Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

30.10.12

Σημεία ομιλίας από την τοποθέτηση της βουλευτού Ασημίνας Ξηροτύρη για το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων

 

Σημεία ομιλίας από την τοποθέτηση της βουλευτού Ασημίνας Ξηροτύρη για το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων



 
Να εξαιρεθούν από τη ρύθμιση της κατάργησης του ελάχιστου ποσοστού οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, οι Μεγάλοι Λιμένες και να προχωρήσει συντεταγμένα ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη αυτών, τη διασφάλιση των δικτύων τους και τη λειτουργία των ρυθμιστικών αρχών για την απρόσκοπτη παροχή των κοινής ωφέλειας υπηρεσιών τους ζήτησε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη στην τοποθέτησή της στην Ολομέλεια για το θέμα που εισάγεται με το άρθρο 2 του Ν/ΣΧ του ΥΠΟΙΚ, δηλαδή «την κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Ελληνικού Δημοσίου στις ΔΕΚΟ και στους οργανισμούς λιμένων της χώρας κ.ά.».
Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ αναφέρθηκε γι’ αυτό τόσο στις θέσεις της ΔΗΜΑΡ για τις αποκρατικοποιήσεις όσο και στις βασικές αρχές της προγραμματικής συμφωνίας των τριών κομμάτων, για να επισημάνει ότι οι αποκρατικοποιήσεις πρέπει να συνδέονται άρρηκτα με την ανάπτυξη της χώρας και όχι μόνο για εισπρακτικούς λόγους. Δεν μπορούν έτσι στρατηγικής σημασίας ΔΕΚΟ όπως η ΔΕΗ, τα Μεγάλα Λιμάνια της χώρας ή κοινής ωφέλειας Οργανισμοί όπως είναι η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ, χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό, χωρίς στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη και την αξιοποίηση για την κάθε εταιρεία, χωρίς την εξασφάλιση του στρατηγικού και ρυθμιστικού ρόλου του Δημοσίου για την απρόσκοπτη παροχή των κοινωνικών υπηρεσιών, να οδηγούνται με μία οριζόντια ρύθμιση στην κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού του Δημοσίου. Με την οριζόντια αυτή ρύθμιση δεν διασφαλίζεται η διακηρυγμένη από όλους μας κυριότητα στα δίκτυα και στις εγκαταστάσεις των εταιρειών, όπως αυτά της ΔΕΗ, ενώ μέγιστης κοινής ωφέλειας ΔΕΚΟ οδηγούνται σε μία άτακτη αποκρατικοποίηση χωρίς να έχει προηγηθεί το νομοθετικό πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εταιρειών στις παρεχόμενες κοινωνικές υπηρεσίες και αγαθά.
Ζήτησε γι’ αυτό, να εξαιρεθούν από την εν λόγω ρύθμιση του άρθρου 2 τουλάχιστον οι Δημόσιες Επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας όπως η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ και οι στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ και οι οργανισμοί των Μεγάλων Λιμένων, διαφορετικά η ΔΗΜΑΡ θα καταψηφίσει το άρθρο 2, όπως ήδη έκανε στην μόνιμη Επιτροπή.
Η πολιτεία, η Κυβέρνηση με τα συντεταγμένα όργανά της, πρέπει να προχωρήσει στο στρατηγικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των ΔΕΚΟ, για τη διασφάλιση των δικτύων τους και για το πλαίσιο των ρυθμιστικών αρχών, να θεσπίσει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τους τομείς και το βαθμό αποκρατικοποίησης κάθε ΔΕΚΟ, με τρόπο ώστε αυτές να συνεχίσουν να παρέχουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες και τα αγαθά κοινής ωφέλειας στους πολίτες και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας. Και βέβαια όλη αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνεται με πλήρη διαφάνεια και να υπόκειται και στις διαδικασίες του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ο βασικός αυτός σχεδιασμός σε καμία περίπτωση δε μπορεί να μεταφερθεί στις αρμοδιότητες ενός νεοσύστατου οργάνου, όπως είναι το ΤΑΙΠΕΔ, με τον κίνδυνο να θυσιαστούν αυτά τα αναπτυξιακά και κοινής ωφέλειας εργαλεία για εισπρακτικούς και μόνο λόγους.

30 / 10 / 12
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ