Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

4.3.14

Η ερωτώσα βουλευτής Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

ΘΕΜΑ: Απόδοση ευθυνών για τα οικονομικά και συμβατικά στοιχεία που αφορούν στην καταγγελθείσα Σύμβαση Παραχώρησης της «Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης».


Έχουν περάσει  τριάμισι  και πλέον χρόνια από τότε που ο Παραχωρησιούχος του Έργου της «Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης» προχώρησε στην καταγγελία της Σύμβασης Παραχώρησης για την κατασκευή του έργου της «Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης», επισφραγίζοντας το οριστικό ναυάγιο του Έργου.
Η συγκεκριμένη Σύμβαση εντασσόταν στην 2η γενιά μεγάλων έργων με Συμβάσεις Παραχώρησης που η τότε Κυβέρνηση και ο τότε Υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς είχαν  πομπωδώς εξαγγείλει και έφεραν προς κύρωση στην Βουλή, ενώ οι τότε τοπικοί άρχοντες  κκ. Ψωμιάδης και Παπαγεωργόπουλος τη διαφήμιζαν πολιτικά. Οι εν λόγω Συμβάσεις Παραχώρησης ψηφίστηκαν τότε από τους δύο εταίρους της σημερινής μνημονικής συγκυβέρνησης, παρά το κύμα των κοινωνικών αντιδράσεων και παρά την τεκμηριωμένη και ριζικά αντίθετη τοποθέτηση του κόμματός μας.
Τα αυτοδιοικητικά στελέχη και μέλη της δημοτικής παράταξης "Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή πόλη", συλλογικότητες και μεμονωμένοι πολίτες αντιτάχθηκαν στη συγκεκριμένη Σύμβαση, η οποία έβριθε, καθώς αποδείχθηκε, «λεόντειων» όρων  σε βάρος του Δημοσίου, ενώ η υλοποίησή της θα κατέληγε σε βάναυση παραμόρφωση του παράλιου μετώπου της πόλης. Αναδείχθηκαν η μνημειώδης προχειρότητα του σχεδιασμού του έργου, η παντελής έλλειψη ωρίμανσης (λ.χ. αδειοδοτήσεις από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού αναιρέθηκαν μετά την υπογραφή της Σύμβασης) και η έλλειψη συντονισμού και οριστικών δεσμευτικών συμφωνιών με άλλους εμπλεκόμενους φορείς της πόλης (ΟΛΘ,  Δήμος Θεσσαλονίκης,  κλπ). Για τους λόγους αυτούς, το πολυδιαφημισμένο αυτό έργο κατέληξε «μια τρύπα στο νερό», κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μόνο που σε αυτή την τρύπα θα πέσουν, σύμφωνα με έγκυρα σχετικά δημοσιεύματα, πολλές δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ δημοσίου χρήματος.
 Επειδή από τη δημοσιότητα, που το τελευταίο διάστημα δίνεται στις «παγωμένες» Συμβάσεις Παραχώρησης των 4 οδικών αξόνων, απουσιάζει η σκανδαλώδης έκβαση που είχε το Έργο αυτό,
 Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
 Έχουν αναζητηθεί πάσης φύσεως ευθύνες για αυτή την απαράδεκτη επιβάρυνση του Δημοσίου για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ και, όπως έχει περίτρανα αποδειχθεί, δεν έπρεπε να γίνει ποτέ;
Η ερωτώσα βουλευτής 
Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ