Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

21.9.18

Ερώτηση προς τον υπουργό παιδείας για τα αρχαία ελληνικά

Νίκος Νικολόπουλος: “Επανέφεραν Περικλή και Σοφοκλή” με πρόχειρο τρόπο…

Ερώτηση προς τον υπουργό παιδείας για τα αρχαία ελληνικά
Δεν υπηρετείται η ουσία της διδασκαλίας του Επιταφίου του Περικλή και της Αντιγόνης του Σοφοκλή, αν και επανεισήχθησαν τα δύο αυτά αρχαία κείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων.
Ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος λαμβάνοντας υπόψη δεκάδες καταγγελίες κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολό­γων κατηγορεί το υπουργείο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για προχειρότητα στην κατάρτιση των νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς για να «χωρέσουν» και ο Επιτάφιος και η Αντιγόνη στο διδακτικό έτος, το ΙΕΠ υποχρεώθηκε να μειώσει τη διδασκαλία του Επιταφίου επί δίωρο στο πρώτο δίμηνο του έτους, δηλαδή αφιερώνοντας συνολικά 15 ώρες. Αντίθετα, πριν από την κατάργησή του επί Μπαλτά - Κουράκη και στη συνέχεια Φίλη, ο Επιτάφιος διδασκόταν στη Γ' λυκείου για μία ώρα την εβδομάδα καθ’ όλο το διδακτικό έτος.
Σύμφωνα με τους φιλολόγους, η διεκπεραιωτική επαναφορά του Επιταφίου, όχι στη Γ' αλλά στη Β' Λυκείου, γίνεται σε βάρος της διδασκαλίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή, από την οποία αφαιρείται ένα διδακτικό δίμηνο. Όπως αναφέρει η ΠΕΦ σε ανακοίνωσή της, η συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας και των δύο κειμένων επιφέρει τη διδακτική υποβάθμισή τους.
Επιπλέον οι φιλόλογοι επισημαίνουν και άλλες προχειρότητες, όπως η απουσία κατατοπιστικής εισαγωγής από το σχολικό εγχειρίδιο, το οποίο, όπως καταγγέλλουν, ανατυπώθηκε βιαστικά και η χρησιμοποίηση φωτοτυπιών από ηλεκτρονικό βιβλίο (όπως προβλέπουν οι Οδηγίες Διδασκαλίας του ΙΕΠ), κάτι που δυσχεραίνει την ουσιαστική προσέγγιση του Επιταφίου. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν η ελλιπής βιβλιογραφία και η προχειρότητα των διδακτικών οδηγιών.
Με βάση τα ανωτέρω, ο Νίκος Νικολόπουλος απευθύνει στον Υπουργό Παιδείας τα εξής δυο εύλογα ερωτήματα:
1ον Θα λάβετε υπόψη σας τις καίριες παρατηρήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων;
2ον Θα επιφέρετε αλλαγές στον τρόπο της διδασκαλίας κι αν ναι, ποιες; Αν όχι, γιατί;
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ