Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

14.4.11

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελίας Αμμανατίδου - Πασχαλίδου

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011
Προς τους κ. Υπουργούς
-Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
-Πολιτισμού και Τουρισμού
Θέμα: "Πότε θα βγει το τελικό πόρισμα των επιθεωρητών Περιβάλλοντος για την ανέγερση των 516 βιλλών πολυτελείας από την εταιρεία «Πόρτο Καρράς ΑΕ» σε περιοχή της Χαλκιδικής αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και δασικών χαρακτηριστικών;"


Πέμπτη 14 Απριλίου 2011
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης):Συνεχίζουμε με την υπ’ αριθμόν 805/11-4-2011 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κας Ευαγγελίας Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτισμού και Τουρισμού, σχετικά με το τελικό πόρισμα των επιθεωρητών περιβάλλοντος για την εταιρεία «Πόρτο Καρράς Α.Ε.» κ.λπ.
Παρακαλείται η κα Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου να λάβει το λόγο, προκειμένου να αναπτύξει την ερώτησή της για δύο λεπτά.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υφυπουργέ, τον Ιανουάριο του 2010 η εταιρεία «Πόρτο Καρράς Α.Ε.», συμφερόντων του κ. Στέγγου, υπέβαλε αίτηση στην Πολεοδομία Χαλκιδικής για άδεια ανέγερσης 516 βιλλών πολυτελείας σε μία περιοχή του γνωστού δάσους του Μαρμαρά, που δεν είναι ξεκάθαρο νομικά αν είναι ή όχι δασική.
Το σύνολο της επιφάνειας, όπου επιχειρείται να αναγερθούν πολυτελείς κατοικίες, φθάνει τα 80.000 τετραγωνικά μέτρα στη Σιθωνία Χαλκιδικής σε σύνολο 17.630 στεμμάτων, ιδιοκτησίας της «Πόρτο Καρράς Α.Ε.», που βεβαίως τα κατέχει με το χουντικό Διάταγμα 69/1968 και το οποίο έπαψε να ισχύει στις 24 Οκτωβρίου 1987. Μπορούμε να θυμηθούμε την τροπολογία Πάχτα, η οποία είχε σηκώσει θύελλα για τη συγκεκριμένη παράταση του Διατάγματος του ‘68.
Στις 19 Αυγούστου 2010, η τότε Νομαρχία Χαλκιδικής, χωρίς να απευθυνθεί για γνωμοδότηση στο Δασαρχείο Χαλκιδικής, δίνει άδεια για την έναρξη εργασιών. Η με αριθμό 199/2010 άδεια εκδίδεται στις 9 Σεπτεμβρίου και μεταγενέστερα, το Δασαρχείο Χαλκιδικής διατυπώνει αντίθετη άποψη, γιατί δεν ζητήθηκε η γνωμοδότησή του ως προς την έκδοση της άδειας.
Παράλληλα, εντός της περιοχής υπάρχουν τρεις αρχαιολογικοί χώροι και παρά ταύτα, δεν υπήρξε ανάλογο αίτημα προς τις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες, προκειμένου να αποφανθούν για την έκδοση της παραπάνω άδειας, αν και ο ένας οικισμός έχει χωροθετηθεί πάνω σε σημείο, όπου γίνονταν αρχαιολογικές ανασκαφές.
Το θέμα παίρνει μεγάλη δημοσιότητα από τον τοπικό Τύπο και στις 5 Νοεμβρίου πραγματοποιείται έλεγχος από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, οι οποίοι στις 11 Μαρτίου 2011 προχωρούν στην αναστολή της παραπάνω οικοδομικής άδειας του 2010, εξαιτίας παρατυπιών που διαπίστωσαν, ελλείψει γνωμοδότησης Δασαρχείου και Αρχαιολογίας. Οι επιθεωρητές περιβάλλοντος του Υπουργείου διευκρίνισαν ότι το επόμενο διάστημα θα καταλήξουν στο «τελικό πόρισμα» για την ακύρωση ή όχι της άδειας.
Eρωτάστε και εσείς το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, αλλά και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, εάν υπάρχουν και ποιες ακριβώς παραβάσεις και σε ποιες ενέργειες θα προβεί η Αρχαιολογική Υπηρεσία, προκειμένου να εξασφαλισθεί η μη καταπάτηση αρχαιολογικών χώρων. Και γιατί καθυστερεί το Δασαρχείο για τον χαρακτηρισμό της παραπάνω έκτασης και πότε θα κατατεθεί το τελικό πόρισμα των επιθεωρητών περιβάλλοντος, ώστε να ξεκαθαρίσει κατά πόσο οι οικοδομικές εργασίες της «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε.» είναι σύννομες και δεν επιχειρείται για άλλη μία φορά η ανέγερση παράνομων κτισμάτων.
Ευελπιστώ η αναβολή της μιας εβδομάδας της συζήτησης της συγκεκριμένης επίκαιρης ερώτησης να έδωσε το χρόνο στην έκδοση του τελικού πορίσματος των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει για να απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Νικόλαος Σηφουνάκης.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Κύριε Πρόεδρε, κυρία συνάδελφε, το «Πόρτο Καρράς» έχει απασχολήσει και στο παρελθόν πολλές φορές θα έλεγα τη Βουλή. Κατανοούμε νομίζω όλοι τους λόγους, ειδικά όταν πρόκειται για μια τέτοια μεγάλη έκταση τέτοιας αξίας και θα έλεγα σε μία περιοχή τέτοιου ιδιαίτερου φυσικού κάλους.
Μετά από εντολή που εδόθη από το Υπουργείο μας στην Ειδική Γραμματεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επιθεωρητές περιβάλλοντος του τμήματος Βορείου Ελλάδος, της Ε.Υ.Ε.Π. πήγαν επιτόπου στην αρμόδια υπηρεσία που εξέδωσε την οικοδομική άδεια, δηλαδή στο πολεοδομικό γραφείο καθώς επίσης και στις άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, προκειμένου να διερευνήσουν το ζήτημα που συσχετίζεται με αυτή.
Από τη μέχρι τώρα έρευνα και την εξέταση ενός εξαιρετικά μεγάλου όγκου φακέλων και στοιχείων, προκύπτουν τα εξής:
Αρχικά και μετά από παρέμβαση των επιθεωρητών, η διεύθυνση πολεοδομίας προέβη τον Νοέμβριο σε διακοπή εργασιών και τον Μάρτιο, τον περασμένο δηλαδή, μήνα, προχώρησε στην αναστολή εκτέλεσης έργων και στην ανάκληση της οικοδομικής άδειας.
Σύμφωνα με τα έγγραφα των τοπικών αρχαιολογικών υπηρεσιών και την υπό οικοδόμηση περιοχή δεν έχει υποβληθεί αίτημα και δεν έχει εκδοθεί από μέρους τους άδεια εκσκαφής. Σύμφωνα με τα ίδια έγγραφα εντός των περιοχών εντοπίζονται τρεις αρχαιολογικοί χώροι, εκ των οποίων ο ένας είναι κηρυγμένος και οριοθετημένος. Διαπιστώθηκαν, επίσης, ελλείψεις και παρατυπίες κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Το αρμόδιο δασαρχείο έχει ξεκινήσει τη σχετική έρευνα και μέσω του ελέγχου από το αρχείο της υπηρεσίας, τη χρήση φωτοερμηνείας καθώς και επιτόπιες αυτοψίες. Καίριο ζήτημα αποτελεί το νομικό καθεστώς ανάπτυξης του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας «Πόρτο Καρράς ΑΕ», δεδομένου ότι δεν έχουν επιλυθεί οι κατά διαστήματα ανακύψασες αμφισβητήσεις, ως προς την εφαρμογή του ή την ανάγκη επικαιροποίησής του, ενώ ταυτόχρονα διαφαίνεται ακόμη ασαφές το ζήτημα της αναγκαιότητας πιστοποίησης του δασικού ή μη χαρακτήρα του συνόλου ή των επιμέρους κάθε φορά εκτάσεων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του νόμου του χουντικού που αναφερθήκατε και εσείς πριν, με το οποίο κυρώθηκε η από 4/11/68 σύμβαση, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία «Τουριστική Γεωργική Εξαγωγική ΑΕ», το σύνολο της υπό αξιοποίηση έκτασης χαρακτηρίζεται ως μη δασικό.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)
Μισό λεπτό, κύριε Πρόεδρε.
Όσον αφορά στην ισχύ της ανωτέρω διατάξεως, υπάρχουν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες αναγνώσεις. Η πρώτη άποψη υποστηρίζει ότι η ισχύ της συγκεκριμένης διάταξης ταυτίζεται με το χρονικό διάστημα εντός του οποίου προβλέπεται να περατωθούν τα έργα. Το χρονικό αυτό διάστημα, μετά τις αλλεπάλληλες τροποποιήσεις του, έχει παρέλθει προ πολλού και ως εκ τούτου πλέον πρέπει να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με την άλλη άποψη, σε όλες τις τροποποιήσεις του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος που αφορούσαν κυρίως το χρονικό διάστημα υλοποίησης των έργων, ανάλογα με το είδος τους, αναφερόταν ότι κατά τα λοιπά, ισχύει η αρχική διάταξη και επομένως το άρθρο 6 αυτής.
Στη δευτερολογία μου θα πω και τα υπόλοιπα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει η κυρία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, για να δευτερολογήσει.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υφυπουργέ, το περισσότερο κομμάτι της αρχικής σας τοποθέτησης είναι ακριβώς η αναφορά σας στην επίκαιρη ερώτηση που έχω κάνει, τα στοιχεία, δηλαδή, που έχω παραθέσει εγώ.
Όσον αφορά την ισχύ των χουντικών διατάξεων του ’68, με τις οποίες εξαιρείται η δόμηση σε δασικές εκτάσεις, αμφισβητείται γιατί ναι μεν εσείς αναφέρατε το κομμάτι, αλλά σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 141/75 «συμβάσεις μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και οιουδήποτε τρίτου φυσικού προσώπου αφορώσες εις επενδύσεις υπαχθείσες εις το νομοθετικό διάταγμα 2687/53, συναφθείσες κατά το χρονικό διάστημα από 21 Απριλίου 1967 μέχρι και 23 Ιουλίου 1974, δύναται να αναθεωρηθούν ή να λυθούν».
Σ' αυτό ακριβώς στηρίχθηκε και το Δ’ Τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους προκειμένου να γνωμοδοτήσει στον τότε Υπουργό κ. Δρυ ότι ο αποχαρακτηρισμός του δάσους των 17.630 στρεμμάτων καταργήθηκε. Ο αποχαρακτηρισμός αυτός καταργήθηκε, γι’ αυτό και η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. τότε είχε ψηφίσει την τροπολογία του Πάχτα. Να σας θυμίσω ότι ήταν Παρασκευή μεσημέρι και πέρασε εν ριπή οφθαλμού η συγκεκριμένη τροπολογία. Όμως, μετά η ίδια η Κυβέρνηση παραίτησε τους τότε Βουλευτές –είναι γνωστό- και μάλιστα είχε βγάλει και ιδία ανακοίνωση ο σημερινός Πρωθυπουργός, ο κ. Παπανδρέου, να μην την αναφέρω.
Τι άλλαξε, όμως, από τότε; Τελικά η τροπολογία Πάχτα καταργήθηκε με τη παράγραφο 4 του άρθρου 21 του ν. 3259/2004 και έτσι από τις 4 Αυγούστου 2004, που δημοσιεύτηκε ο νόμος αυτός, καταργήθηκε ο αποχαρακτηρισμός δάσους 17.600 στρεμμάτων του Πόρτο Καρράς. Ακόμα και με τις χουντικές διατάξεις, ο αποχαρακτηρισμός της δασικής αυτής έκτασης με τις διάφορες επικαιροποιήσεις έληξε, επαναλαμβάνω, στις 24 Οκτώβρη 1987.
Η διακοπή των οικοδομικών εργασιών από την Πολεοδομία μετά από παρέμβαση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος έχει αποφασιστεί από το Δεκέμβριο του 2010. Επομένως, οι έλεγχοι για την τήρηση του σήματος διακοπής έπρεπε να πραγματοποιούνται από την Αστυνομία μετά το σήμα της πολεοδομίας σε όλο αυτό το διάστημα, όχι μόνο από το Μάρτιο του 2011, που αποφασίστηκε και η ανάκληση της άδειας.
Οι αιτιάσεις ότι οι υπηρεσίες δεν μπορούν να πάνε γιατί το κτήμα είναι άβατο γνωστό είναι ότι έχουν μπαζώσει την παλιά επαρχιακή οδό, έχουν περιφράξει τμήματα και έχει παντού ιδιωτική ασφάλεια δεν έχουν βάση, δεν ισχύει γιατί οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν τη δικαιοδοσία να μπουν στην περιοχή και χωρίς καταγγελίες, κύριε Υφυπουργέ.
Επίσης, πρέπει να μας καταθέσετε το σήμα διακοπής για να φαίνεται με ποια στοιχεία προέβησαν στην ανάκληση της άδειας και τα στάδια εργασιών μέχρι το Δεκέμβρη του ‘10. Υπήρξε ατολμία, κύριε Υφυπουργέ του δασαρχείου και της τότε Γενικής Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το χαρακτηρισμό της έκτασης ως δασικής και καθυστέρηση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για να αποφανθεί τελικά και αμετάκλητα για το δασικό χαρακτήρα της περιοχής.
Ενδεχομένως, μπορεί να υπάρχουν περιοχές μέσα στο κτήμα όπου μπορεί να χτιστούν, οι οποίες, όμως, πρέπει να καθοριστούν σαφώς. Επίσης, δεν μπορεί να υπολογίζεται η συνολική έκταση του κτήματος μαζί με τα δάση για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης 2%, ο οποίος είναι στο διάταγμα ‘68 της χούντας, δεδομένου ότι το κτήμα δεν είναι ενιαίο, αφού χωρίζεται από εθνική οδό.
Τελικά θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έλεγχος στο σύνολο του κτήματος, δεδομένου ότι πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες και σε άλλα τμήματα πέραν των 516 βιλών πολυτελείας, για να συνυπολογιστούν σε ποσοστό κάλυψης του συντελεστή ή ακόμα ενδεχομένως να αμφισβητηθεί και η νομιμότητά τους.
Η Αρχαιολογική Υπηρεσία γνωρίζουμε τι ακριβώς θα κάνει, αλλά, όπως είναι γνωστό, καταστράφηκαν ευρήματα και μέσα στην περιοχή που χτίζεται και υπάρχει, επίσης, τουλάχιστον μία κατοικία, η οποία είναι χτισμένη πάνω στον αρχαιολογικό χώρο.
Εάν, η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ είναι επαρκώς στελεχωμένη, κυρίως με νομική υπηρεσία, ώστε να εκδώσει το τελικό πόρισμα άμεσα γιατί δεν μου είπατε κάτι γι’ αυτό, ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ και το μνημόνιο κάνουν για μια ακόμα φορά ακριβώς το αντίθετο από εκείνο, που υποτίθεται ότι εγγυώνται.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Παρακαλώ ολοκληρώστε, κυρία Αμμανατίδου.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Δηλαδή, ενώ η Κυβέρνηση διακηρύττει ότι εγγυάται το δημόσιο συμφέρον, η συρρίκνωση της δημόσιας χρηματοδότησης οδηγεί τις δημόσιες υπηρεσίες σε πλήρη αδυναμία εκτέλεσης των καθηκόντων τους και κοινώς δεν μπορούν να προασπίσουν το δημόσιο συμφέρον, που εδώ αφορά συγκεκριμένα δημόσια αγαθά.
Άρα, προκύπτει με τον πλέον προφανή τρόπο η αντίφαση της Κυβέρνησης, κύριε Υφυπουργέ, που μιλά αφηρημένα για το δημόσιο συμφέρον, ενώ η επικέντρωση σε προβλήματα συγκεκριμένα δείχνει ότι γίνεται το ακριβώς αντίθετο.
Και ένα τελευταίο και σημαντικό είναι ότι, εάν τελικά προβεί σε κατεδάφιση των αυθαίρετων κτισμάτων εφόσον ακυρωθεί η άδεια, το πρόβλημα, αν αποδειχθεί ότι ήταν λάθος της πολεοδομίας, θα είναι ότι δυστυχώς οι 516 βίλες θα κτιστούν. Θα πρέπει για όλα αυτά να μου απαντήσετε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Σηφουνάκης. Τόσα που είπατε πού να προλάβει να τα απαντήσει!
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ξέρει ο κύριος Υπουργός.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Θα προσπαθήσω, κύριε Πρόεδρε, αν και νομίζω ότι στην πρωτολογία ήμουν σαφής. Ανέλυσα και βάσει των στοιχείων που έχουν προσκομίσει οι υπηρεσίες, τι ακριβώς έχει συμβεί.
Δεν νομίζω ότι μπορεί η κυρία συνάδελφος να εγκαλεί αυτή τη στιγμή την Κυβέρνηση. Πρέπει να σας πω ότι οι Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στη Χαλκιδική ήταν εκείνοι που πρώτοι κατήγγειλαν τι ακριβώς συμβαίνει. Αμέσως, λοιπόν, η Κυβέρνηση δια του Υπουργείου έστειλε τους επιθεωρητές και έλεγξαν.
Και έχω πει και άλλες φορές στη Βουλή ότι πέραν της διακοπής των οικοδομικών εργασιών, πέραν της ανάκλησης της άδειας θα παραπεμφθεί ο φάκελος στη δικαιοσύνη και στον εισαγγελέα για όποιους από τους δημόσιους λειτουργούς έχουν παραποιήσει στοιχεία ή δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Άρα, τι άλλο θέλετε να κάνει η Κυβέρνηση;
Κατανοούμε ότι υπάρχει μία πολυπλοκότητα σ' αυτό το θέμα. Αυτό που πρέπει να αποσαφηνιστεί είναι ο δασικός ή μη χαρακτήρας της έκτασης καθώς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς που τη διέπει. Το ΥΠΕΚΑ θα εξετάσει όλες τις πτυχές του ιδιαίτερου αυτού ζητήματος, τις νομικές, τις διοικητικές, τις περιβαλλοντικές και βεβαίως τις πολεοδομικές. Σε συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου, τους νομικούς συμβούλους θα επεξεργαστεί την κείμενη νομοθεσία και τη νομολογία, προκειμένου να εκδοθεί το σχετικό πόρισμα από την αρμόδια υπηρεσία των επιθεωρητών περιβάλλοντος, οι οποίοι στα κείμενά τους -που, επαναλαμβάνω, έχουν ξανακατατεθεί- λένε το πόσο δύσκολο είναι να ολοκληρώσουν τη μελέτη τους και να βγει το τελικό πόρισμα. Όπως γνωρίζετε, ζητήματα τέτοιας επικαιρότητας και σημασίας έχουν χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούν τη συνέργεια, τη συνεργασία διαφορετικών υπηρεσιών του δημοσίου, διαδικασίες που όμως δεν έχουν τελεσιδικήσει.
Εκείνο που πρέπει να κάνουμε άμεσα το κάναμε. Πρώτον, διακόψαμε τις εργασίες. Ανακαλέσαμε την άδεια.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ελέγχετε όμως;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Οι υπηρεσίες αυτήν τη στιγμή σας πληροφορώ ότι είναι υποχρεωμένες. Και αν κάποιοι -δεν μπορώ να το πω εγώ, αυτό θα το πει η δικαιοσύνη- επαναλαμβάνω, είναι υπόλογοι για τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησαν το είπα και στη Βουλή νομίζω πριν από ένα μήνα σε ανάλογη συζήτηση που είχαμε ταυτόχρονα θα ακολουθηθεί και η διαδικασία της παραπομπής του φάκελου στη δικαιοσύνη και στον αρμόδιο εισαγγελέα.
Ευχαριστώ πολύ.


Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ