Ερώτηση
Προς τον Υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές
Προκαλούν προβληματισμό οι δημόσιοι ισχυρισμοί του προέδρου του ΛΑΟΣ κ. Γιώργου Καρατζαφέρη στην τηλεοπτική του εκπομπή «Ελλάδα γεια σου» στις 5 Ιανουαρίου, ότι παρενέβη στον υπουργό Μεταφορών και βουλευτή του κόμματός του Μ.Βορίδη, για να συμμετάσχει μια συγκεκριμένη νεοσύστατη εταιρεία στο διαγωνισμό των άγονων αεροπορικών γραμμών. Πρόκειται, σύμφωνα με αναφορές στο διαδίκτυο, οι οποίες ξεκινούν μετά από ανάρτηση της ιστοσελίδας parapolitiki.com, για την εταιρεία Μινωικές Αερογραμμές, η οποία, όπως αναφέρεται στα δημοσιεύματα, απέκτησε άδεια λειτουργίας την προηγούμενη μέρα του διαγωνισμού προκειμένου να συμμετάσχει στο δημόσιο διαγωνισμό για επιδοτούμενο από το δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση αεροπορικό έργο 11 άγονων γραμμών για τα επόμενα 4 χρόνια.
Ο κ. Καρατζαφέρης υποστήριξε ότι η εταιρεία υπέρ της οποίας παρενέβη προκειμένου να συμμετάσχει στο διαγωνισμό επελέγη τελικά να αναλάβει τα έργο και των 11 άγονων γραμμών, με αποτέλεσμα το ελληνικό δημόσιο να κερδίσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ, καθώς η προσφορά της, όπως ισχυρίστηκε, ήταν η πιο συμφέρουσα οικονομικά. Όμως, δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προσφορές δεν έχουν ανοιχθεί ακόμη και έτσι κανείς δεν είναι σε θέση να ξέρει ποια από τις 6 εταιρείες έχουν αναλάβει το έργο και με ποια οικονομική προσφορά.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποια παρέμβαση έγινε και από ποιόν στην ΥΠΑ και τις άλλες αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών για να συμμετάσχει η συγκεκριμένη εταιρεία στο διαγωνισμό;
2. Ποια ήταν η επίσημη απάντηση του κ. Υπουργού μετά τη δημόσια τοποθέτηση του αρχηγού του κόμματός του ότι μετά από δική του παρέμβαση συμμετείχε στο διαγωνισμό για τις 11 άγονες γραμμές συγκεκριμένη εταιρεία;
3. Αν επικύρωσε με την υπογραφή του την πρακτική «έστω και τελευταία στιγμή, έστω και δια περιφοράς δώστε την άδεια» που ανέφερε ο κ. Καρατζαφέρης στην εκπομπή του;
4. Πότε ιδρύθηκε η εταιρεία Μινωικές Αερογραμμές, πότε απέκτησε άδεια λειτουργίας, με ποιο στόλο, ποιες τεχνικές προδιαγραφές και προϋπηρεσία;
5. Η εταιρεία ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του διαγωνισμού της άγονης γραμμής;
6. Η ιδιοκτησία ή μέλη της διοίκησης σχετίζονται με άλλη αεροπορική εταιρεία που είχε αναλάβει αεροπορικό έργο άγονων γραμμών, αλλά δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει;
11.1.2012 Ο ερωτών Βουλευτής