Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

15.2.11

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός 1. Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στην ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών; Αν ναι, ποιοι λόγοι επιβάλλουν την ίδρυση τους και ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις που θα διέπουν το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς και τη λειτουργία τους; 2. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η ίδρυση Ναυτικού Πανεπιστημίου όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα; 3. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις των αρμόδιων Υπηρεσιών του ΥΘΥΝΑΛ για τη ζήτηση ελλήνων ναυτικών τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά (ανά ειδικότητα), σε ποια δεδομένα στηρίζονται αυτές οι εκτιμήσεις και κατά πόσο συνδέονται με την φετινή μείωση του αριθμού των εισακτέων στις ΑΕΝ; 4. Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν προχωρήσει στην κατάργηση του Ν. 3450/06 που ρυθμίζει θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση υποστήριξε ότι η υλοποίησή του απορύθμισε εντελώς τη ναυτική εκπαίδευση; 5. Σκοπεύουν – έστω τώρα - να προχωρήσουν στην κατάργηση του Ν.3450/06, με ποιο χρονοδιάγραμμα προτίθεται να το κάνουν και ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις του νέου θεσμικού πλαισίου; 6. Σε ποιες ενέργειες – παράλληλα - πρόκειται να προβούν προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), στις Σχολές Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ); 7. Με ποιο τρόπο προτίθενται να αντιμετωπίσουν τα άμεσα και σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας της ναυτικής εκπαίδευσης εξαιτίας της μη κάλυψης προκηρυσσόμενων θέσεων ναυτοδασκάλων; 8. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την αντιμετώπιση των ελλείψεων της υλικοτεχνικής υποδομής, ποια έργα βρίσκονται σε προτεραιότητα υλοποίησης και ποιος ο προϋπολογισμός τους; 9. Θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην ουσιαστική επίλυση του προβλήματος στελέχωσης της ναυτικής εκπαίδευσης με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού πλήρους απασχόλησης; 10. Θα εκπονήσει τέλος η Κυβέρνηση ένα σύγχρονο συνολικό σχέδιο οργάνωσης της ναυτικής εκπαίδευσης συνδυασμένο με τη σοβαρή μελέτη των μελλοντικών προοπτικών απασχόλησης ελλήνων ναυτικών τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και στην ποντοπόρο ναυτιλία; Ο ερωτών βουλευτής Θοδωρής Δρίτσας Α΄ Πειραιά και Νησιών

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό
- Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας
Θέμα: Ναυτική εκπαίδευση ή ιδιωτική; Τι εννοεί και τι σχεδιάζει η Κυβέρνηση;



Μετά την τελευταία συνάντηση του Πρωθυπουργού με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η κυβέρνηση προτίθεται να ικανοποιήσει το αίτημα των εφοπλιστών για τη δημιουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών, και για το σκοπό αυτό ο πρωθυπουργός εξουσιοδότησε τον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ.), κ. Διαμαντίδη να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες.
Αυτή η πληροφορία, εφόσον επιβεβαιωθεί, αποτελεί αρνητική εξέλιξη, αφού θα επιβαρύνει σημαντικά το εισόδημα των υποψήφιων σπουδαστών και των οικογενειών τους, ενώ θα απομακρύνει μεγάλη μερίδα νέων ανθρώπων που επιθυμούν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα από αυτή την επιλογή λόγω οικονομικής αδυναμίας να ανταπεξέλθουν στο κόστος φοίτησης. Ταυτόχρονα, θα αφαιρεθεί από την πολιτεία η δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης στο περιεχόμενο της ναυτικής εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλίζεται η άρτια εκπαίδευση των σπουδαστών προς όφελος της ναυτιλίας και των κοινωνικών αναγκών.
Η κυβέρνηση αντί να στοχεύει στη μετατροπή της ναυτικής εκπαίδευσης σε κερδοσκοπική δραστηριότητα για την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων, θα πρέπει να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της. Η μείωση του αριθμού των εισακτέων σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το έτος 2010, η αδυναμία κάλυψης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών και ειδικότερα ναυτοδασκάλων και οι σοβαρές ελλείψεις σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής είναι στοιχεία που δηλώνουν τη σημαντική υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια.
Σε αυτή την πορεία υποβάθμισης η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ακολουθεί πιστά την αρνητική παράδοση της προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, παρά το γεγονός ότι ως αντιπολίτευση οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στηλίτευαν την αδυναμία του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις. Ειδικότερα, σε σειρά ερωτήσεων που συνυπέγραφαν τότε ως βουλευτές της αντιπολίτευσης ο σημερινός Υπουργός Θ.Υ.Ν.ΑΛ. κ. Ι. Διαμαντίδης και η σημερινή Υφυπουργός του ίδιου υπουργείου κ. Ε. Τσουρή προς τους τότε αρμόδιους Υπουργούς της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, κατήγγειλλαν μεταξύ άλλων την απορρύθμιση και υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, την εικόνα εγκατάλειψης που παρουσίαζαν οι υποδομές, τα κτίρια και ο εξοπλισμός, τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στις ΑΕΝ – ιδιαίτερα σε ότι αφορά στους καθηγητές ναυτικών μαθημάτων - λόγω συνταξιοδοτήσεων και της μη πραγματοποίησης προσλήψεων. Επίσης, σωστά χαρακτήριζαν ως ψευδεπίγραφο τον τίτλο του Ν. 3450/06 «Περί αναβάθμισης και αναδιάρθρωσης της ναυτικής εκπαίδευσης» και κατήγγειλλαν την πλήρη απορρύθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης από την εφαρμογή του. Σήμερα, 15 και πλέον μήνες αφότου το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, η εικόνα εγκατάλειψης της ναυτικής εκπαίδευσης όχι μόνο εξακολουθεί να υπάρχει αλλά και εμφανίζει σημάδια επιδείνωσης χωρίς να έχει αναληφθεί καμία πρωτοβουλία για την βελτίωση της.

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στην ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών; Αν ναι, ποιοι λόγοι επιβάλλουν την ίδρυση τους και ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις που θα διέπουν το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς και τη λειτουργία τους;
2. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η ίδρυση Ναυτικού Πανεπιστημίου όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα;
3. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις των αρμόδιων Υπηρεσιών του ΥΘΥΝΑΛ για τη ζήτηση ελλήνων ναυτικών τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά (ανά ειδικότητα), σε ποια δεδομένα στηρίζονται αυτές οι εκτιμήσεις και κατά πόσο συνδέονται με την φετινή μείωση του αριθμού των εισακτέων στις ΑΕΝ;
4. Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουν προχωρήσει στην κατάργηση του Ν. 3450/06 που ρυθμίζει θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση υποστήριξε ότι η υλοποίησή του απορύθμισε εντελώς τη ναυτική εκπαίδευση;
5. Σκοπεύουν – έστω τώρα - να προχωρήσουν στην κατάργηση του Ν.3450/06, με ποιο χρονοδιάγραμμα προτίθεται να το κάνουν και ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις του νέου θεσμικού πλαισίου;
6. Σε ποιες ενέργειες – παράλληλα - πρόκειται να προβούν προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), στις Σχολές Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ);
7. Με ποιο τρόπο προτίθενται να αντιμετωπίσουν τα άμεσα και σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας της ναυτικής εκπαίδευσης εξαιτίας της μη κάλυψης προκηρυσσόμενων θέσεων ναυτοδασκάλων;
8. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την αντιμετώπιση των ελλείψεων της υλικοτεχνικής υποδομής, ποια έργα βρίσκονται σε προτεραιότητα υλοποίησης και ποιος ο προϋπολογισμός τους;
9. Θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην ουσιαστική επίλυση του προβλήματος στελέχωσης της ναυτικής εκπαίδευσης με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού πλήρους απασχόλησης;
10. Θα εκπονήσει τέλος η Κυβέρνηση ένα σύγχρονο συνολικό σχέδιο οργάνωσης της ναυτικής εκπαίδευσης συνδυασμένο με τη σοβαρή μελέτη των μελλοντικών προοπτικών απασχόλησης ελλήνων ναυτικών τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και στην ποντοπόρο ναυτιλία;

Ο ερωτών βουλευτής


Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ