Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

22.5.13

Ο βουλευτής Μεσσηνίας Δημήτρης Σαμπαζιώτης μίλησε την Τετάρτη 22-5-2013 στην ολομέλεια της Βουλής σαν εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας στην συζήτηση για την πρόταση νόμου του ΚΚΕ με τίτλο μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας.


Ο βουλευτής Μεσσηνίας Δημήτρης Σαμπαζιώτης μίλησε την Τετάρτη 22-5-2013 στην ολομέλεια της Βουλής σαν εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας στην συζήτηση για την πρόταση νόμου του ΚΚΕ με τίτλο μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας.
Ο κ. Σαμπαζιώτης τόνισε ότι συζητάμε μια πρόταση νόμου του Κ.Κ.Ε. για τα μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας. Όμως, πάνω σε ποια βάση συζητάμε; Στο άρθρο 3, η πρόταση ζητά να διαγραφούν κάθε είδους τόκοι από τα δάνεια. Στο άρθρο 4, να διαγραφεί και κάθε ποσό που αντιστοιχεί στο τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό Στο άρθρο 5 ζητείται από το υπόλοιπο ποσό που θα μείνει να διαγραφεί το 50%. Και στο άρθρο 6, ζητείται το εναπομείναν ποσό να πάψει να γεννά τόκους. Μπαίνουμε δηλαδή στη λογική του πλειστηριασμού, στη λογική του «δώστα όλα»; Ζητάτε δηλαδή το χρηματοπιστωτικό σύστημα να έχει διαθέσιμα χρήματα για δάνεια, να καλύπτει το κόστος των επισφαλειών και της διαχείρισης αλλά να μην λαμβάνει τόκους. Κάτι τέτοιο, γνωρίζετε πολύ καλά ότι είναι καταστροφικό.


Φέρνετε λοιπόν, μια πρόταση νόμου, η οποία μιλάει για ένα οριζόντιο «κούρεμα» στο σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας πρότασης σε δανειολήπτες στεγαστικών, καταναλωτικών και άλλων δανείων. Είναι, όμως, κατανοητό σε όλους ότι ένας τέτοιος νόμος που αφορά ένα τόσο μεγάλο αριθμό νοικοκυριών και ταυτόχρονα, επηρεάζει και το σύνολο των συμπολιτών μας, πρέπει να είναι δουλεμένος με περισσή προσοχή και υπευθυνότητα, και όχι να υιοθετεί έναν ευχάριστο λόγο που χαρίζει φόρους και δάνεια. Το Κράτος και η Κυβέρνηση πρέπει και οφείλουν να μεριμνούν για αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη και να αποτρέπουν τους επίδοξους σφετεριστές εικονικής ανέχειας, από το να απολαμβάνουν των ευεργετημάτων ενός τέτοιου νόμου.

Ερωτώ, λοιπόν, κύριοι συνάδελφοι του Κ.Κ.Ε., εάν κάποιος δανειολήπτης είχε πάρει δάνειο πολύ πριν από την κρίση και χρόνια πριν είχε σταματήσει να το εξυπηρετεί, πριν από την κρίση, επαναλαμβάνω, από δικές του κακές εκτιμήσεις και προβλέψεις, θα μπει στη ρύθμιση; Επίσης, αν κάποιος είναι μεγαλοδικηγόρος, μεγαλογιατρός είναι ιδιοκτήτης μπαρ ή εργολάβος και δηλώνει εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας, όπως αυτό αποδεικνύεται από το εκκαθαριστικό της προηγούμενης χρονιάς, θα μπει και αυτός στην οριζόντια υποχρεωτική για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ρύθμιση;

Αυτό το λέω, γιατί θέλω να αναδείξω μια πραγματικότητα. Από τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών το 70% περίπου των ελεύθερων επαγγελματιών, δηλώνουν εισόδημα κάτω από τις 12 χιλιάδες ευρώ, που βεβαίως είναι κάτω από το όριο της φτώχειας. Αν ο νόμος, λοιπόν, που έχετε προτείνει, εφαρμοστεί έτσι, όπως τον έχετε φέρει για ψήφιση, ποιος θα συνεχίσει να πληρώνει το δάνειο του γνωρίζοντας ότι μπορεί να διεκδικήσει τη διαγραφή του; Ποιο πιστωτικό ίδρυμα θα τολμούσε ποτέ στο μέλλον να χορηγήσει νέα δάνεια; Έχετε υπολογίσει, κύριοι συνάδελφοι του Κ.Κ.Ε. το κόστος της διαγραφής των χρεών αυτής συγκεκριμένα της κατηγορίας των εικονικά υπερχρεωμένων δανειοληπτών, που θα δημιουργηθούν;

Ακόμα ο βουλευτής απευθυνόμενος προς τους Βουλευτές του ΚΚΕ διερωτήθει: πώς θα διαχωρίσετε αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη από τους κεροσκόπυς; Θα βάλετε όλους τους οφειλέτες στον ίδιο «κουβά»; Έχετε κοστολογήσει και με ποια μέθοδο τα χρήματα που θα χρειαστούν; Πού θα βρείτε αυτά τα χρήματα; Πόσα δισεκατομμύρια θα χρησιμοποιήσετε, πού θα τα βρείτε και για πόσο; Με την πρόταση νόμου που έχετε καταθέσει μιλάμε για διαγραφή 35 δισεκατομμυρίων ευρώ μόνο από στεγαστικά δάνεια. Συνυπολογίστε και τα καταναλωτικά δάνεια που είναι περίπου 45 δισ. ευρώ και τα επιχειρηματικά και επαγγελματικά δάνεια, υπερβαίνουμε τα 120 δισ. ευρώ. Τότε όλοι, νομίζω, εδώ μέσα μπορούμε να αντιληφθούμε για πόσο μεγάλο κόστος μιλάμε που είναι αδύνατον να το αντέξει το τραπεζικό μας σύστημα.

Αγαπητοί συνάδελφοι, σήμερα η Κυβέρνηση πραγματοποιεί μια τεράστια προσπάθεια και έχει επιτύχει την αποκατάσταση της φήμης της Ελλάδας στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, εντείνεται η προσπάθεια για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ανάκαμψης, επανεκκίνησης και ανάπτυξης της οικονομίας μας. Ήδη, πριν από ένα μήνα το Υπουργείο Ανάπτυξης παρουσίασε μια ρύθμιση-ομπρέλα για τα νοικοκυριά που επλήγησαν από την κρίση τα τελευταία χρόνια.

Η πρότασή βασίζεται σε τρεις άξονες, ο ένας είναι η ανάγκη ουσιαστικής παρέμβασης υπέρ των πολιτών που δεν δανείστηκαν  αλόγιστα, ωστόσο είδαν το εισόδημά τους να μειώνεται σημαντικά εξαιτίας της κρίσης και έχουν αδυναμία να τα καταφέρουν σε σχέση με τις δόσεις προς τις τράπεζες. Ο δεύτερος άξονας είναι η ανάγκη βιώσιμης λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος και ο τρίτος άξονας είναι η οφειλόμενη από την πολιτεία αίσθηση δικαίου προς εκείνους τους δανειολήπτες που με πολύ κόπο και θυσίες εξυπηρετούν τις δανειακές τους υποχρεώσεις με συνέπεια.

Το πρώτο συστατικό στοιχείο των ρυθμίσεων αυτών αφορούν τους ενήμερους δανειολήπτες. Η ρύθμιση αυτή αφορά τα νοικοκυριά που τα τελευταία δυο χρόνια είδαν το εισόδημά τους να μειώνεται κατά 20%. Τα νοικοκυριά αυτά πρέπει να έχουν καθαρό ετήσιο εισόδημα έως 25.000 ευρώ, δηλαδή το μικτό είναι αρκετά παραπάνω. Και αυτό που προβλέπεται είναι ότι οι ετήσιες δόσεις που θα καταβάλλουν τα νοικοκυριά αυτά, θα είναι μέχρι το 30% του ετήσιου εισοδήματός τους. Η ρύθμιση αυτή ισχύει για τέσσερα χρόνια. Προϋπόθεση είναι το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού, να  μην ξεπερνά σε αντικειμενική αξία τις 250.000 ευρώ. Το σύνολο των καταθέσεών τους, να μην ξεπερνά τις 10.000 ευρώ και το ανεξόφλητο  υπόλοιπο των δανειακών του υποχρεώσεων να μην ξεπερνά τις 150.000 ευρώ. Το πρόγραμμα αφορά σε ενυπόθηκα μη ληξιπρόθεσμα δάνεια κύριας κατοικίας, η αντικειμενική αξία της οποίας δεν ξεπερνά  τις 180.000 ευρώ.

Για τα νοικοκυριά που έχουν ετήσιο καθαρό εισόδημα μέχρι 15.000 ευρώ, δηλαδή τους πιο αδύναμους της ρύθμισης, ισχύουν ακόμα πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις. Το επιτόκιο της σύμβασης του δανείου περιορίζεται για τον υπολογισμό αυτής της τετραετούς περιόδου στο 1,5%. Και για τους ανέργους, ακόμα περισσότερο ευνοϊκές. Οι άνεργοι που μοναδικό εισόδημα έχουν το επίδομα ανεργίας, έχουν εντός της περιόδου χάριτος, συνολικά ένα εξάμηνο, περιθώριο μηδενικών καταβολών αλλά και μηδενική επιβάρυνση τόκων. Από το εξάμηνο και μετά, εάν διατηρεί την ιδιότητα του ανέργου, προφανώς είναι πάλι μηδενική η καταβολή γιατί δεν υπάρχει εισόδημα.

Δεύτερον, προχωρούμε σε εξορθολογισμό και επικαιροποίησή του Ν. 3869, (Νόμος Κατσέλη) έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η ομηρία και η αβεβαιότητα που υπάρχει σε σχέση με αυτούς που υπάγονται στο συγκεκριμένο νόμο. Και στο νόμο αυτό, υπενθυμίζω, υπάγονται  όσοι έχουν αδυναμία πληρωμής.

Τρίτον, θα προχωρήσουμε σε προσαρμογή του ΤΕΙΡΕΣΙΑ στα δεδομένα της εποχής. Θα ληφθεί υπ” όψιν η επίπτωση της κρίσης στις επιχειρήσεις. Ο στόχος είναι να μη χαθούν επιχειρήσεις και φυσικά θέσεις εργασίας, εξαιτίας ενός πλαισίου που δεν αντανακλά πια την πραγματικότητα. Θέλουμε ένα σύγχρονο και ρεαλιστικό πλαίσιο.

Με την ρύθμιση αυτή η κυβέρνηση εξαντλεί κάθε δυνατότητα για την ανακούφιση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Θεωρώ ότι το μείγμα αυτό δεν αποτελεί μια λύση- πανάκεια, για το σύνολο των δανείων. Αποτελεί όμως μια ισχυρή συμβολή στην προσπάθεια διατήρησης της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης, στο πιο σκληρά δοκιμαζόμενο κομμάτι των συμπολιτών μας. Λαμβάνοντας υπ' όψιν την κρισιμότητα και τη σοβαρότητα της κατάστασης στην οποία βρίσκεται το έθνος, κάθε απόπειρα λαϊκισμού και μικροκομματικής εκμετάλλευσης της πραγματικής ανάγκης και των προβλημάτων, των συνανθρώπων μας είναι κατακριτέα.

Αυτό που παρουσίασε σήμερα ως πρόταση νόμου το Κ.Κ.Ε. είναι ένα κείμενο, μια έκθεση ιδεών, που όπως φαίνεται και από τις παρατηρήσεις που ανέφερα είναι πρόχειρο και ανεδαφικό, αφού σε κανένα άρθρο δεν ξεχωρίζει τον πολίτη, που πραγματικά έχει περιέλθει σε δραματική κατάσταση, από αυτόν που εικονικά σφετερίζεται παρόμοια θέση.

Τέλος ο κ. Σαμπαζιώτης υπογράμμισε πως έχοντας υπ' όψιν όλα τα παραπάνω, διαφωνούμε και δεν στηρίζουμε την πρόταση νόμου του Κ.Κ.Ε.. Καταψηφίζουμε την πρόταση νόμου του Κ.Κ.Ε., γιατί θεωρούμε πως με τις ρυθμίσεις που ήδη παρουσίασε το Υπουργείο Ανάπτυξης δίδεται η βέλτιστη βιώσιμη και πάνω απ' όλα δίκαιη λύση, με βάση τα σημερινά δημοσιονομικά δεδομένα και τις δυνατότητες που υπάρχουν σε όλες τις κοινωνικές ομάδες που πραγματικά βάλλονται σήμερα.







Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ