Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

8.3.10

Απάντηση του Υφυπ. κ. Μάρκου Μπόλαρη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού (ΛΑΟΣ) κ. Παύλου Μαρκάκη

Αθήνα, 5 Μαρτίου 2010


Θέμα: Απάντηση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκου Μπόλαρη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού (ΛΑΟΣ) κ. Παύλου Μαρκάκη για την ακτοπλοΐα και τα λιμενικά έργα στις Βόρειες Σποράδες



Το ζήτημα των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των λιμενικών υποδομών των Βορείων Σποράδων πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία και η Θράκη. Αυτό τόνισε στη Βουλή ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκος Μπόλαρης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ, κ. Παύλου Μαρκάκη.

Ο ΥφΟΙΑΝ σημείωσε ότι «υπάρχουν οι πρόσθετες δυνατότητες και προκλήσεις ενός τουρισμού που μπορεί να στηρίξει την οικονομία και της Βορείου Ελλάδας και των νησιών του Βορείου Αιγαίου και των Σποράδων», χαρακτηρίζοντάς τες ως «κλειδί ανάμεσα στον τουρισμό της χώρας στο νότιο και στο βόρειο τουρισμό».

«Είναι απολύτως σαφές ότι τα έργα, τα οποία απαριθμήσατε είναι απαραίτητα και χρειάζονται συνέργειες. Οι συνέργειες είναι της τοπικής κοινωνίας, του Λιμενικού Ταμείου, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της περιφέρειας και της Κυβέρνησης» συμπλήρωσε ο κ. Μπόλαρης, απαντώντας στον κ. Μαρκάκη.

Ο ΥφΟΙΑΝ επισήμανε ότι «σαφέστατα χρειάζεται η επέκταση του λιμενοβραχίονα στη Σκιάθο, όχι ως πλωτού, αλλά ως σταθερού» και πρόσθεσε ότι το σχετικό υπόμνημα της Νομαρχίας Μαγνησίας, το οποίο θέτει όλη τη σειρά των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν, μελετάται από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας. «Το ίδιο ισχύει και για την Σκόπελο με το έργο που υπάρχει για την επέκταση της εμπορικής αποβάθρας και στο Πατητήρι» συμπλήρωσε ο κ. Μπόλαρης.

Στο ζήτημα της καθυστέρησης της συγκρότησης των λιμενικών ταμείων των Βορείων Σποράδων, ο ΥφΟΙΑΝ ξεκαθάρισε ότι, παρόλη την ύπαρξη σχετικών προεδρικών διαταγμάτων από το 2004 αλλά και γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η δημιουργία τους δεν επετεύχθη λόγω της απροθυμίας των ηγεσιών του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από το 2005 μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, κ Μπόλαρης, επικαλούμενος τη διεθνή πρακτική που θέλει ενισχυμένες τις αρμοδιότητες των αρχών που διαχειρίζονται τους λιμένες, σημείωσε ότι «ο προβληματισμός, λοιπόν, σήμερα δεν είναι αν θα μείνουμε στο Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου, όπως ήταν αρχικά, ή αν θα περάσουμε στα τρία δημοτικά λιμενικά ταμεία, αλλά μέσα στα πλαίσια μιας νέας νομοθετικής παρέμβασης αν αλλάξει όλο το πλέγμα, το οποίο αφορά τα λιμενικά ταμεία». «Το ζήτημα με τα λιμενικά ταμεία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, όπως το αντιμετωπίζαμε μέχρι σήμερα» συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στα αναγκαία λιμενικά έργα, ο κ. Μπόλαρης σημείωσε ότι παρά το ότι το master plan για την επέκταση του προσήνεμου μώλου με κυματοθραύστη βαρύτητας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας το θεωρεί έργο προτεραιότητας.







Σχετικά με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο κ. Μπόλαρης τόνισε ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εξετάζει την επαναπροκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των Σποράδων από τη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός θα αφορά τις γραμμές:

Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα το Θεσσαλονίκη - προσέγγιση σε δύο τουλάχιστον νησιά των Σποράδων - προσέγγιση σε δύο νησιά των Κυκλάδων-Ηράκλειο και επιστροφή. (Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από 01.04.2010 έως 30.10.2010).

Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο (Ένα δρομολόγιο για την περίοδο από 15.06.2010 έως 13.09.2010)

Θεσσαλονίκη - Σποράδες (Μη επιδοτούμενο δρομολόγιο από 15.06.2010 έως 13.09.2010)

Επίσης, ο κ. Μπόλαρης ανέφερε ότι το ΣΑΣ εξετάζει το αίτημα της εταιρείας που κατέχει το Ε-Γ/Ο-Γ «Αχιλλέας» για επέκταση του δρομολογίου Κύμη - Σκιάθος σε Σκόπελο και Αλόννησο για την θερινή περίοδο.

Ακόμη, ο ΥφΟΙΑΝ επισήμανε ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει συγκροτήσει επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί και θα επιλύσει μία σειρά ζητημάτων που άπτονται της αλλαγής του τρόπου εξυπηρέτησης των νησιών, έξω από τη λογική της «άγονης γραμμής», εξετάζοντας, μάλιστα, και την υιοθέτηση του μεταφορικού ισοδύναμου, που ισχύει και σε πολλές χώρες της Ευρώπης.

Κλείνοντας, ο κ. Μπόλαρης σημείωσε ότι η κυβέρνηση παρεμβαίνει για να ρυθμίσει το ζήτημα της δρομολόγησης υδροπλάνων, καθώς όπως τόνισε, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία χωροθέτηση και ούτε καν μελέτη για τα υδατοδρόμια.



Ακολουθεί το κείμενο της συζήτησης μέσα από τα Πρακτικά της Βουλής.



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ (Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010)

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ ΣΤΙΣ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση):

Συζητείται τώρα η με αριθμό 515/1-3-2010 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Παύλου Μαρκάκη προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων στη θαλάσσια συγκοινωνία και τις λιμενικές υποδομές των Βορείων Σποράδων κ.λπ..

Η ερώτηση αναλυτικά έχει ως εξής:

«Κύριοι Υπουργοί

Για μια ακόμη φορά, επανέρχομαι στο θέμα των λιμενικών υποδομών των τριών νησιών των Βορείων Σποράδων.

Πιο συγκεκριμένα, και για τα τρία νησιά, παρατηρείται σοβαρή καθυστέρηση στην σύσταση Λιμενικού Ταμείου. Μία υπογραφή απομένει, όμως, το Υπουργείο Ναυτιλίας καθυστερεί.

Πέρα από αυτό, θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις σχετικά με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Είναι κυριολεκτικά στον «αέρα» η εξυπηρέτηση των Βορείων Σποράδων με δεύτερο επιβατικό πλοίο, για τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση από Άγιο Κωνσταντίνο και Τρίκερι. Επιπρόσθετα, απουσιάζουν παντελώς τα δρομολόγια υδροπλάνων προς Σκόπελο και Αλόννησο.

Επίσης, στη Σκιάθο είναι απαραίτητη η κατασκευή νέας προβλήτας οχηματαγωγών, πρέπει να γίνουν τα αναγκαία έργα για τη δημιουργία μαρίνας και αλιευτικού καταφυγίου, καθώς και επέκταση του λιμενοβραχίονα.

Ανάλογα έργα θα πρέπει να γίνουν και στα άλλα νησιά. Συγκεκριμένα, στην Σκόπελο επιβάλλεται η εκτέλεση εξωτερικών και εσωτερικών λιμενικών έργων. Στη δε Αλόννησο επιβάλλεται η ολοκλήρωση του λιμανιού στο «Πατητήρι», καθώς και του αλιευτικού καταφυγίου στον όρμο «Βότση».

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα όλων των παραπάνω έργων, που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω τουριστική, κι όχι μόνο, ανάπτυξη των Βορείων Σποράδων;

2. Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί για τη δρομολόγηση και δεύτερου επιβατικού - οχηματαγωγού πλοίου για τη γραμμή Βόλος - Β. Σποράδες, τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη με ταχύπλοο καταμαράν τύπου Flying cat, τη δρομολόγηση πλοίου από Αγ. Κωνσταντίνο προς Σποράδες και από Κύμη προς Σκόπελο και Αλόννησο και την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος ώστε τα «πλάνα» των εταιριών να ανοίγουν εγκαίρως και να τηρούνται πιστά ώστε να ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι;».

Στον ερωτώντα Βουλευτή κ. Μαρκάκη θα απαντήσει ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μάρκος Μπόλαρης.

Κύριε Υπουργέ έχετε το λόγο για τρία λεπτά. Και κατανοείται, βέβαια, ότι έχει μείζον ενδιαφέρον το Προεδρείο, η Πρόεδρος ειδικά, για τα ερωτήματα που βάζει ο συνάδελφος, ο κ. Μαρκάκης.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του Λ.Α.Ο.Σ.)

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας): Άλλωστε, η κυρία Πρόεδρος εμπεριστατωμένα είχε παρέμβει για τα θέματα της περιοχής με τις ιδιότητες που είχε στις προηγούμενες Κυβερνήσεις, αλλά και ασκώντας κοινοβουλευτικό έλεγχο την προηγούμενη πενταετία.

Κύριοι συνάδελφοι, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον τα θέματα, τα οποία θέσατε με την ερώτησή σας. Και είναι θέματα, τα οποία μπορεί κανείς να τα δει μεμονωμένα. Όμως, ενδέχεται να τα αδικήσει αν τα δει μεμονωμένα. Είναι καλύτερα να τα δει στο πλαίσιο ενός σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης, την οποία χρειάζεται ιδιαίτερα η Βόρεια Ελλάδα, η Μακεδονία, η Θράκη, η Θεσσαλία, γιατί υπάρχουν οι πρόσθετες δυνατότητες και προκλήσεις ενός τουρισμού που μπορεί να στηρίξει την οικονομία και της Βορείου Ελλάδας και των νησιών του Βορείου Αιγαίου και των Σποράδων, που θεωρούμε ότι είναι ένα κλειδί ανάμεσα στον τουρισμό της χώρας στο νότιο και στο βόρειο τουρισμό.

Είναι απολύτως σαφές ότι τα έργα, τα οποία απαριθμήσατε είναι απαραίτητα και χρειάζονται συνέργειες. Οι συνέργειες είναι της τοπικής κοινωνίας, του Λιμενικού Ταμείου, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της περιφέρειας και της Κυβέρνησης.

Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά. Ο χρόνος είναι ελάχιστος. Δηλαδή, σαφέστατα χρειάζεται η επέκταση του λιμενοβραχίονα στη Σκιάθο, όχι ως πλωτού, αλλά ως σταθερού. Ξέρετε ότι υπάρχει θέμα με το master plan. Η Nομαρχιακή Aυτοδιοίκηση Μαγνησίας έχει στείλει ένα πολύ ενδιαφέρον υπόμνημα στο Υπουργείο, το οποίο μελετάται και το οποίο θέτει όλη τη σειρά των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν. Το ίδιο ισχύει και για την Σκόπελο με το έργο που υπάρχει για την επέκταση της εμπορικής αποβάθρας και στο Πατητήρι.

Όμως, υπάρχει η εκκρεμότητα, στην οποία αναφέρεστε με το Λιμενικό Ταμείο. Το λιμενικό ταμείο από το 2004 με μια σειρά προεδρικών διαταγμάτων είχε χωριστεί σε τρία λιμενικά ταμεία. Ξέρετε ότι αυτά τα προεδρικά διατάγματα τέθηκαν υπ’ όψιν του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Υπάρχει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους του 2005, υπάρχει γνωμοδότηση της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, τις οποίες δεν τις έκανε αποδεκτές ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από το 2005 μέχρι και σήμερα.

Βέβαια, το ζήτημα με τα λιμενικά ταμεία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, όπως το αντιμετωπίζαμε μέχρι σήμερα. Υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός. Εσείς είστε από περιοχή που έχει λιμάνια και ξέρετε ότι η διεθνής πρακτική μιλάει για μια αρχή στο λιμάνι -αυτό που λένε οι Εγγλέζοι το port authority- το οποίο έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες, πιο ενισχυμένες για να μπορούν να λύσουν τα προβλήματα στα λιμάνια.

Ο προβληματισμός, λοιπόν, σήμερα δεν είναι αν θα μείνουμε στο Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου, όπως ήταν αρχικά, ή αν θα περάσουμε στα τρία δημοτικά λιμενικά ταμεία, αλλά μέσα στα πλαίσια μιας νέας νομοθετικής παρέμβασης αν αλλάξει όλο το πλέγμα, το οποίο αφορά τα λιμενικά ταμεία.

Θα επανέλθω, κυρία Πρόεδρε, στη δευτερολογία για να αναφερθώ στα δρομολόγια.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι τη συνεδρίασή μας παρακολουθούν από τα άνω δυτικά θεωρεία της Βουλής, αφού προηγουμένως ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μεγάρου της Βουλής των Ελλήνων, πενήντα έξι μαθητές και μαθήτριες και τέσσερις εκπαιδευτικοί συνοδοί τους από τα ιδιωτικά γυμνάσια Ελληνογαλλικής Σχολής ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ.

Η Βουλή τους καλωσορίζει.

(Χειροκροτήματα από όλες τις πτέρυγες)

Τον λόγο έχει ο Βουλευτής Μαγνησίας του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, κ. Παύλος Μαρκάκης.

ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΡΚΑΚΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, είναι αλήθεια ότι φτάνουμε στο σημείο να κάνουμε επίκαιρες ερωτήσεις για να πάρουμε απαντήσεις σε πολύ απλά πράγματα. Ξέρετε πολύ καλά -όπως είπατε και εσείς- ότι από το 2004 η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έκανε το ΦΕΚ με τα προεδρικά διατάγματα που χώρισε τα λιμενικά ταμεία. Και ερχόμαστε τώρα στο 2010 και επιτακτικά οι τοπικές κοινωνίες και οι δήμοι ζητούν τη λειτουργία των λιμενικών ταμείων. Είναι αυτό που είπε προηγουμένως ο κ. Λοβέρδος για αντίστοιχα θέματα πολιτών που κάνουν τα αιτήματά τους και προσπαθούν να βρουν τις λύσεις το 2004 και τους λέμε να περιμένουν δέκα χρόνια για να τα λύσουμε το 2010.

Αφού, λοιπόν, εσείς τα βάλατε και η Νέα Δημοκρατία δεν το έκανε, είναι επιτακτική ανάγκη η λειτουργία των λιμενικών ταμείων. Το ζητούν οι τοπικές κοινωνίες και δημιουργούν πολλές φορές προβλήματα και ανταγωνιστικότητος μεταξύ των νησιών, αλλά δημιουργούνται και προβλήματα λειτουργίας και καταστροφές στα λιμάνια που ένα λιμενικό ταμείο δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει ούτε στην Αλόννησο, ούτε στη Σκιάθο, όταν αυτό απαρτίζεται από ανθρώπους μόνο της Σκοπέλου και δημιουργούνται και τοπικές αντιπαλότητες.

Δεύτερον, υπάρχει το θέμα του τουρισμού που είπατε. Και ξέρετε πολύ καλά ότι μετά τα επώδυνα μέτρα που πήρατε, αν δεν έχουμε τουρισμό, ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη σ’ αυτή τη χώρα, δεν θα μπορέσουμε να σταθούμε σαν έθνος, σα χώρα.

Πρέπει λοιπόν τον τουρισμό που θα έρθει στην Ελλάδα, το καλοκαίρι τουλάχιστον, να τον προγραμματίσουμε από τώρα. Όταν λοιπόν το τουριστικό αντικείμενο δεν είναι γνωστό, πώς τα πλοία αυτά θα πάνε από την Θεσσαλονίκη, από τον Άγιο Κωνσταντίνο, ποιά είναι τα δρομολόγια, ποιές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τον τουρίστα τώρα, πώς θα προγραμματίσουν οι ξενοδόχοι και οι πράκτορες τα προγράμματά τους για το καλοκαίρι;

Επομένως, πρέπει να δεσμευτείτε από τώρα και να προσπαθήσετε τις ναυτιλιακές εταιρείες να τις δεσμεύσετε και να κάνουν τον προγραμματισμό τους για το καλοκαίρι.

Τρίτον, λέτε ότι πρέπει να φέρετε επενδύσεις και έκανε μια προσπάθεια κάποιος επενδυτής με τα υδροπλάνα και έχουμε τα υδροπλάνα να προσγειώνονται στα αεροδρόμια και να πληρώνουν πρόσθετο τέλος. Άμα ήταν έτσι δεν θα κάναμε υδροπλάνα, θα ξανακάναμε αεροπλάνα. Δεν μπορούν να προσγειωθούν ούτε στην Αλόννησο, ούτε στη Σκόπελο, ούτε στην Αθήνα, ούτε στη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλο κόστος, εκτός από το γεγονός ότι η επένδυση αυτή πολεμείται από τις ναυτιλιακές εταιρείες που είναι ανταγωνιστικές.

Αν δεν επέμβετε εσείς, να διευκολύνετε τη λειτουργία των υδατοδιαδρόμων για να λειτουργήσουν τα υδροπλάνα, πείτε ότι σε αυτή τη χώρα δεν μπορούμε να κάνουμε επενδύσεις, δεν μπορούμε να έχουμε τουρισμό, δεν μπορούμε να έχουμε τη δυνατότητα να πλησιάσουμε στα νησιά.

Τέλος, θα πω ότι εδώ υπάρχει δημοσίευμα από τους καπεταναίους που λένε: Κάναμε το σταυρό μας για να δέσουμε σε κάποια λιμάνια. Να το καταθέσω στη Βουλή.

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Παύλος Μαρκάκης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Επομένως και στη Σκιάθο αυτή η επέκταση του λιμενοβραχίονα, που είναι απαραίτητος για την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων και για την πρόσδεση των πλοίων είναι απαραίτητη. Νομίζω ότι με μικρές χρηματοδοτήσεις θα μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα, για να έχουμε ασφαλή ναυσιπλοΐα στα λιμάνια.

Θα ήθελα λοιπόν, να μου δώσετε απαντήσεις συγκεκριμένες σε αυτά τα θέματα διότι και για τον τουρισμό και για την ναυσιπλοΐα και για τις επενδύσεις είστε αρμόδιοι και πρέπει να πάρουμε οπωσδήποτε απαντήσεις διότι οι τοπικές κοινωνίες περιμένουν.

Ευχαριστώ πολύ.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε τον ερωτώντα βουλευτή, τον κύριο Μαρκάκη.

Το λόγο έχει ο Υπουργός κύριος Μάρκος Μπόλαρης.

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας): Να ξεκινήσω από το τελευταίο που είπατε, το είπα και εισαγωγικά ότι, για την επέκταση του προσήνεμου μώλου με κυματοθραύστη βαρύτητας, η άποψη της υπηρεσίας του Υπουργείου είναι ότι μπορεί και πρέπει να προταχθεί παρά το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το masterplan για το λιμάνι. Θεωρείται ότι είναι έργο προτεραιότητας.

Όσον αφορά τις συγκοινωνίες τις συγκεκριμένες, θέλω να σας πω ότι, αυτή τη στιγμή συνεδριάζει το ΣΑΣ, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και εξετάζει την επαναπροκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού που έχει υποβάλει το Υπουργείο, για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών και αφορούν το ένα θέμα, εξυπηρέτηση των Σποράδων από Θεσσαλονίκη, καθόσον σε δύο προηγούμενους διαγωνισμούς δεν υπήρξε επιχειρηματικό ενδιαφέρον και είναι οι γραμμές Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Ηράκλειο και επιστροφή με μισθούμενο τμήμα το Θεσσαλονίκη-προσέγγιση σε δύο τουλάχιστον νησιά των Σποράδων-προσέγγιση σε δύο νησιά των Κυκλάδων-Ηράκλειο και επιστροφή. Αυτό είναι ένα δρομολόγιο τη βδομάδα από 1 Απριλίου μέχρι 30 Οκτωβρίου.

Ένα δεύτερο δρομολόγιο είναι, πάλι μία φορά την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα 15/6/-13/9 δηλαδή στην κρίσιμη περίοδο δύο πλοία από Θεσσαλονίκη -Σποράδες- Κυκλάδες-Ηράκλειο. Υπάρχει επιπρόσθετα, στο διαγωνισμό η εκτέλεση ενός μη επιδοτούμενου δρομολογίου στη γραμμή Θεσσαλονίκη -Σποράδες από 15/6/-13/9.

Επίσης, στο ΣΑΣ σήμερα, θα εξεταστεί και το αίτημα εταιρείας όπου ανήκει το επιβατηγό οχηματαγωγό «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» το οποίο πάει από την Κύμη στις Σποράδες για την επέκταση προκειμένου να πιάνει και την Σκόπελο και την Αλόννησο κατά τη θερινή περίοδο, ενώ εξυπηρετούσε μόνο τη Σκιάθο. Βέβαια υπάρχουν και τα ταχύπλοα τα οποία εξυπηρετούν το λιμάνι του Βόλου καθημερινά από τον Άγιο Κωνσταντίνο και την Κύμη, για την περίοδο αυτή.

ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΡΚΑΚΗΣ: Για τα υδροπλάνα;

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας): Θα σας πω και για τα υδροπλάνα.

Θα ήθελα, κλείνοντας να πω ότι, για την εξυπηρέτηση των δρομολογίων μέχρι σήμερα είχαμε αυτή τη λογική, την οποία τη βρήκαμε μπροστά μας πολλαπλώς και με σκάνδαλα της προηγούμενης περιόδου για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Δηλαδή υιοθετήσαμε εμείς, στην Ελλάδα, ότι η προσέγγιση στα πιο όμορφα νησιά της χώρας μας είναι άγονη γραμμή. Μπήκαμε σε μια λογική πλοιοκτητών ότι δηλαδή αφού δεν παίρνουμε πολλά λεφτά από εκεί είναι άγονες οι γραμμές, ενώ είναι το αντίθετο είναι η εξυπηρέτηση των πιο όμορφων ελληνικών νησιών.

Σε αυτή τη λογική στην Ευρώπη, έχει υιοθετηθεί η λογική του μεταφορικού ισοδύναμου. Αυτή είναι η γραμμή, η λογική, η πολιτική πάνω στην οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε τη σύνδεση αυτών των νησιών και στην κατεύθυνση αυτή το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει συγκροτήσει επιτροπή η οποία θα λύσει πάρα πολλά προβλήματα με τη στήριξη και των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Όσον αφορά τα υδροπλάνα, ορθώς τα αναφέρετε είναι μία πρόκληση. Ξέρετε όμως ότι μέχρι σήμερα δεν έγινε ούτε χωροθέτηση, ούτε μελέτη για τα υδατοδρόμια και αυτή είναι η πρόκληση στην οποία παρεμβαίνει τώρα η Κυβέρνηση.

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ