Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

26.1.11

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππα ΘΕΜΑ: ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ

Αθήνα 26 Ιανουαρίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημ. Ρέππα
ΘΕΜΑ: ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ



Στην Έκθεση Αξιολόγησης του Διοικητή της Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας επί του Σχεδίου Νόμου για την Αεροναυτιλία και την αναδιοργάνωση των Αεροδρομίων της Χώρας, στην τέταρτη σελίδα, αναφέρεται ότι μέσα στις υποχρεώσεις της Χώρας είναι η συμμετοχή της σε ένα από τα έξι Λειτουργικά Τμήματα Εναερίου Χώρου (Functional Airspace Blocks F.B.Bs).

Στην ίδια Έκθεση αναφέρεται ότι η Χώρα συμμετέχει σε ένα τέτοιο πρόγραμμα υλοποίησης, μαζί με την Κύπρο, την Ιταλία, την Μάλτα, την Αλβανία, την Αίγυπτο, την Τυνησία και, ως παρατηρητή, την Ιορδανία. Δεδομένου ότι, πλην της Ιορδανίας, οι λοιπές συμμετέχουσες χώρες είναι αυτές με τις οποίες η Ελλάδα έχει όμορα FIR, και δοθέντων των αμφισβητήσεων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, από τη δεκαετία του ’70 ως προς τον επιχειρησιακό έλεγχο του FIR Αθηνών,
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός τα εξής:
1. Εάν η υποχρεωτική συμμετοχή της χώρας στα FBBs, συνεπάγεται αλλαγή στον επιχειρησιακό έλεγχο του FIR σε όλο ή μέρος του μεγέθους του (έκταση και ύψος) τόσο στην παροχή Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας όσο και στην παροχή Έρευνας και Διάσωσης;

2. Ποιες είναι οι οδηγίες που εδόθησαν στην ομάδα διαπραγμάτευσης της ΥΠΑ, ως επιδίωξη και όφελος της Χώρας από την συμμετοχή της στο πρόγραμμα FBBs και ποια είναι η «κόκκινη γραμμή» της όλης διαπραγμάτευσης και των επικειμένων ρυθμίσεων;

3. Εάν ο χαρακτήρας και η νομική φύση της «υποχρεωτικής συμμετοχής» εμπεριέχει την δυνατότητα αρνησικυρίας (veto) σε προτεινόμενες ρυθμίσεις από τρίτους (χώρες ή διεθνείς οργανισμούς) επί θεμάτων που άπτονται των εθνικών συμφερόντων της χώρας όπως είναι ο Εθνικός Εναέριος Χώρος και ο έλεγχος του FIR;

4. Εάν η μελλοντική είσοδος κρατών με όμορα FIR προς το δικό μας, που δεν συμμετέχουν στο σημερινό σχεδιασμό, όπως η Βουλγαρία, η Τουρκία και η FYROM, θα σημαίνει αυτομάτως την αποδοχή των ρυθμίσεων που θα συμφωνηθούν ως απαραίτητος όρος ένταξής τους ή αν θα υπάρχει περιθώριο αναδιαπραγμάτευση του status που θα έχει διαμορφωθεί κατά την τρέχουσα διαπραγμάτευση;

5. Στην περίπτωση που η είσοδος άλλων κρατών αφήνει περιθώριο αναδιαπραγμάτευσης του status που θα έχει διαμορφωθεί κατά την τρέχουσα διαπραγμάτευση, θα προβλέπεται δικαίωμα αρνησικυρίας (veto) από τους ήδη ενταγμένους στο πρόγραμμα, τουλάχιστον κατόπιν επικλήσεως Εθνικού ζητήματος;

Ο Ερωτών Βουλευτής



Σπύρος Γαληνός
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ