Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

16.12.11

Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011

Απάντηση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών κ. Ευάγγελου Βενιζέλου στην επίκαιρη ερώτηση (309/17/13-12-2011) της ανεξάρτητης βουλευτού κ. Ντόρας Μπακογιάννη προς τον Πρωθυπουργό σχετικά με τη διαδικασία συμψηφισμού των οφειλών ΦΠΑ μεταξύ επιχειρήσεων και κράτους




Από την τοποθέτηση της κας Μπακογιάννη, συγκρατώ κατ' αρχάς και πριν απ’ ο,τιδήποτε άλλο, την καθαρή δήλωσή της ότι είναι υπέρ των διαρθρωτικών αλλαγών και συνυπογράφω ένα μεγάλο μέρος της κριτικής, πως πράγματι έχουμε καθυστερήσεις και αμφιθυμίες στην εφαρμογή σημαντικών διαρθρωτικών αλλαγών.

Και για το λόγο αυτό, ανέλαβα κι εχθές την πρωτοβουλία να εισηγηθώ στο Υπουργικό Συμβούλιο την έγκριση πράξης νομοθετικού περιεχομένου για να επιταχύνουμε τις διαρθρωτικές αλλαγές και αυτή η εντολή έχει δοθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και σε σχέση μ’ ένα οριζόντιο πολυνομοσχέδιο που θα λύσει θέματα διαρθρωτικών αλλαγών με βάση τις υποχρεώσεις που έχουμε έναντι των εταίρων, αλλά πρωτίστως τις υποχρεώσεις που έχουμε έναντι της ίδιας της ελληνική κοινωνίας και οικονομίας. Δηλαδή, το ζήτημα δεν είναι η τρόικα, το ζήτημα είναι, όπως σωστά είπε η κα Μπακογιάννη, οι επιχειρήσεις και άρα οι εργαζόμενοι, η εθνική οικονομία.

Βεβαίως, το μεγάλο πρόβλημα είναι η καταβολή των ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων του κράτους, γιατί πρέπει να εγκαθιδρύσουμε ξανά μια στοιχειώδη σχέση εμπιστοσύνης πολίτη και κράτους, κράτους και πολίτη, γιατί δεν μπορούμε να ζητάμε φορολογική συμμόρφωση μόνο εάν δεν έχουμε και εμείς εκπληρώσει τη δική μας υποχρέωση.

Αλλά, βεβαίως, χρειάζεται και κάτι άλλο: Χρειάζεται να υπάρχουν επίπεδα ρευστότητας, όπως είπα, στην αγορά και αυτό αφορά τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, γιατί κανένα σχέδιο παρέμβασης στην αγορά και στήριξης των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων δεν μπορεί να ολοκληρωθεί εάν δεν υπάρχει και ο τραπεζικός παράγοντας.

Δεν λειτουργεί τίποτα από μόνο του, ούτε ο αναπτυξιακός νόμος, ούτε ειδικά ταμεία, ούτε το ΕΣΠΑ, ούτε τα άλλα προγράμματα στήριξης μέσω του μηχανισμού του Υπουργείου Εργασίας που πραγματικά στηρίζει με την προσπάθεια του κ. Κουτρουμάνη τις επιχειρήσεις μέσω του ΟΑΕΔ κυρίως και τα προγράμματα που ο ΟΑΕΔ προωθεί.

Ο συμψηφισμός προβλέπεται και εφαρμόζεται, πρέπει, όμως η ανταπαίτηση να είναι βεβαία και εκκαθαρισμένη και πρέπει να αφορά το νομικό πρόσωπο του δημοσίου. Πολλές φορές δημιουργείται η εντύπωση σε κάποιους οφειλέτες του δημοσίου ότι έχουν ανταπαίτηση η οποία δυστυχώς δεν αφορά το δημόσιο στενά, το νομικό πρόσωπο του δημοσίου αλλά άλλη οντότητα του δημόσιου τομέα. Άρα, υπάρχει ένα σοβαρό νομικό πρόβλημα να αντιταχθεί αυτή η απαίτηση προς συμψηφισμό και μπορεί να μην είναι βεβαία και εκκαθαρισμένη η απαίτηση.

Οι οδηγίες που έχουμε δώσει είναι να προωθούνται όλοι οι συμψηφισμοί στα όρια της ταμειακής αντοχής του δημοσίου και στα όρια της εκπλήρωσης των δημοσιονομικών μας στόχων, και αυτό θα γίνει τώρα κα Μπακογιάννη με πολύ πιο έντονο ρυθμό γιατί θα έχουμε ταμειακά διαθέσιμα και θα έχουμε τη δυνατότητα να παρέμβουμε πολύ πιο αποφασιστικά στην πραγματική οικονομία.

Γνωρίζω πόσο κρίσιμοι είναι οι μήνες αυτοί, αυτοί οι μήνες έως ότου συναφθεί το νέο πρόγραμμα και ολοκληρωθεί η συμμετοχή των ιδιωτών στη στήριξη του δημοσίου χρέους. Και είμαστε σε συνεχή επαφή με τους εκπροσώπους της πραγματικής οικονομίας προκειμένου να δίνουμε λύσεις, λύσεις πρακτικές και άμεσες και θα το ξανακάνω. Τώρα, πριν τα Χριστούγεννα, θα φροντίσω να ξανασυναντηθούμε ώστε όπου μπορούμε να δώσουμε πρακτική λύση να τη δώσουμε, με τα κριτήρια που σας είπα, και σας τα είπα με κάθε ειλικρίνεια.

Από κει και πέρα πρέπει και όλοι μας εδώ να αντιληφθούμε ότι αν το κράτος λειτουργήσει φιλοαναπτυξιακά και φιλοεπενδυτικά, αυτό τελικά θα έχει και ένα αποτέλεσμα κοινωνικό. Θα είναι ό,τι πιο σημαντικό μπορούμε να κάνουμε και για την κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη. Αυτή η απλή αλήθεια δυστυχώς δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή.

Δευτερολογία
Κυρία Πρόεδρε, εάν η κα. Μπακογιάννη δίπλα σε αυτά που είπε προσέθετε και μια βασική τουλάχιστον πληροφόρηση γι' αυτά που πράγματι συμβαίνουν στο Υπουργείο Οικονομικών, θα είχε αποδώσει την πλήρη εικόνα. Απαντώ επί του συγκεκριμένου:

Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων. Δέσμευση της Κυβέρνησης και προσωπική μου είναι πως με το νομοσχέδιο για το Εθνικό Φορολογικό Σύστημα ο Κώδικας βιβλίων και Στοιχείων θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί από ελάχιστους βασικούς κανόνες απεικόνισης συναλλαγών που θα είναι τμήμα του εθνικού φορολογικού συστήματος και όχι ενός χωριστού λεπτομερούς Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.

Ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων λειτουργεί καφκικά, λειτουργεί εφιαλτικά, διότι επιτρέπει την εύκολη απόρριψη των βιβλίων και πολλαπλασιάζει τα πρόστιμα με αποτέλεσμα να διογκώνεται μία φορολογική υποχρέωση που δεν είναι πραγματική, αλλά από ένα σημείο και μετά είναι εικονική, διότι αυτή προκύπτει μέσα από την διοικητική διαδικασία του ελέγχου.

Και επίσης ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων δυστυχώς ακούω από παντού, ότι μπορεί να έχει λειτουργήσει και ως μηχανισμός εκβιασμού. Δεν το ξέρω, αλλά το ακούω. Δεν θέλω όμως νομοθετικά να διευκολύνεται οτιδήποτε είναι παράνομο και όχι μόνιμο υπό το όνομα, υπό το πρόσχημα της νομιμότητας. Απλοί κανόνες, καθαροί λογαριασμοί, καλές σχέσεις.

Το 95% των εσόδων προέρχονται μέσα από την αυτόματη και απρόσωπη λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Οι έλεγχοι αποδίδουν το 5%. Μπορεί να αποδώσουν βεβαίωση και επιβολή προστίμων, αλλά εισπρακτικό αποτέλεσμα ελάχιστο. Βεβαίως υπάρχει ο φόβος, λειτουργεί αυτό προληπτικά, παιδαγωγικά, πιεστικά, αλλά το ταμειακό αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ μικρό και θέλουμε να γίνει πολύ μεγαλύτερο.

Αυτό είπαμε και προχθές στη μεγάλη σύσκεψη της Εθνικής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής με τον Οικονομικό Εισαγγελέα, με την Αρχή Ξεπλύματος, με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Αστυνομία, με το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και φυσικά με τον μηχανισμό όλον του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός έχει πράγματι τεράστια προβλήματα, το δε μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε είναι ότι μειώσαμε δραστικά τις αποδοχές τώρα, λόγω του ενιαίου βαθμολογίου και μισθολογίου, διότι οι μεγαλύτερες περικοπές έγιναν στα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών. Δώσαμε όμως το κίνητρο επίτευξης δημοσιονομικών στόχων και αν τα στελέχη μας που έχουν ικανότητα πετύχουν τους δημοσιονομικούς στόχους θα έχουν και το κίνητρο αυτό ως πραγματική ανταμοιβή, νόμιμη όμως από την πολιτεία.

Επίσης, θέλω να σας απαριθμήσω επιγραμματικά και επί τροχάδην τις διοικητικού χαρακτήρα αλλαγές που έχουν γίνει:

Προκηρύχθηκαν 2.500 θέσεις ελεγκτών με αξιολόγηση και με συμβόλαιο αποδοτικότητας για κάθε ελεγκτή.
Μειώθηκαν οι ΔΟΥ. Συγχωνεύτηκαν τμήματα ΔΟΥ, τοποθετήθηκαν νέοι Προϊστάμενοι.
Η Γενική Διεύθυνση Ελέγχων αναδιοργανώθηκε σε Γενική Διεύθυνση Ελέγχων και Εισπράξεων και ενσωμάτωσε πέντε πάρα πολύ δραστήριες ομάδες εργασίας: για τα ληξιπρόθεσμα, για το λαθρεμπόριο, για όλα τα κρίσιμα μέτωπα.
Βλέπετε πως κινείται το ΣΔΟΕ τώρα με τι επιτάχυνση σε συνεργασία με τον Εισαγγελέα και την Οικονομική Αστυνομία και εφαρμόζει την υπάρχουσα φορολογική ποινική νομοθεσία και τη διαδικασία του αυτοφώρου. Αυτό λειτουργεί παραδειγματικά, προτρέπει, ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο αποτέλεσμα διαμορφώνει ένα κλίμα.
Διαμορφώθηκε η υπηρεσία μεγάλων φορολογουμένων. Εστιάζονται οι έλεγχοι.
Δημοσιοποιήσαμε τις λίστες των μεγάλων οφειλετών, έχουμε τα στοιχεία των εμβασμάτων εξωτερικού που δεν δικαιολογούνται από το εισόδημα και την περιουσία.
Ολοκληρώνεται η συμφωνία με την Ελβετία, είναι ζήτημα ημερών. Άρα αλλάζει δραστικά το κλίμα.
Και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων λειτουργεί πλέον ως βασικός μοχλός για όλα αυτά, απρόσωπα, αυτοματοποιημένα.
Το φορολογικό πιστοποιητικό εφαρμόζεται και λειτουργεί και θα επεκταθεί και στις παρελθούσες χρήσεις και τώρα το επεκτείνουμε με νέα απόφαση και στις μικρές επιχειρήσεις, αυτές που χρησιμοποιούν λογιστή και όχι Ορκωτό Ελεγκτή.
Για τα ληξιπρόθεσμα. Ολοκληρώνεται η διαδικασία επιλογής νομικών και λογιστικών συμβούλων για να διαχειριστούν τα ληξιπρόθεσμα.
Οργανώνουμε τη συνεργασία μας με τις μεγάλες εισπρακτικές εταιρείες οι οποίες εξειδικεύονται στην είσπραξη ιδιωτικών χρεών και τραπεζικών χρεών.
Και βεβαίως αντλούμε όλα τα στοιχεία που πρέπει λόγω της γενικής άρσης του τραπεζικού απορρήτου.

Χρειαζόμαστε και έναν παράπλευρο μηχανισμό, χρειαζόμαστε όλους τους παράπλευρούς μηχανισμούς και τους ιδιώτες και τις τράπεζες και τις εισπρακτικές εταιρείες και φυσικά μηχανισμούς όπως είναι η ΔΕΗ που λειτουργεί με πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα.

Ο κ. Σπινέλλης και το στέλεχος του ΣΔΟΕ, ο κ. Λέκκας, φέρονται με βάση δημοσιεύματα να είπαν σε μία εκδήλωση επιστημονικών φορέων ότι είναι πασίγνωστο πως λειτουργεί στην Ελλάδα ο κανόνας «40-40-20». Δηλαδή πως οι Εφοριακοί υπάλληλοι λένε στον ελεγχόμενο ιδιώτη: 20% το κράτος, 40% εμείς οι ελεγκτές και 40% εσύ. Αυτό το ακούω και εγώ, το ακούτε και εσείς, μπορεί να λέγεται μεταξύ τυρού και αχλαδιού, δεν μπορεί να το λέει ένας πρώην δημόσιος λειτουργός που μόλις απεχώρησε από την υπηρεσία χωρίς να το έχει πει και χωρίς να το έχει τεκμηριώσει μόλις προηγουμένως και ένα εν ενεργεία στέλεχος της υπηρεσίας. Εάν όμως απ’ αυτό μπορεί να προκύψει έστω και ένα συγκεκριμένο στοιχείο και να πιάσουμε την άκρη ενός νήματος που οδηγεί σε συγκεκριμένο κύκλωμα αυτό θα γίνει.

Μόλις, λοιπόν, το διάβασα, τηλεφώνησα στον Εισαγγελέα του Οικονομικού Εγκλήματος τον κ. Πεπόνη και τον παρεκάλεσα να διατάξει άμεση προκαταρκτική εξέταση και να καλέσει τους δύο αυτούς κυρίους ό,τι γνωρίζουν που δεν το είπαν στην υπηρεσία τους, να το πουν στον Εισαγγελέα. Διότι από τη γενική φήμη, την υποψία έως την συγκεκριμενοποίηση της καταγγελίας υπάρχει μία απόσταση.

Και καλώ κάθε πολίτη και πρωτίστως κάθε βουλευτή, κάθε υπεύθυνο και επώνυμο πολίτη αυτής της χώρας να μας πει συγκεκριμένα στοιχεία, να μην φοβηθεί και θα έχει πλήρη κάλυψη και πλήρη υποστήριξη. Και η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων λειτουργεί και θα λειτουργεί και από μόνη της στο Υπουργείο Οικονομικών και σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία.

Και ξέρετε ότι όλα τα στοιχεία τα οποία αντλούμε από κάθε πηγή για εμβάσματα εξωτερικού για παράδειγμα, τα ελέγχουμε και με βάση τα ονόματα των στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών. Υπήρξαν δυστυχώς στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών ελάχιστα με μεγάλες καταθέσεις και μεγάλα εμβάσματα εξωτερικού που αμέσως οδηγήθηκαν στον πειθαρχικό και φορολογικό έλεγχο.

Να ξέρετε, λοιπόν, ότι είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συγκεκριμένη επισήμανση. Αλλά από εκεί και πέρα δεν πρέπει να αναπαράγουμε μία φημολογία την οποία δεν μπορούμε να την μετατρέψουμε σε πολιτική πράξη. Βοηθήστε συγκεκριμενοποιώντας αναφορές και καταγγελίες να κάνουμε πράξη τη βούλησή μας. -
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ