κυβέρνηση εκτελώντας τις εντολές της τρόικας, με απόφαση της
Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων εκχώρησε στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής
Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), δηλαδή στο Ταμείο που στήθηκε με εντολή των
δανειστών προκειμένου να λεηλατηθεί η δημόσια περιουσία, το δικαίωμα
παραχώρησης σε τρίτους της χρήσης, της
διοίκησης, της διαχείρισης και της εκμετάλλευσης 23 λιμένων και μαρινών.
Μεταξύ αυτών και τα λιμάνια της Σούδας, του Ρεθύμνου και του Αγ. Νικολάου
Κρήτης. Ειδικότερα σύμφωνα με δημοσιεύματα για το λιμάνι του Ρεθύμνου έχει ήδη
εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τον Τουρκικό όμιλο Koc στον οποίο πέραν των άλλων
ανήκει και η εταιρεία OTOKAR που κατασκευάζει το νέο τουρκικό άρμα μάχης Altay.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήδη στην Τουρκική εταιρεία SeturServisTouristik A.S.
θυγατρική του ομίλου Koc, έχει
παραχωρηθεί για 40 χρόνια η εκμετάλλευση του τουριστικού λιμανιού της
Μυτιλήνης, οι πιθανότητες να συμβεί κάτι ανάλογο και για το λιμάνι του Ρεθύμνου
είναι εξαιρετικά αυξημένες.
Με αυτό τον τρόπο κινδυνεύουν με
πλήρη «τουρκοποίηση» τα λιμάνια της Κρήτης που αποτελούν σημεία στρατηγικής και
εθνικής σημασίας συνολικά για την πατρίδα μας.
Η παραχώρηση λιμανιών της Κρήτης σε τουρκικές εταιρείες δημιουργεί τεράστια
προβλήματα που άπτονται ζωτικών εθνικών συμφερόντων στους τομείς της άμυνας,
της εξωτερικής πολιτικής και της οικονομίας.
Η εξέλιξη αυτή θα έχει τραγικές συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών
δικαιωμάτων της Χώρας, δεδομένου ότι η Τουρκία συνεχίζει να ακολουθεί επιθετική
πολιτική απέναντι στην πατρίδα μας με συνεχή αμφισβήτηση των κυριαρχικών μας
δικαιωμάτων ακόμα και στη Γαύδο. Τέλος οι εισαγωγές-εξαγωγές στη Κρήτη θα είναι
υπό τον έλεγχο τουρκικών εταιρειών.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι Υπουργοί:
1)
Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν προκειμένου να αποτραπεί
η παραχώρηση λιμανιών της Κρήτης αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας σε τουρκικές
εταιρείες;
2)
Ποιες ρήτρες προστασίας της εθνικής ασφάλειας και της
δημόσιας τάξης προτίθενται να επιβάλλουν στο ΤΑΙΠΕΔ κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων
του;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νότης Μαριάς