Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

17.5.16

ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε υπουργέ,
Συγχωρέστε με που θα χαλάσω το πανηγυρικό κλίμα που επικρατεί σε εσάς και τα στελέχη της κυβέρνησής σας την τελευταία εβδομάδα, και θα σας προσγειώσω στη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνει ο ελληνικός λαός, από την αλόγιστη και καιροσκοπική πολιτική σας.
Λυπάμαι που θα σας υπενθυμίσω τη πραγματικότητα εκείνη που σας στεναχωρεί, και που με μεθοδικό και συστηματικό τρόπο αποκρύπτετε ή προσπαθείτε να παραποιήσετε, μέσω της κυβερνητικής σας προπαγάνδας.
Δυστυχώς όμως για εσάς, παρά τις φιλότιμες και άοκνες προπαγανδιστικές προσπάθειές σας, το ζήτημα της αεροπορικής σύνδεσης των άγονων νησιών μας είναι υπαρκτό και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.
Οι ακρίτες της πατρίδας μας, αυτοί που κρατούν την ελληνική σημαία ψηλά, ιδιαίτερα τούτες τις δύσκολες ώρες για την πατρίδα, είναι αναγκαίο να μην αποκοπούν από την ηπειρωτική Ελλάδα και να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια και η ποιότητα της ζωής τους.
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
Όπως είναι τοις πάσι γνωστό, στις 31 Μαρτίου 2016 έληξε η σύμβαση για την εκτέλεση δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες αεροπορικές γραμμές, λόγω της αδυναμίας σας να προκηρύξετε έγκαιρα και εντός του απαιτούμενου χρονικού ορίου τον διαγωνισμό για την επόμενη περίοδο.

Αξιοπερίεργο είναι το γεγονός, ότι ενώ γνωρίζατε πως σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008, η επαναπροκήρυξη νέου διαγωνισμού απαιτεί διαδικασίες διάρκειας έξι μηνών πριν την λήξη της υπάρχουσας σύμβασης, εσείς και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου σας δεν προβήκατε σε καμία ενέργεια εντός του 2015, ώστε να αντιμετωπίσετε το ζήτημα εγκαίρως και όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Αντί να προκηρύξετε νέο διαγωνισμό το Σεπτέμβριο του 2015, κωλυσιεργήσατε εγκληματικά με αποτέλεσμα στις 2 Μαρτίου 2016, να προκηρύξετε έναν υποτυπώδη διαγωνισμό για την ανακήρυξη αναδόχων 26 άγονων γραμμών για το διάστημα μεταξύ 1/4/16 έως 30/9/16 με μια πραγματικά απίστευτη πρωτοτυπία, που ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες δεν συναντάται.

Συγκεκριμένα, στις 2 Μαρτίου 2016 κύριε Υπουργέ, ξεκινήσατε μια αστεία διαδικασία διαπραγμάτευσης χαρακτηρίζοντάς την «εξαιρετικά επείγουσα», και δώσατε χρονικό περιθώριο στους υποψήφιους αναδόχους για τη κατάθεση των προσφορών τους, μόνο 24 ώρες.

Παράλληλα, είχατε το θράσος να αποκαλέσετε τον διαγωνισμό αυτό ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, όταν αποκλείσατε εσκεμμένα από την διαδικασία διαπραγμάτευσης οποιονδήποτε άλλο ανάδοχο, πλην των τεσσάρων υπαρχόντων αναδόχων (Aegean, Olympic, Astra, Sky Express).

Επιπρόσθετα, ο Διοικητής της ΥΠΑ κ. Λιντζεράκος, γνωστοποίησε τη συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών, όχι πριν την προκήρυξη της διαδικασίας όπως είθισται, αλλά μετά την προκήρυξή της.

Στη συνέχεια, στις 17/3/2016 αποφασίσατε την παράταση για ακόμη έξι μήνες (1η Απριλίου-30η Σεπτεμβρίου) των 26 υπαρχουσών αεροπορικών συμβάσεων έναντι συνολικού τιμήματος 19,7 εκατ. ευρώ.

Η απόφασή σας αυτή όμως, δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Παρά τις εξαγγελίες σας, έμεινε στα χαρτιά και ακολούθησαν ένα σωρό παλινωδίες από μέρους σας που εγείρουν πλήθος ερωτηματικών. Τόσο για τη νομιμότητα της διαδικασίας που ακολουθήσατε, όσο και για την αποτελεσματικότητά σας στο να αντιμετωπίσετε ένα τόσο μείζων ζήτημα, όπως είναι η αεροπορική σύνδεση των ακριτικών νησιών της πατρίδας μας.

Συγκεκριμένα, έπειτα από τις ενστάσεις που ήγειρε το Ελεγκτικό Συνέδριο σε σχέση με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, στις αρχές Απριλίου 2016, ο Διοικητής της ΥΠΑ με απόφασή του, αναίρεσε σιωπηρώς την απόφαση που λάβατε στις 17/3/2016 και έδωσε δίμηνη παράταση ισχύος στην υπάρχουσα σύμβαση.

Επίσης, ο Διοικητής της ΥΠΑ προχώρησε στην αλλαγή της όλης διαδικασίας και ενέκρινε 26 ξεχωριστές αποφάσεις (μία για κάθε «άγονο» προορισμό) με δίμηνη ισχύ.
Επιπρόσθετα, απορίας άξιο είναι ότι, ενώ ο Διοικητής της ΥΠΑ απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση με ημερομηνία 19/2, ανέφερε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα παράτασης των υπαρχουσών συμβάσεων μετά την ημερομηνία λήξης τους (31/03/2016), στις 2 Μαρτίου κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες σε κλειστή διαπραγμάτευση για την παράταση των συμβάσεών τους.
Η απόφαση της παράτασης των υπαρχουσών συμβάσεων είναι παράνομη και καταστρατηγεί τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008. Συγκεκριμένα, η μόνη δυνατότητα που προβλέπει το άρθρο 16 παρ. 12 του Κανονισμού (ΕΚ) 1008/2008 -σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αιφνίδιας διακοπής αεροπορικής γραμμής –είναι η επιλογή διαφορετικού αερομεταφορέα για μέγιστη περίοδο 7 μηνών και μη ανανεούμενη –σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της µη εισαγωγής διακρίσεων και εκκίνησης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας.
Λαμβάνοντας υπόψη κύριε Υπουργέ, ότι έως σήμερα ούτε εσείς, αλλά ούτε και ο Διοικητής της ΥΠΑ, έχετε φιλοτιμηθεί να ενημερώσετε κανέναν για τον τρόπο που έχετε χειριστεί την όλη διαδικασία, αναρωτιέμαι έχετε συνειδητοποιήσει ότι η όλη διαδικασία είναι έωλη και συνιστά πρωτοφανές σκάνδαλο;

Κύριε Σπίρτζη σας ερωτώ ευθέως, οι εν λόγω μεθοδεύσεις έγιναν υπό την έγκρισή σας ή εν αγνοία σας;
Αν έγιναν εν αγνοία σας, μόλις ενημερωθήκατε για τα ανδραγαθήματα του διοικητή σας, τι πράξατε για να αποκαταστήσετε τη νομιμότητα;
Από ότι γνωρίζουμε, δεν τολμήσατε να προβείτε σε καμιά ενέργεια και αυτό, υποδηλώνει ότι και εσείς, δεν είσαστε άμοιρος ευθυνών.
Πραγματικά, κύριε Υπουργέ οφείλεται να ενημερώσετε το ελληνικό κοινοβούλιο, αλλά και τον ελληνικό λαό για το λόγο που κινηθήκατε εν κρυπτό και παράτυπα.
Εξυπηρετείτε κάποια συμφέροντα ή μήπως η εν λόγω τακτική εντάσσεται στην πρωτοφανή καθεστωτική λογική του ΣΥΡΙΖΑ και των στελεχών του;
Κύριε Υπουργέ,
Προ ημερών προχωρήσατε στη δημοσίευση ενός προσχεδίου διαγωνισμού για την κατάθεση προσφορών για τις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές της περιόδου από την 1η Οκτωβρίου 2016 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020.
Στο προσχέδιο αυτό, καταγράφεται η πρόθεσή σας να περικόψετε σημαντικό αριθμό δρομολογίων στα νησιά της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η εν λόγω κίνηση θα οδηγήσει στην απομόνωση πολλές ακριτικές περιοχές της πατρίδας μας και θα πλήξει την οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.
Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη το γεγονός, ότι στη σημερινή εποχή όπου δεσπόζει η παγκόσμια οικονομική κρίση, οι απομονωμένες και ακριτικές περιοχές μας, θα πληγούν ανεπανόρθωτα από μια τέτοια επιλογή.
Σήμερα δε, που το ζητούμενο για την πατρίδα μας είναι η οικονομική ανάπτυξη, εσείς παραμένετε πιστός στις επιλογές του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησής σας.
Συνεχίζετε το καταστροφικό έργο της κυβέρνησής σας και με τις επιλογές σας, καταδικάζεται στην απομόνωση τις εν λόγω περιοχές, υπονομεύετε την οικονομική τους ανάπτυξη και αναγκάζετε τους κατοίκους των περιοχών αυτών, να εγκαταλείψουν τον τόπο τους και να αναζητήσουν αλλού την τύχη τους.
Αγνοείται επίσης, το πόσο ζωτικής σημασίας είναι για τους κατοίκους αυτών των ακριτικών περιοχών να έχουν συχνή αεροπορική σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα σήμερα που δεχόμαστε συνεχείς προκλήσεις από την Τουρκία, που υπάρχουν πολλά ανοιχτά εθνικά ζητήματα και η εθνική μας κυριαρχία και ασφάλεια δοκιμάζονται.

Παράλληλα κύριε Σπίρτζη, προτίθεστε να προχωρήσετε στη ριζική αναδιάρθρωση του ισχύοντος καθεστώτος για τις άγονες γραμμές βάσει κάποιων κριτηρίων που έχετε αναφέρει σε προηγούμενη συζήτηση στη Βουλή.

Σύμφωνα με τις αναφορές σας, τα κριτήρια αυτά είναι η εποχικότητα των γραμμών, η επιβατική κίνηση κάθε γραμμής, ο διαχωρισμός της επιδότησης των μόνιμων κατοίκων των «άγονων» περιοχών από τους επισκέπτες, η χιλιομετρική απόσταση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του διαδρόμου απογείωσης, τα πληθυσμιακά και οικονομικά χαρακτηριστικά του προορισμού κ.α.

Κύριε υπουργέ,
Εξ αρχής, θα πρέπει να τονίσω ότι η Νέα Δημοκρατία δεν είναι αντίθετη στην αναδιάρθρωση του ισχύοντος καθεστώτος, αρκεί να μην παραβλεφθούν παράγοντες υψίστης εθνικής σημασίας όπως η αναπτυξιακή και τουριστική πολιτική των ακριτικών περιοχών και ζητήματα που άπτονται της εθνικής κυριαρχίας μας.
Είμαστε υπέρ του εξορθολογισμού, αλλά θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι το ζήτημα των άγονων αεροπορικών γραμμών δεν είναι απλά και μόνο οικονομικό ζήτημα. Παράλληλα, είναι ζήτημα υψίστης εθνικής σημασίας.

Με δεδομένο ότι, δείχνεται μεγάλη ευκολία στο να εξαιρέσετε περιοχές των άγονων γραμμών οι οποίες χρήζουν κρατικής βοήθειας, και επιθυμείτε να μειώσετε ή ακυρώσετε την επιδότηση τους, θα σας συνιστούσα να δείξετε μεγαλύτερη ευαισθησία στο θέμα και να αντιληφθείτε τη σπουδαιότητα της αεροπορικής συγκοινωνίας για τα ακριτικά νησιά της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου.

Προσέξτε μήπως με τις επιλογές σας, δημιουργήσετε μεγαλύτερα προβλήματα από όσα προσπαθείτε να επιλύσετε.
Προσέξτε μήπως η μείωση των δρομολογίων και των προσφερόμενων θέσεων, ιδίως τους χειμερινούς μήνες προκαλέσει ανυπέρβλητα προβλήματα τόσο στις τοπικές κοινωνίες των ακριτικών νησιών μας, όσο και στην εθνική μας οικονομία.

Τέλος κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν έχετε αναλογιστεί τις συνέπειες που θα προκληθούν από τη μείωση της κρατικής επιδότησης που προτίθεστε να εφαρμόσετε;
Σύμφωνα με δηλώσεις σας, προτίθεστε να μειώσετε την κρατική επιδότηση από το ύψος των 45 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι στα 12 εκατ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψη την απώλεια κρατικών εσόδων έπειτα από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μπορείτε να μας ενημερώσετε από πού θα αντλήσετε πόρους για τη χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών;
Μπορείτε να μας εγγυηθείτε ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον η χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών ή θα επικαλεστείτε τα οικονομικά αδιέξοδα της πολιτικής σας και τις επιταγές του 3ου μνημονίου που εφαρμόζετε, για να περιορίσετε στο ελάχιστο δυνατό το ύψος του απαιτούμενου προυπολογισμού;

Κύριε Υπουργέ,
Με δεδομένο ότι:
  • Στα τέλη Μαΐου ολοκληρώνεται η δίμηνη παράταση της υπάρχουσας σύμβασης, και ο κίνδυνος να παραμείνουν τα ακριτικά νησιά μας χωρίς αεροπορική σύνδεση εντός του καλοκαιριού είναι υπαρκτός,
  • Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1008/2008 προβλέπει διαδικασίες 6 μηνών για την προκήρυξη και ολοκλήρωση ανάλογων διαγωνισμών και λόγω του ότι
  • προκύπτει ζήτημα ανασχεδιασμού και επικαιροποίησης των δρομολογίων για τις άγονες αεροπορικές γραμμές,

θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε:
  1. Για ποιο λόγο δεν προχωρήσατε έγκαιρα στην προκήρυξη του διαγωνισμού, αν και γνωρίζατε ότι οι υφιστάμενες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κλίμα ανασφάλειας και ανησυχίας για τη διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης, ιδιαίτερα σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές;
  2. Εάν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια για να προκηρυχθεί και να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές μέχρι την 30η Μαίου;
  3. Σκοπεύετε να δώσετε νέα δίμηνη παράταση στην υπάρχουσα σύμβαση μετά την λήξη της στις 31 Μαϊου; Αν ναι, τι θα κάνετε αν σας μπλοκάρει εκ νέου την διαδικασία το Ελεγκτικό Συμβούλιο;
  4. Δεσμεύεστε ότι μέχρι της 30 Σεπτεμβρίου 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού; Αν δεν έχει ολοκληρωθεί τι θα γίνει;
  5. Ποιες είναι οι προθέσεις σας για τον ανασχεδιασμό των άγονων αεροπορικών γραμμών;
  6. Με ποια κριτήρια σκοπεύετε να αυξήσετε τα ναύλα σε κάποιες άγονες γραμμές; Έχετε στα χέρια σας κάποια οικονομοτεχνική μελέτη;
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ


Κύριε Υπουργέ,
Από τα όσα επικαλεστήκατε, γίνεται εμφανές ότι δεν αναγνωρίζετε, ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να διακοπεί η αεροπορική σύνδεση των ακριτικών νησιωτικών περιοχών της χώρας με την ηπειρωτική Ελλάδα κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Μια περίοδο τουριστικής αιχμής που αποτελεί τη μοναδική ευκαιρία για τους κατοίκους αυτών των περιοχών, ώστε να αντλήσουν το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων τους.
Η στάση σας αυτή κύριε Υπουργέ, πραγματικά δημιουργεί πάρα πολλά ερωτηματικά και επιβεβαιώνει τις έντονες ανησυχίες των τοπικών αρχόντων και των κατοίκων των ακριτικών και νησιωτικών περιοχών της χώρας.
Παραβλέπετε τη σπουδαιότητα του ρόλου που διαδραματίζει η εξασφάλιση της ομαλής αεροπορικής σύνδεσης των ακριτικών περιοχών της χώρας μας με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Αγνοείτε ότι μέσω της αεροπορικής σύνδεσης των ακριτικών περιοχών της χώρας μας με την υπόλοιπη Ελλάδα:
  • διευκολύνεται η γρήγορη μεταφορά των ασθενών στα πλησιέστερα νοσοκομεία της ηπειρωτικής Ελλάδας,
  • επιτυγχάνεται η άρση της απομόνωσης του νησιωτικών περιοχών κατά τις περιόδους όπου υπάρχει απαγορευτικό απόπλου των πλοίων,
  • θωρακίζεται η ασφάλεια της ακριτικής Ελλάδας και
  • εξασφαλίζονται τα εθνικά και κυριαρχικά μας δικαιώματα.


Κύριε Σπίρτζη,
Τι σας εμπόδισε και δεν προβήκατε στην επαναπροκήρυξη νέου διαγωνισμού εντός του 2015, ώστε να αντιμετωπίσετε το ζήτημα εγκαίρως και όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία;
Αναρωτιέμαι κύριε Σπίρτζη είσαστε περήφανος για αυτές τις πρακτικές σας;
Χαρακτηρίζουν το νέο ύφος και ήθος που ευαγγελίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας;
Οι πρακτικές αυτές προσδιορίζουν το νέο πολιτικό σύστημα για το οποίο επιθυμείτε να εδραιώσετε;

Κύριε Υπουργέ,
Προτίθεστε να περικόψετε σημαντικό αριθμό δρομολογίων στα νησιά της Δωδεκανήσου και του Αιγαίου, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η εν λόγω κίνηση θα οδηγήσει στην απομόνωση πολλές ακριτικές περιοχές της πατρίδας μας και θα πλήξει την οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.

Προτίθεστε να μειώσετε την κρατική επιδότηση από το ύψος των 45 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι στα 12 εκατ. ευρώ.
Δεν μας απαντήσατε επαρκώς όμως, πως θα αντλήσετε πόρους για τη χρηματοδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών έπειτα από την απώλεια κρατικών εσόδων που θα προκύψει λόγω της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Κλείνοντας, θα σας υπενθυμίσω ότι το ζήτημα των άγονων αεροπορικών γραμμών δεν είναι απλά και μόνο οικονομικό ζήτημα.
Είναι και ζήτημα υψίστης εθνικής σημασίας.






Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ