Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

4.4.12


Αθήνα, 4 Απριλίου 2012
 Κούρσα ανόδου για την τιμή της βενζίνης
Σωστή και δίκαιη κατανομή των φόρων προτείνει ο Λευτέρης Αυγενάκης




Ο κίνδυνος η Ελλάδα να βρεθεί αντιμέτωπη με μια σοβαρή ενεργειακή κρίση γίνεται εντονότερος μέσω των απειλών του Ιράν για διακοπή της παροχής πετρελαίου, εξαιτίας της επιβολής απαγόρευσης εισαγωγών προς την Ευρώπη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου μια τέτοια εξέλιξη θα επέφερε επιπρόσθετη αύξηση των τιμών κατά 20% έως 30 %. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το 2011, η χώρα μας αύξησε τις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν, καθώς στις συγκεκριμένες συναλλαγές επικρατούν πιο ευέλικτοι όροι, όσον αφορά την παροχή εγγυήσεων και τους όρους πληρωμής, σε σχέση με τους άλλους προμηθευτές.
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε αρκετές περιοχές αγγίζει πλέον τα 2 ευρώ και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ουσιαστική παρέμβαση για ανακοπή αυτής της ανόδου. Σε συνδυασμό με την ανελέητη φοροεπιδρομή, οι τιμές των καυσίμων κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν:
- ειδικός φόρος κατανάλωσης 0,67 ευρώ ανά λίτρο
- ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ 0,20 ευρώ / 1000 λίτρα
- ειδικό τέλος δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών
- εισφορά ειδικού λογαριασμού πετρελαιοειδών
- ΦΠΑ 23%
Από την ημέρα που ξεκίνησαν οι αναταραχές στο Ιράν, όπως κατέδειξε με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ο Τομεάρχης Υποδομών Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Λευτέρης Αυγενάκης, η τιμή διυλιστηρίου μαζί με τους φόρους αυξήθηκε 19,7 λεπτά ανά λίτρο και η τιμή λιανικής αυξήθηκε κατά 16,9 λεπτά ανά λίτρο.
Απαντώντας στον κ. Αυγενάκη, ο Αν. Υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Σ. Ξυνίδης δήλωσε πως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου πρότεινε στο Υπουργείο Οικονομικών, αναπροσαρμογή του ΕΦΚ, όταν οι τιμές διυλιστηρίου ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο όριο.
Ελπίζουμε να ευοδωθεί η πρόταση για μείωση φόρων, καθώς δεν θα ανακουφίσει απλά τους καταναλωτές που ήδη βάλλονται ανεπανόρθωτα από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, αλλά θα βοηθήσει το κράτος να εισπράξει περισσότερα έσοδα, καθώς οι υψηλές τιμές οδηγούν αναπόφευκτα σε μείωση των πωλήσεων.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ