Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

7.7.10

Ερωτάται η κ. Υπουργός: 1) Θα εγκρίνει την αντικατάσταση μόνιμων, έμπειρων και επιμορφωμένων εκπαιδευτικών που ήδη εργάζονται στα ΣΔΕ και παράγουν σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο, από ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς; 2) Με ποιο σκεπτικό το Υπουργείο προωθεί στην περίπτωση των ΣΔΕ μία ελαστική μορφή εργασίας, όπως η ωρομισθία; Πως το Υπουργείο μπορεί να εγγυηθεί ότι η επιλογή της προσωρινής και επισφαλούς αυτής εργασιακής συνθήκης για το ανθρώπινο δυναμικό των ΣΔΕ δεν θα σημάνει, στην περίπτωση τους, την πτώση του προσφερόμενου έργου και συνακόλουθα την υποβάθμισή τους ως θεσμό, απειλώντας προοπτικά μέχρι και την ίδια τη λειτουργία τους; 3) Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την οριστική ρύθμιση της χρηματοδότησης των ΣΔΕ, των οποίων η κοινοτική επιχορήγηση σταματά το 2013; Ο ερωτών βουλευτής Τάσος Κουράκης

Ερώτηση
Προς την κ. Υπουργό
Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Σήμα κινδύνου για το μέλλον των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
 

Σύμφωνα με ανακοινώσεις της Γ΄ και Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καθώς και του Συλλόγου Διδασκόντων του ΣΔΕ φυλακών Διαβατών Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Παιδείας μεθοδεύει την αντικατάσταση όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα 58 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με ωρομισθίους, ενώ παράλληλα προχωρά σε αιφνιδιαστική επαναπροκήρυξη όλων των θέσεων των Διευθυντών των ΣΔΕ, με ασφυκτική καταληκτική προθεσμία (7 Ιουλίου). Με τον τρόπο αυτό, δρομολογείται στην πράξη η υποβάθμιση ενός σημαντικού θεσμού, τη στιγμή που λόγω της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης είναι πιο απαραίτητος από ποτέ.
Τα 58 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), ξεκινώντας τη λειτουργία τους το 1998, χαίρουν μίας απόλυτης θετικής εικόνας στην ελληνική κοινωνία. Σε αυτά φοιτούν άνδρες και γυναίκες που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση και στους οποίους τα σχολεία παρέχουν, μετά από διετή κύκλο σπουδών, τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου. Οι εκπαιδευόμενοι/-ες στην πλειοψηφία τους είναι μέλη των πιο ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (άνεργοι, φυλακισμένοι, γυναίκες, αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών, Ρομά, Μουσουλμάνοι, κ.ά.).
Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ΣΔΕ στην πλειοψηφία τους αποσπώνται κάθε χρόνο από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επιλέγονται με κριτήρια την πλήρη διαθεσιμότητά τους στις ανάγκες του σχολείου, τη γνώση γλωσσών και Η/Υ και πολλοί είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών-διδακτορικών διπλωμάτων. Ο ουμανιστικός χαρακτήρας του προγράμματος σπουδών και τα βαθιά δημοκρατικά χαρακτηριστικά των σχολείων αποτυπώνονται στο αρχικό Αναλυτικό Πρόγραμμα και στις Προδιαγραφές Σπουδών καθώς και στον Κανονισμό Λειτουργίας των ΣΔΕ.
Η απόδοση των σχολείων αυτών στηρίζεται στην ομαδική και συντονισμένη δράση των διδασκόντων και προϋποθέτει την πλήρη ασφάλεια του εργασιακού καθεστώτος και την εγγύηση της μακρόχρονης σταθερότητας. Είναι προφανές πως η αντικατάσταση των μόνιμων αποσπασμένων εκπαιδευτικών από ωρομίσθιους ουσιαστικά απειλεί άμεσα την εύρυθμη λειτουργία των ΣΔΕ και θέτει σε δοκιμασία το παρεχόμενο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό αποδυναμώνεται και εμποδίζεται η συνέχιση προοδευτικών εκπαιδευτικών πρακτικών και νεωτερικών ιδεών που αναπτύχθηκαν στα ΣΔΕ και πλήττονται άμεσα χιλιάδες εκπαιδευόμενοι σ’ αυτά, άνθρωποι που συνήθως προέρχονται από τα φτωχότερα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας και φοιτούν κάτω από δύσκολες επαγγελματικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως η κοινοτική χρηματοδότηση για τα σχολεία αυτά σταματά το 2013. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στο νέο νομοσχέδιο για τη «Δια Βίου Μάθηση» θα προβλέπεται πως οι δήμοι είναι πλέον οι αρμόδιοι φορείς για τα 58 ΣΔΕ. Ωστόσο, όταν οι θεσμοθετημένοι πόροι που πρέπει να καταβάλει φέτος η κεντρική εξουσία στους Δήμους για τη λειτουργία των κανονικών σχολείων έχουν ήδη περικοπεί κατά 30 -50%, δεν μένουν μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για τη χρηματοδότηση και τελικά τη συνέχιση της λειτουργίας των ΣΔΕ.
Κατόπιν τούτων,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1) Θα εγκρίνει την αντικατάσταση μόνιμων, έμπειρων και επιμορφωμένων εκπαιδευτικών που ήδη εργάζονται στα ΣΔΕ και παράγουν σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο, από ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς;
2) Με ποιο σκεπτικό το Υπουργείο προωθεί στην περίπτωση των ΣΔΕ μία ελαστική μορφή εργασίας, όπως η ωρομισθία; Πως το Υπουργείο μπορεί να εγγυηθεί ότι η επιλογή της προσωρινής και επισφαλούς αυτής εργασιακής συνθήκης για το ανθρώπινο δυναμικό των ΣΔΕ δεν θα σημάνει, στην περίπτωση τους, την πτώση του προσφερόμενου έργου και συνακόλουθα την υποβάθμισή τους ως θεσμό, απειλώντας προοπτικά μέχρι και την ίδια τη λειτουργία τους;
3) Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την οριστική ρύθμιση της χρηματοδότησης των ΣΔΕ, των οποίων η κοινοτική επιχορήγηση σταματά το 2013;

Ο ερωτών βουλευτής

Τάσος Κουράκης
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ