Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

17.1.10

Oμιλίες του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Άρτας κ. Δημήτρη Τσιρώνη


Oμιλίες του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Άρτας κ. Δημήτρη Τσιρώνη, σε Κοινές συνεδριάσεις της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με τη Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής στη συζήτηση επί της Αρχής και επί των Άρθρων στις 13.1.2010 και 14.1.2010 του νομοσχεδίου για την Προστασία των Δασών, παρουσία της Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Τ. Μπιρμπίλη και του Υφυπουργού Αθ. Μωραϊτη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ


ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ: Όπως ανέφερα και χθες στη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου, υπάρχει, σήμερα, μια αποψίλωση των δασών και μια καταστροφή του δάσους. Στη χώρα μας, συνεχώς, τα δάση υποχωρούν, περιορίζονται και τη θέση τους έχουν δώσει στην άναρχη και αυθαίρετη δόμηση, στις πολυκατοικίες, στις βιομηχανίες, στις εγκαταστάσεις και σε κάθε λογής κτίσματα, τα οποία ξεφυτρώνουν οπουδήποτε.
Διαχρονικά αν πάρει κάποιος αεροφωτογραφίες δεκαετιών του ’20, του ’30, του ’40, του ’50, του ’60 ακόμα και του ’70 και του ’80, θα δούμε ότι κάθε δεκαετία εκεί που ήταν δάσος εξαφανίζεται και τη θέση του δίνει σε οικιστική δόμηση. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στην άναρχη και αυθαίρετη δόμηση, στην έλλειψη γενικών πολεοδομικών σχεδίων και ΣΧΟΑΠ, στην έλλειψη εθνικού κτηματολογίου, αλλά και σε μια ‘’βιομηχανία’’ αποχαρακτηρισμών από τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες. Δεν θέλω να ρίξω την ευθύνη τόσο στις δασικές υπηρεσίες και στις πολεοδομίες, αλλά πολλές φορές οι ίδιες με τεράστια ευθύνη τους, έδωσαν άδειες και υπάρχουν κτίσματα μέσα σε δασικές εκτάσεις.
Και στη συνέχεια, έρχεται η πολιτεία με μια σειρά νομοθετικών διατάξεων να νομιμοποιήσει αυτές τις αυθαιρεσίες, προκειμένου να μη δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα σε κατοίκους πολλών περιοχών της χώρας. Εκεί, όμως, που υπάρχει τεράστιο οικονομικό ενδιαφέρον, εκεί το δάσος έχει εξαφανιστεί. Δηλαδή, στην Αττική τα δάση σιγά - σιγά εξαφανίζονται και θα έλεγα, κύριε Πρόεδρε, και στη δική σας την περιοχή, τη Χαλκιδική, με την υπόθεση του Βατοπεδίου, που ξέρετε πάρα πολύ καλά με ποιό τρόπο έγιναν οι αποχαρακτηρισμοί και πώς το δάσος έγινε οικιστική ζώνη, προκειμένου να εξυπηρετηθούν άλλου είδους συμφέροντα. Και τι να κάνει ο κάθε πολίτης, όταν βλέπει τον πρώην Υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ σε αιγιαλό και παραλία να έχει πολεοδομικές παραβάσεις;
Πρέπει, κύριε Υφυπουργέ, να κάνετε συνολικές ρυθμίσεις και να φέρετε προτάσεις όχι μόνο για τα δάση. Χαιρετίζω τη δήλωση της Υπουργού που είπε ότι θα προβεί άμεσα και πολύ γρήγορα μέχρι το τέλος του καλοκαιριού σε μια κωδικοποίηση δασικής νομοθεσίας, αλλά και σε ένα νέο νόμο πλαίσιο για τα δάση, έτσι ώστε να τα προστατεύσουμε αποτελεσματικά. Σε αυτή τη νομοθεσία πρέπει να περιλάβετε τον αιγιαλό, την παραλία και προστατευόμενες περιοχές, όπως είναι και ο Αμβρακικός -σας το λέω, κύριε Υφυπουργέ, μιας και είστε από μια περιοχή του Αμβρακικού Κόλπου, την Αιτωλοακαρνανία- η Άρτα και η Πρέβεζα, οι τρεις Νομοί, οι οποίες έχουν τον Αμβρακικό, μια προστατευόμενη περιοχή και σήμερα υπάρχουν και Μοναστήρια, τα οποία διεκδικούν ακόμη και λιμνοθάλασσα. Αυτό το γεγονός του ιδιοκτησιακού καθεστώτος είναι απαράδεκτο. Αυτά όλα τα ζητήματα πρέπει να λυθούν άπαξ δια παντός και να μην υπάρχουν. Στην Άρτα, ο λόφος της Περάνθης, το περιαστικό δάσος, αλλά και πέριξ, έχει γίνει μήλο της έριδας μεταξύ μιας Μονής και του Δήμου της Άρτας. Τι συμβαίνει; Δεν υπάρχει εθνικό κτηματολόγιο, δεν υπάρχουν δασικοί χάρτες.
Αυτό που θα έλεγα, κύριε Υφυπουργέ, είναι ότι δεν μπορεί να γίνει εθνικό κτηματολόγιο στη χώρα, χωρίς να προηγηθεί η σύνταξη και η κύρωση των δασικών χαρτών. Δηλαδή, σήμερα, πως γίνεται αυτό το πράγμα; Πάει κάποιος ιδιόκτητης και κατά δήλωσή του δηλώνει ότι είναι αγροτεμάχιο, ή οικόπεδο ή δάσος, που αυτό γίνεται σε σπάνιες περιπτώσεις. Σήμερα, κατά δήλωση του ιδιοκτήτη δίνεται ο χαρακτηρισμός και το ίδιο συμβαίνει και για την Υπηρεσία του Κτηματολογίου. Πώς αλλιώς θα γίνει, όταν δεν υπάρχουν δασικοί χάρτες; Κατ' εκτίμηση του δασάρχη; Αυτές οι ρυθμίσεις είναι πολύ σημαντικές.
Νομίζω ότι το Υπουργείο σας κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα που φέρνει γι' αυτές τις ρυθμίσει για τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού που έπληξαν τα δάση της Ανατολικής Αττικής, ένα πιλοτικό πρόγραμμα, νομοσχέδιο, να εφαρμοστεί στην Αττική και το οποίο σιγά - σιγά θα δώσει θέση σε όλη την Ελλάδα.
Πολλοί συνάδελφοι αντέδρασαν γιατί συμπεριλάβατε στην αναστολή των οικοδομικών αδειών τις εντός σχεδίου περιοχές. Και εγώ θα πω: Δεν ξέρετε ότι σε μια σειρά από δήμους και πρώην κοινότητες, στην Άνοιξη, στη Ροδόπολη, στη Σταμάτα, στο Διόνυσο, στη Πεντέλη, στο Ντράφι ακόμα και στους Θρακομακεδόνες σε όλες αυτές τις περιοχές εντός σχεδίου πόλης υπάρχουν δασικές περιοχές; Δεν ξέρετε ότι ακόμη και σε οικόπεδα που υπάρχουν κάποια πεύκα ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου δεν μπορεί να τα κόψει χωρίς να έχει την άδεια της δασικής υπηρεσίας; Και δεν θα μπούμε σε αυτή τη διαδικασία, όταν πέρασε η λαίλαπα και έκαψε τα πάντα στην Ανατολική Αττική, να πούμε ένα στοπ για να μη κτιστεί τίποτα μέχρι να ξεκαθαρισθεί ποιές περιοχές θα είναι αναδασωτέες και ποιές θα είναι, ουσιαστικά, οι δασικές περιοχές; Αυτό έρχεται να πει τα νομοσχέδιο. Γιατί αντιδράτε και λέτε ότι μέχρι 25 Ιανουαρίου θα γίνει η κήρυξη των αναδασωτέων περιοχών; Και τι θα γίνει εάν έχουν κτισθεί εν τω μεταξύ; Θα τα έχουμε νομιμοποιήσει εκ των προτέρων; Θα έρθουμε μετά να κάνουμε κατεδαφίσεις; Και, μάλιστα, στο άρθρο 2 κάνει και κάποιες εξαιρέσεις για αυτούς που κάηκαν τα σπίτια τους και τους δίνει τη δυνατότητα να οικοδομήσουν. Σ' αυτούς τους ανθρώπους που είναι στο δρόμο δεν μπορούμε να πούμε μην οικοδομείτε. Αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι πολλές. Σε ό,τι αφορά κάποιες άλλες περιπτώσεις που είναι γύρω στα εκατό ακίνητα, τα οποία είναι εντός του περιβλήματος των περιοχών, υπάρχει μια διαδικασία από μια τριμελή επιτροπή που πάει τα εξετάζει και τελειώνει αυτό το θέμα.
Είναι πολύ σημαντικό που για πρώτη φορά, ουσιαστικά, έρχεται και θεσπίζεται να υπάρχουν γεωγραφικές συντεταγμένες, γιατί ο καθένας έκτιζε όπου ήθελε. Και, γι' αυτό δεν καταλάβαινε, χθες, ο Εισηγητής του ΛΑΟΣ, κ. Βορίδης, τη διατύπωση των εξαιρέσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 2. Δεν καταλάβαινε τη διατύπωση, γιατί ο καθένας παίρνει μια άδεια και χτίζει όπου θέλει, επειδή είναι ασαφή τα τοπογραφικά και οι περιοχές. Να σταματήσει και αυτό το πράγμα.
Όπως και στις αγροτικές περιοχές, στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις έχουμε το Ο.Σ.Δ.Ε., που καθορίζεται πλέον με γεωγραφικό και συντεταγμένο τρόπο, με τη ψηφιοποίηση των αγροτεμαχίων να περάσουμε στην σύνταξη των δασικών χαρτών, έτσι ώστε να μπορεί να κάνει τη δουλειά του και το Εθνικό Κτηματολόγιο. Διαφορετικά, το Εθνικό Κτηματολόγιο θα κάνει χάρτες, οι οποίοι θα ανταποκρίνονται, εν μέρει, στην πραγματικότητα και δεν θα είναι ουσιαστικοί.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό που υπάρχει και η τηλεπισκόπηση για την Αττική. Δηλαδή, να ξέρουμε, σε μηνιαία βάση, τι έγινε τον προηγούμενο μήνα, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αποτρέψουμε να μην προλάβει κάποιος να αυθαιρετήσει, να χτίσει βιομηχανία, να χτίσει εγκαταστάσεις εντός του δάσους.
Βέβαια, σε ό,τι αφορά την κύρωση των δασικών χαρτών, αυτό θα αποτελέσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα για ολόκληρη την Ελλάδα. Γι’ αυτό καλώ όλους τους συναδέλφους να το στηρίξουν, γιατί είναι κάτι σημαντικό. Όπως και η Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος, που επεκτείνεται και στον τομέα της ενέργειας, με το νόμο, που ψηφίσαμε πέρυσι, για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, όπου και το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχε τότε συμφωνήσει και ξεπαγώνει έτσι η διαδικασία των προστίμων και των πρωτοκόλλων κατεδάφισης, που είναι πολύ σημαντικό, έτσι ώστε ο καθένας να μην αυθαιρετεί και να μην πληρώνει το πρόστιμο, τουλάχιστον να πληρώνει και να ξεμπλοκάρει αυτή η διαδικασία.
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι, κάθε μεταβίβαση που θα γίνεται από τα συμβολαιογραφεία και θα καταγράφεται στο Κτηματολόγιο, θα είναι άκυρη, εφόσον δεν θα συνοδεύεται από ένα χαρτί την αρμόδιας Δασικής Υπηρεσίας, της Νομαρχίας ή της Περιφέρειας ότι είναι νόμιμο. Νομίζω ότι, με αυτά μπορούμε να πάμε μπροστά και με τη νομοθεσία, που θα έρθει σε λίγο διάστημα, διότι υπάρχουν τεράστιες εκκρεμότητες και σε ορεινές περιοχές και σε δασικούς συνεταιρισμούς, όπου υπάρχουν ιδιοκτησιακές εκκρεμότητες, με το πώς, δηλαδή, θα μεταβιβάσουν οι γονείς στα παιδιά τους περιουσίες που έχουν εντός των δασών. Επίσης, και στη δική μου περιοχή υπάρχουν δασικοί και οικοδομικοί συνεταιρισμοί και θα πρέπει να τα δούμε συνολικά αυτά.
Με αυτά θα ήθελα να κλείσω και να πω ότι γίνεται ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα. Κύριε Υφυπουργέ, μην κάνετε πίσω. Εάν, πραγματικά, θέλουμε να σώσουμε τα δάση, θέλουμε να σώσουμε το φυσικό κάλλος της χώρας μας, που αυτό είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, νομίζω ότι, θα πρέπει αυτό το βήμα να έχει συνέχεια και να μην μείνει μετέωρο, να μην είναι το μοναδικό βήμα, να συνεχιστεί όχι μόνο στην Αττική, αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα, έτσι ώστε να σώσουμε το δάσος. Σας ευχαριστώ πολύ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ. 1 του Κ.τ.Β.)

Στην Αθήνα σήμερα, 13 Ιανουαρίου 2010, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18.00΄, στην Αίθουσα Γερουσίας του Μεγάρου της Βουλής, συνεδρίασαν η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, κυρίου Ιωάννη Δριβελέγκα, με θέμα ημερήσιας διάταξης: Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Προστασία δασών και δασικών εκτάσεων του Νομού Αττικής, σύσταση Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και λοιπές διατάξεις» (ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών προσώπων – 3η συνεδρίαση).
Στη συνεδρίαση παρέστησαν η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κυρία Κωνσταντίνα Μπιρμπίλη, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Αθανάσιος Μωραΐτης, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Τσιρώνης.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα αναφερθώ μόνο επί της αρχής του νομοσχεδίου. Νομίζω ότι επί των άρθρων θα έχουμε τη δυνατότητα να πούμε και κάποιες λεπτομέρειες. Εγώ νομίζω ότι αυτό το διήμερο εδώ στη Βουλή, κοινή διαπίστωση όλων μας ήταν ότι η μέχρι σήμερα υφιστάμενη δασική νομοθεσία ήταν πλήρως αποτυχημένη. Αντί να προστατεύσει το δάσος, αντί να προστατευθούν οι δασικές εκτάσεις σε όλη τη χώρα, η δασική νομοθεσία διευκόλυνε την καταπάτηση, διευκόλυνε την αποψίλωση των δασών, με αποτέλεσμα μεταπολεμικά να έχουμε φθάσει σε ένα τραγικό σημείο απολογισμού. Τα νούμερα τα γνωρίζετε, δεν χρειάζεται να τα επαναλάβουμε. Μεταπολεμικά φτάσαμε σε μια χαώδη και τραγική κατάσταση. Αυτό οφείλεται συγχρόνως και στην στρεβλή ανάπτυξη της χώρας, όπου οικονομικά αναπτύχθηκε η χώρα και κυρίως στο κεντρικό άξονα της χώρας, στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η καταστροφή των δασών ήταν πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στον δυτικό άξονα, όπου ήταν υποτυπώδης η ανάπτυξη.
Πραγματικά, ακούγοντας και τους φορείς στην πρωινή συνεδρίαση, μια κοινή διαπίστωση όλων ήταν ότι οι εισαγόμενες ρυθμίσεις με το προτεινόμενο νομοσχέδιο κινούνται όλες σε θετική κατεύθυνση. Όλοι οι φορείς ανεξαιρέτως τοποθετήθηκαν θετικά στις διατάξεις του νομοσχεδίου και παρά τις επιμέρους επιφυλάξεις σε ορισμένα σημεία που μπορεί να διατύπωσαν κάποιοι φορείς, συνολικά, όμως, τοποθετήθηκαν θετικά. Νομίζω ότι και οι περισσότερες πτέρυγες, ανεξαρτήτως του αν θα το ψηφίσουν ή όχι επί της αρχής το νομοσχέδιο, κινήθηκαν σε μια θετική κατεύθυνση.
Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι όσο η αξία της γης αυξάνεται και θα μεγαλώνει στα επόμενα χρόνια, γιατί υπάρχει έλλειψη γης, τόσο θα αυξάνονται και οι πιέσεις για καταπάτηση των δασών. Είναι σίγουρο ότι στα επόμενα χρόνια, αν δεν θωρακίσουμε ως κοινωνία, πρώτα από όλα, ως Κοινοβούλιο, τη νομοθεσία μας και με τα ελεγκτικά όργανα τα οποία πρέπει να συστήσουμε, αν δεν θωρακίσουμε το δάσος, να ξέρουμε ότι σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν δάση στην Ελλάδα.
Εδώ έχουμε ένα πρώτο θετικό βήμα του νεοσύστατου Υπουργείου Περιβάλλοντος, και κινείται σε τρία κύρια και σημαντικά σημεία μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που είχαμε στην Αττική το καλοκαίρι που μας πέρασε. Πρώτα από όλα, αναστέλλει τις οικοδομικές άδειες και για εντός και για εκτός σχεδίου περιοχές. Νομίζω ότι - αυτό που είπαμε και το πρωί εδώ με τους φορείς - το δάσος δεν κινδυνεύει από τις πυρκαγιές. Πολλές φορές και πυρκαγιές να αντιμετωπίσει το δάσος, η ίδια η φύση έρχεται και κάνει ανασύσταση του φυτικού κεφαλαίου, αναβιώνει το δάσος, αναφύεται, τις περισσότερες των περιπτώσεων στις μεσογειακές χώρες, όπως είπαν εδώ οι δασολόγοι το πρωί. Άρα, το δάσος από τι κινδυνεύει; Από την οικοπεδοποίηση, από τον αποχαρακτηρισμό και από την ανοικοδόμηση. Και έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στη θέση των δασών να φυτρώνουν πολυκατοικίες, βιομηχανίες, διάφορα κτίσματα, κάθε λογής εγκαταστάσεις και κρατικές εγκαταστάσεις πολλές φορές και αθλητικές και έχουμε καταστροφή των δασών σε αλόγιστο σημείο.
Το πρώτο μέτρο που πήραμε είναι για αναστολή των οικοδομικών αδειών για τις εντός σχεδίου περιοχές στην Αττική. Νομίζω ότι αναλώσαμε πάρα πολύ χρόνο σε αυτό το σημείο. Εντός σχεδίου περιοχές μέχρι πότε; Μέχρι να κηρυχθούν αναδασωτέες. Μέχρι ο περιφερειάρχης να βγάλει αυτή την απόφαση, πόσους μήνες διαρκεί αυτό; Τρείς – τέσσερις – πέντε μήνες; Όπου να είναι αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί και νομίζω ότι θα απελευθερωθούν.
Όσον αφορά στις εκτός σχεδίου περιοχές, εννοείται ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε γρήγορα στην κύρωση των δασικών χαρτών. Δεν μπορεί η Ελλάδα, μια σύγχρονη και ευρωπαϊκή χώρα να μην έχει δασικούς χάρτες, να μην ξέρουμε ποιο είναι το δάσος, ποιες είναι οι δασικές εκτάσεις που πρέπει να προστατευθούν από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. Και εδώ έρχεται το νομοσχέδιο, σε ένα δεύτερο σημείο και κάνει την τομή και λέει ότι θα επιταχύνει τις διαδικασίες, με όλα αυτά τα μέτρα, τα οποία θα αναλύσουμε και στην κατ΄ άρθρο συζήτηση.
Τρίτον, επειδή στην Ελλάδα όποιος προλαβαίνει και κτίζει κάτι είναι σίγουρος ότι δεν θα το γκρεμίσει κανένας, ότι δεν θα κατεδαφιστεί, όποιος προλάβει σε μια νύχτα και κτίσει ένα σπίτι, κτίσει μια βιομηχανία ή οποιοδήποτε κτίσμα είναι σίγουρος ότι δεν θα κατεδαφιστεί ποτέ. Γι αυτό θα πρέπει αυτά τα πράγματα να ξεπαγώσουν, να ξεπαγώσουν και οι κατεδαφίσεις, αλλά και τα πρόστιμα που επιβάλλονται. Γι αυτό συστήνεται και αυτή η Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων, με τον τρόπο που συστήνεται και να δούμε πραγματικά πώς θα είναι αποτελεσματική και θα λειτουργήσει. Αυτή είναι η τρίτη σημαντική τομή του νομοσχεδίου αυτού, που έρχεται να αντιμετωπίσει σε πολύ άμεσο χρόνο αυτά τα προβλήματα, να βάλει ένα φραγμό και να πει ως εδώ και μη παρέκει, το δάσος πρέπει να διασωθεί, δεν πρέπει να πάμε παραπέρα.
Νομίζω ότι έχουμε κάνει ένα θετικό βήμα. Όλες οι πτέρυγες τοποθετήθηκαν θετικά, ανεξαρτήτως εάν θα το ψηφίσουν επί της αρχής ή σε κάποια άρθρα το νομοσχέδιο. Και το σύνολο των φορέων τοποθετήθηκε θετικά. Νομίζω ότι μπορούμε σήμερα, πραγματικά, να προχωρήσουμε και να πούμε να φτιάξουμε όλοι μαζί μια δασική νομοθεσία, η οποία αρμόζει σε μια σύγχρονη χώρα.
Αυτά τα μέτρα σίγουρα δεν επαρκούν και στο κλείσιμο της συζήτησης με τους φορείς, η κυρία Υπουργός μονολεκτικά ανέφερε ότι χρειάζεται μια απλοποίηση της δασικής νομοθεσίας και νομίζω ότι άφησε την υπόνοια ότι θα φέρει σε σύντομο διάστημα μια ολοκληρωμένη δασική νομοθεσία – θα μας το πει και η ίδια φαντάζομαι στην τοποθέτησή της – που θα αντιμετωπίζει συνολικά το πρόβλημα ολόκληρης της χώρας και όχι μόνο της Αττικής. Διότι και στις δικές μας περιοχές, στις ορεινές περιοχές, στις μειονεκτικές περιοχές, που υπάρχουν δάση, αυτή η αυστηροποίηση της δασικής νομοθεσίας, που αφορά στις περιοχές που είναι οικονομικά ανεπτυγμένες, βάζει εμπόδια σε κάποια ανάπτυξη, που έχουν ανάγκη αυτές οι ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.
Γι αυτό θα λέγαμε ότι μια σύγχρονη δασική νομοθεσία, η οποία θα αφορά στο σύνολο της χώρας και θα αφορά και σε ειδικές ζώνες, όπου η γη δεν καταπατείται, δεν έχει οικονομικό ενδιαφέρον, αλλά βοηθάει στην ανάπτυξη εκεί και στο να συγκρατήσουμε τον πληθυσμό στις ορεινές περιοχές, πραγματικά να το δούμε με μια διαφορετική οπτική. Δεν κινδυνεύει η γη από τους κατοίκους. Οι κάτοικοι θα προστατεύσουν το δάσος. Νομίζω ότι όταν θα έρθουν και αυτές, ενδεχομένως, οι ρυθμίσεις μελλοντικά από το Υπουργείο σας, θα μπορέσουμε να λύσουμε το πρόβλημα άπαξ δια παντός της δασικής νομοθεσίας.
Να φτιάξουμε μια σύγχρονη δασική νομοθεσία, που να αρμόζει σε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα, σε μια χώρα η οποία έχει διασώσει σε σημαντικό βαθμό το φυσικό της περιβάλλον. Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι η φύση της. Γι αυτό θα πρέπει εκεί να επενδύσουμε. Νομίζω ότι είναι από τους κυρίαρχους άξονες, από τους εθνικούς άξονες και της δικής μας πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, η πράσινη ανάπτυξη, που εκεί πρέπει να επενδύσουμε και πρέπει να δώσουμε τη βαρύτητα και την κατεύθυνση, στην οποία αυτό το νομοσχέδιο κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα, που νομίζω ότι θα συνεχιστεί.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ