Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

8.11.12

ΔΤ-Εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών στην Ολομέλεια της Βουλής



Τετάρτη, 07 Νοεμβρίου 2012


Εισήγηση υπουργού Οικονομικών Γ.Στουρνάρα στην Ολομέλεια της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης  «ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2013-2016 - ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Ν.4046/2012 ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2013-2016»



Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Το παρόν νομοσχέδιο υπηρετεί δύο βασικές αρχές, που είμαι πεπεισμένος ότι εκφράζουν την συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων:
Η πρώτη αρχή είναι ότι όλοι μας οφείλουμε να συμβάλουμε στη διάσωση της χώρας μας, βάσει των δυνατοτήτων μας.
Αν κάποιοι μέχρι τώρα απέφυγαν να συνεισφέρουν το μερίδιο τους, σήμερα θα πρέπει να το κάνουν έστω και με καθυστέρηση.
Διαφορετικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για εθνική προσπάθεια.



Η δεύτερη αρχή είναι ότι δεν μπορούμε να διατηρούμε πλέον στην ελληνική έννομη τάξη,  εξαιρέσεις, αποκλίσεις, προνόμια και κακώς εννοούμενα κεκτημένα δικαιώματα.
Και θα ήθελα να αναφέρω στο σημείο αυτό την περίφημη τροπολογία  του ΕΟΠΥΥ, που αφορά την ένταξη κάποιων ταμείων που είχαν εξαιρεθεί, η οποία τροπολογία προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις και για την οποία δέχτηκα σφοδρή προσωπική επίθεση.
Αυτό που θα ήθελα να καταστήσω απολύτως σαφές κυρίως στους έλληνες πολίτες, που μας παρακολουθούν αυτή τη στιγμή, είναι ότι δεν δέχομαι ως υπουργός Οικονομικών από τη μια να παίρνω σκληρά μέτρα για τους έλληνες πολίτες και από την άλλη να αποδέχομαι καθεστώτα και υπηρεσίες πολλών ταχυτήτων, χρηματοδοτούμενες από το ελληνικό Δημόσιο.
Η ένταξη στον ΕΟΠΥΥ όλων των ταμείων πρωτοβάθμιας υγείας είναι για μένα όρος εκ των ων ουκ άνευ.
Η ισότητα ξεκινάει από το χώρο της Υγείας
Η υγεία αποτελεί κατεξοχήν αγαθό, που θα παρέχεται σε όλους τους Έλληνες πολίτες, που χρησιμοποιούν τις δημόσιες υπηρεσίες και υποδομές, χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις.
Αυτή η χώρα δεν αντέχει άλλες κατηγορίες πληβείων και πατρίκιων.
Και λυπάμαι που η Αξιωματική Αντιπολίτευση, παρ’ όλες τις εξαγγελίες της περί ισότητας ευκαιριών, αποδέχεται και συνηγορεί υπέρ καθεστώτων, που συντηρούν ανισότητες, προνομιακές κατηγορίες και βολεμένους.
Η Κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης επιτελεί με συνέπεια το έργο της. Προωθεί ταυτόχρονα:
Ø  Τον Προϋπολογισμό,
και μέσω του παρόντος νομοσχεδίου:
Ø  Το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2013-2016 και
Ø  Όλα εκείνα τα μέτρα που απελευθερώνουν τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και αποκαλύπτουν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 στοχεύει στην απεικόνιση της δημοσιονομικής στρατηγικής της Γενικής Κυβέρνησης, ως ενιαίο σύνολο, με πολυετή ορίζοντα.
Στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο παρουσιάζονται τα δημοσιονομικά όρια και δεσμεύσεις, που έχουν αναληφθεί για την περίοδο 2013-2016 και περιγράφονται οι βασικές πολιτικές κατευθύνσεις και προτεραιότητες, βάσει των οποίων κατατέθηκε και ο Προϋπολογισμός του έτους 2013.
Η οικονομική πολιτική που αποτυπώνεται σε αυτό επιδιώκει τέσσερις βασικούς στόχους:
1.    Την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και τη μελλοντική παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ,
2.    Τη δημιουργία και διατήρηση υψηλών ρυθμών ανάπτυξης,
3.    Τη δημιουργία συνθηκών δημοσιονομικής σταθερότητας και
4.    Τη διασφάλιση ενός βιώσιμου χρηματοοικονομικού - τραπεζικού συστήματος.

Είναι αλήθεια ότι το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Πολιτικής αποτελεί υποχρέωση, που επιβάλει το Πρόγραμμα Οικονομικής Στήριξης της χώρας.
Αλλά δεν πρόκειται μόνο για υποχρέωση, αποτελεί κυρίως αναγκαιότητα.
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα Μεσοπρόθεσμα Δημοσιονομικά Σχέδια αποτελούν βασική πυξίδα αναφοράς σε κάθε συντεταγμένο και ανεπτυγμένο κράτος του κόσμου;
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα να χαράζουμε στρατηγικά πλάνα για το τι θα κάνει αυτή η χώρα τα επόμενα χρόνια, ώστε να υπάρχει μια συνέχεια στους Προϋπολογισμούς του Κράτους και στις Δημόσιες Πολιτικές, που αυτοί χρηματοδοτούν;

Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι σε αυτή τη χώρα πρέπει να σχεδιάσουμε με το βλέμμα στραμμένο όχι μόνο στο σήμερα αλλά κυρίως στο μέλλον των επόμενων γενεών;


Η δέσμευσή μας είναι για επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος Γενικής Κυβέρνησης στο 4,5% του ΑΕΠ το 2016, μετά  την ευόδωση της προσπάθειας για την επιμήκυνση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής σε τέσσερα έτη, αντί για 2.
Το ποσοστό αυτό είναι απαραίτητο για να έρθει το χρέος σε μία βιώσιμη τροχιά.
Το παρόν νομοσχέδιο δεν αποτελεί απλά μια συλλογή των δεσμεύσεων της Ελληνικής Πολιτείας προς τους πιστωτές της.
Περιλαμβάνει ένα μείγμα πολιτικής που αντιμετωπίζει μια σειρά από στρεβλώσεις της Ελληνικής Οικονομίας, με στόχο να απελευθερωθούν οι πιο παραγωγικές δυνάμεις της χώρας.
Διότι, η χώρα βιώνει μια κρίση που εκτός από δημοσιονομική, είναι και κρίση παραγωγικού μοντέλου.
Ένα παραγωγικό μοντέλο που στηρίχθηκε σχεδόν μονομερώς στη δημόσια κατανάλωση και την ανεξέλεγκτη δημοσιονομική επέκταση.
Η μονομέρεια αυτού του μοντέλου είναι όμως και η αιτία που αυτό κατέρρευσε.
Οι χρόνιες διαρθρωτικές αδυναμίες της Ελληνικής Οικονομίας παρέλυσαν τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και παρόπλισαν τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, πολύ πριν το ξέσπασμα της δημοσιονομικής κρίσης.
Η κρίση απλά επιτάχυνε τις αρνητικές εξελίξεις και ανέδειξε τα προβλήματα μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Για το λόγο αυτό, ο κύριος και πρωταρχικός σκοπός αυτής της Κυβέρνησης Εθνικής Ευθύνης είναι να αλλάξει εκ βάθρων το παραγωγικό αυτό πρότυπο. Η αναζήτηση του νέου διαφορετικού παραγωγικού προτύπου αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα σημεία σύγκλισης των τριών Κυβερνητικών Εταίρων, που με τον πλέον υπεύθυνο τρόπο ανέλαβαν την βαριά ευθύνη να κρατήσουν όρθια τη χώρα σε μια από τις πιο δύσκολες σελίδες της σύγχρονης ιστορίας της.

Το νέο παραγωγικό πρότυπο θα βασίζεται σε ένα  εντελώς διαφορετικό όραμα για την Ελληνική Οικονομία.

Μια οικονομία εξωστρεφή, που θα αναδεικνύει και ενισχύει όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της με αυτοπεποίθηση.
Επιτρέψτε μου να πω ότι σήμερα θα πρέπει να μείνουμε όρθιοι αλλά αυτό δεν αρκεί.
Η χώρα πρέπει να μπει ξανά στον παγκόσμιο οικονομικό και γεωπολιτικό χάρτη.
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν από τρία χρόνια, η χώρα πρωταγωνιστούσε στα πολιτικά και οικονομικά δρώμενα των Βαλκανίων και όχι μόνο.
Ο τουρισμός μας, ο ορυκτός μας πλούτος, τα υψηλής ποιότητας προϊόντα του πρωτογενούς τομέα μας και η εξειδίκευση σε νευραλγικούς κλάδους του τριτογενούς τομέα αποτελούν εφόδια, που άλλες χώρες θα ζήλευαν.
Αυτοί είναι οι τομείς θα μας οδηγήσουν ξανά στο δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης.
Επίσης, η γεωγραφική μας θέση θα αρχίσει να αξιοποιείται στο έπακρο.
Η Ελλάδα μέσω των λιμανιών της, τα επόμενα χρόνια μπορεί να καταστεί ένα από τα βασικότερα διαμετακομιστικά σημεία της Ευρώπης.
Σύντομα θα πρέπει να σταματήσουμε να ομφαλοσκοπούμε και να κινηθούμε και πέρα από τα σύνορά μας.
Παράλληλα, θα επιτρέψουμε επιτέλους μια οικονομία της γνώσης, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας να αναπτυχθεί, αξιοποιώντας επιτέλους το πολύ αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό αυτής της χώρας.
Όχι όμως προσλαμβάνοντάς τους σε δημόσιες υπηρεσίες αλλά προσφέροντάς τους κίνητρα και ευκαιρίες σε μια δυναμική αγορά, ελκυστική και ανοιχτή στη γνώση και στην έρευνα.
Μια αγορά που θα ενθαρρύνουμε τόσο με ένα πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, με σαφή στρατηγική, όσο και με τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος εξαιρετικά φιλικού σε άμεσες ξένες ιδιωτικές επενδύσεις.
Και αυτοί οι στόχοι στηρίζονται σε θετικά στοιχεία και αποτελέσματα που προκύπτουν, ακόμα και στην περίοδο κρίσης που σήμερα βιώνουμε.

Ας μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας έχει ήδη ανέβει 22 θέσεις στην κατάταξη για το επιχειρηματικό περιβάλλον σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Στο νέο παραγωγικό πρότυπο, ο Προϋπολογισμός Δημόσιων Επενδύσεων, το ΕΣΠΑ και ο αναπτυξιακός νόμος θα είναι οι βασικοί αναπτυξιακοί μοχλοί. Αλλά δεν θα είναι οι μόνοι.
Προσβλέπουμε ότι σημαντικό μερίδιο ανάπτυξης θα προκύψει και από τον ιδιωτικό τομέα, από  εγχώριες και ξένες επενδύσεις.
Η συμβολή του ανακεφαλαιοποιημένου από το Κράτος τραπεζικού συστήματος στον τομέα αυτό αναμένεται να είναι καθοριστική.
Αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω μία αναφορά και στα μεγάλου ύψους χρηματικά εμβάσματα, που απεστάλησαν στο εξωτερικό από έλληνες πολίτες.
Όπως έχω τονίσει πολλές φορές, όλες αυτές οι κινήσεις καταθετών ελέγχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες για το αν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα και αναμένονται σύντομα να φύγουν τα πρώτα σημειώματα, για όσους διαπιστώθηκε παράβαση της φορολογικής νομοθεσίας.
Σε αυτό όμως που θέλω σήμερα να σταθώ είναι ότι δυστυχώς πολλοί συμπολίτες μας δεν ακολούθησαν το παράδειγμα της Ιρλανδίας, όπου τον καιρό της κρίσης, ο δείκτης καταθέσεων αυξήθηκε, δηλαδή περισσότεροι άνθρωποι έβαλαν τα λεφτά τους σε εγχώριες καταθέσεις.
Στην Ελλάδα αντίθετα, πολλοί από εμάς, παρόλο που υπήρχε η δυνατότητα, δεν στηρίξαμε τη χώρα στη δύσκολη κατάσταση που βιώνει.

Κατανοώ ότι η οικονομική κρίση μπορεί να έχει ως απόρροιά της, μια κρίση εμπιστοσύνης αλλά αποτελεί υπέρτερο πατριωτικό καθήκον να στηρίξουμε, με όσα μέσα διαθέτουμε, τον δικό μας τόπο, τον τόπο που γεννηθήκαμε και σπουδάσαμε, τον τόπο που ζούμε και εργαζόμαστε, τον τόπο που θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Τα χρήματα αυτά πρέπει να επιστρέψουν, ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα του τραπεζικού μας συστήματος αλλά και για να κατευθυνθούν άμεσα σε παραγωγικές επενδύσεις.
Αν γίνει αυτό, η οξεία ύφεση μπορεί να μετατραπεί σε ταχεία ανάπτυξη.

Το νέο αναπτυξιακό πρότυπο θα στηρίζεται, όπως γίνεται σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο, σε ένα Κράτος οργανωμένο και αποτελεσματικό και όχι υπεραπλωμένο αλλά ρηχό, όπως το σημερινό.
Ένα Κράτος που θα ευνοεί την ανάπτυξη, λειτουργώντας όμως και ως σοβαρό αντίβαρο στις αγορές και τις αδυναμίες τους.
Ήδη με μια σειρά από τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου, δρομολογούνται αλλαγές στο Κράτους. Θα ακολουθήσει σύντομα μια γενναία διοικητική μεταρρύθμιση, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στον κρίσιμο ρόλο που καλείται να επιτελέσει στο μέλλον.
Η εποχή που η θέση στο Δημόσιο αποτελούσε ένα βασικό πεδίο συναλλαγής του πελατειακού κράτους έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Το Κράτος οφείλει να υπηρετεί το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην εργασία, όχι μέσω αθρόων και ανεξέλεγκτων προσλήψεων στο Δημόσιο, αλλά μέσα από την δημιουργία μιας δυναμικής αγοράς εργασίας, που προσφέρει πραγματικές ευκαιρίες στους επιστήμονες και τους επαγγελματίες και ειδικά στους νέους.
Η μετακύληση των προβλημάτων στις επόμενες γενεές σταματάει εδώ! Τους μετακυλήσαμε το δημόσιο χρέος και την παρεπόμενη κρίση που οδήγησε μεταξύ άλλων στην εκρηκτική ανεργία. Τώρα όμως οφείλουμε να ανοίξουμε το δρόμο για αυτούς και η Κυβέρνηση θα το κάνει.
Το νομοσχέδιο δεν έρχεται μόνο να επιβεβαιώσει ότι η χώρα μας θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της, σε αντάλλαγμα της πολύτιμης χρηματοοικονομικής στήριξης, που έλαβε και θα συνεχίσει να λαμβάνει.
Το πιο σημαντικό είναι ότι προσπαθεί να προωθήσει γρήγορα σοβαρές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που καθυστέρησαν, είτε λόγω των αντιδράσεων αυτών που θίγονται, είτε λόγω της κωλυσιεργίας του πολιτικού συστήματος, είτε λόγω της μακράς προεκλογικής περιόδου, που πάγωσε τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια της χώρας.

Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στην Ελληνική Οικονομία προς το δρόμο της ανάπτυξης.

Είναι μια προσπάθεια να απομακρυνθούν μια σειρά από εμπόδια, που θεσμοθετήθηκαν για να ευνοηθούν ορισμένες προνομιούχες ομάδες, κρατώντας ερμητικά κλειστές δεκάδες επαγγελματικές ευκαιρίες για νέους εργαζόμενους, επιστήμονες, επαγγελματίες και επιχειρηματίες.
Είναι γεγονός ότι το υπό εξέταση σχέδιο νόμου φέρνει πρόσθετα επώδυνα μέτρα, που λειτουργούν σωρευτικά στις μεγάλες θυσίες και βάρη, που επιβάρυναν τον Ελληνικό Λαό τα τελευταία χρόνια.
Αλλά, ας μου επιτραπεί να επισημάνω ότι λειτουργεί, κατά το δυνατόν και εξισορροπητικά, κατανέμοντας τα βάρη σε όσους δεν επωμίστηκαν ό,τι τους αναλογεί.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το πολιτικό σύστημα:

1. Καταργείται η βουλευτική σύνταξη για τους νέους βουλευτές και για τους αιρετούς των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' βαθμού. Πλέον θα ασφαλίζονται στο ίδιο Ασφαλιστικό Ταμείο, που ανήκαν πριν την εκλογή τους.
Επίσης αυξάνονται κατά δύο (2) έτη, τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης των βουλευτών και αιρετών ΟΤΑ, δηλαδή από τα 65 στα 67 έτη.

2. Μειώνονται εκ νέου οι αποδοχές των γενικών και ειδικών γραμματέων υπουργείων καθώς και των γενικών γραμματέων αποκεντρωμένων διοικήσεων.

3. Μειώνονται οι αποδοχές των προέδρων, αντιπροέδρων και μελών όλων των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών, κατά ποσοστό 20%.

4. Μειώνεται εκ νέου η αντιμισθία όλων των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των προέδρων και διευθύνοντων συμβούλων όλων των δημοτικών επιχειρήσεων.

Επιπλέον
1.Εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο, κατηγορίες εργαζομένων της Κεντρικής Κυβέρνησης, που είχαν μείνει εκτός. Σας αναφέρω ως παράδειγμα, το προσωπικό της Προεδρίας της Δημοκρατίας και τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων. Κανένας δεν είναι πάνω από το Σύνταγμα και τους νόμους. Όλοι θα ακολουθήσουν τις μισθολογικές διατάξεις του Δημοσίου. Δεν μπορεί να ματώνει ο Έλληνας εργαζόμενους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και κάποιοι να θέλουν την αυτοεξαίρεσή τους.
2.Μειώνονται οι αποδοχές όλων των αμειβόμενων σύμφωνα με τα ειδικά μισθολόγια, όχι όμως με οριζόντιο τρόπο, που θα αδικούσε τους χαμηλότερα αμειβόμενους εργαζόμενους.
3.Εντάσσεται πλέον στο ενιαίο μισθολόγιο και το προσωπικό των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, δηλαδή των εργαζόμενων σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), καθώς και στις ΔΕΚΟ και τις ανώνυμες εταιρείες, που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005.
Σε αυτό το σημείο, θέλω να υπογραμμίσω ότι σε αυτόν τον αγώνα που δίνουμε, πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι ανεξαιρέτως.


Η υπαγωγή όλων των κατηγοριών εργαζόμενων, που μόλις ανέφερα, στις διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου, καθώς και οι αναγκαίες μειώσεις των ειδικών μισθολογίων είναι απαραίτητες για να διαμορφώσουμε μια κοινή αφετηρία συνεισφοράς, τόσο στη δημοσιονομική προσπάθεια όσο και στην ανάγκη ανασυγκρότησης της ελληνικής κοινωνίας, με περισσότερους κανόνες και λιγότερες εξαιρέσεις.
Μια αναγκαία ρύθμιση του σχεδίου, με σημαντικό δημοσιονομικό όφελος, είναι ο καθορισμός της διαδικασίας καταβολής από την πλευρά των πιστωτικών ιδρυμάτων 550 εκ. ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο, που αποτελεί υποχρέωσή τους λόγω της κεφαλαιακής ενίσχυσης, που έχουν λάβει με τη μορφή εγγυήσεων από το Ελληνικό Δημόσιο κατ’ εφαρμογή του ν. 3723/2008.
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Το υπό εξέταση νομοσχέδιο περιέχει όλα τα προαπαιτούμενα για την άμεση εκταμίευση της χρηματοδοτικής στήριξης.
Μεταξύ αυτών, υπάρχουν μέτρα που κανένας υπουργός, καμιάς κυβέρνησης, δεν θα ήθελε να πάρει.
Τα ποσά που έπρεπε να καλύψουμε όμως είναι ύψους 13,5  δισ. ευρώ.
Καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια να βρούμε τα λιγότερο επαχθή μέτρα.
Διαπραγματευθήκαμε και πετύχαμε αναθεώρηση σε πολλές, δυσανάλογου βάρους ή αμφίβολου δημοσιονομικού αποτελέσματος, προτάσεις της τρόικας.
Η Ελληνική Βουλή θα λάβει σε λίγο τις αποφάσεις της, με κόστος πολιτικό και ηθικό για κάθε βουλευτή.
Κανείς δεν μπορεί να εθελοτυφλεί:
Ø  Για τα δραματικά υψηλά ποσοστά ανεργίας μιας ευρωπαϊκής χώρας,
Ø  Για τον πέμπτο χρόνο ύφεσης, που διανύει ένα ανεπτυγμένο κράτος,
Ø  Μπροστά στην αγωνία μιας ολόκληρης κοινωνίας που αναζητά προοπτική.

Αν η Ευρώπη αναμένει από τους έλληνες βουλευτές να πράξουν απόψε το καθήκον τους, αναμένουμε και εμείς από την Ευρώπη, την επαύριο κιόλας, να πράξει το δικό της καθήκον, λαμβάνοντας σημαντικές αποφάσεις και δείχνοντας αλληλεγγύη σε ένα Κράτος Μέλος, που δοκιμάζεται επί 2 ½ χρόνια τώρα από μια βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή.
Κάθε μέρα που καθυστερεί μία απόφαση, αυτό ισοδυναμεί με αμέτρητα μαγαζιά και επιχειρήσεις που κλείνουν, με εργαζόμενους που χάνουν τη δουλειά τους, με νέους που εγκαταλείπουν τη χώρα προς αναζήτηση μιας καλύτερης ευκαιρίας.
Αν η χώρα είχε πάρει έγκαιρα τα μέτρα που έπρεπε,  δεν θα φτάναμε ποτέ στο σημείο, η επιβίωσή μας να εξαρτάται από την εκταμίευση μιας δόσης.
Αν ο κάθε φορολογούμενος κατέβαλε τη συνεισφορά που του αναλογεί, με βάση τα εισοδήματα και την περιουσία του, δεν θα φτάναμε ποτέ στο σημείο να στηριζόμαστε στα χρήματα των ευρωπαίων φορολογουμένων.
Γι’ αυτό σήμερα κιόλας, αρχίζουμε να σχεδιάζουμε το μέλλον μας, δημιουργώντας ανατροπές παντού.
Η παλιά Ελλάδα των πολλών ταχυτήτων, με τις συντεχνίες, τις προνομιούχες εισοδηματικές ομάδες, τις φωτογραφικές εξαιρέσεις και τις μικροπολιτικές σκοπιμότητες τελειώνει.
Ζητώ από τον κάθε Έλληνα και Ελληνίδα, να βρεθεί στην πρώτη γραμμή, η οποία απαιτεί θυσίες αλλά μόνον έτσι θα εξασφαλίσουμε το μέλλον. Το μέλλον των παιδιών μας.
Η εποχή που κάποιοι διάλεγαν προνομιακές θέσεις στην οπισθοφυλακή, έχει παρέλθει οριστικά.
Κλείνοντας, θα ήθελα να κάνω την ύστατη έκκληση σε κάθε έναν από τους βουλευτές όλων των κομμάτων, να υπερψηφίσει την ελπίδα, την προοπτική και την συνέχεια της προσπάθειας αυτού του τόπου.
Η ιστορία αυτού του Έθνους είναι γεμάτη με μάχες που κερδήθηκαν ή που χάθηκαν. Δεν θα βρείτε όμως πουθενά στις σελίδες της, μάχες που δεν δόθηκαν.

Σας ευχαριστώ!

Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ