Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

10.5.16

«Xωρίς εναέρια μέσα παραμένει εδώ και τουλάχιστον τέσσερις μήνες το ΕΚΑΒ»

«Xωρίς εναέρια μέσα παραμένει εδώ και τουλάχιστον τέσσερις μήνες το ΕΚΑΒ»


Το θέμα αναδεικνύουν με ερώτησή τους προς το Υπουργείο Υγείας οι βουλευτές του Ποταμιού, κκ. Κώστας Μπαργιώτας (Λάρισας), Γιώργος Αμυράς (Β’ Αθηνών) και Κατερίνα Μάρκου (Β’ Θεσσαλονίκης).
Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του Προέδρου των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, κ. Γιώργου Μαθιόπουλου, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα 99,5» τα τρία ελικόπτερα που διαθέτει το ΕΚΑΒ είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης πόρων για την επισκευή τους. Έτσι, οι αεροδιακομιδές ασθενών γίνονται με ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και μεταγωγικά της Πολεμικής Αεροπορίας. Στην από 04/05/2016 απάντηση του Υπουργείου Υγείας διαλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής «…Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία (3) ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά (7) κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι (6) έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο έβδομος (7ος) κινητήρας έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ. Είναι σαφές ότι η ευθύνη για τον παροπλισμό των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του. Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας μπροστά σε αυτή την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ήρθε άμεσα σε συνεννόηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, ώστε να συμβάλλουν με τα πτητικά τους μέσα στις αεροδιακομιδές τους ΕΚΑΒ. Παράλληλα εργάζεται αδιάκοπα για να βρεθεί η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των τριών (3) ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ώστε να επιστρέψουν στην υπηρεσία των πολιτών των ακριτικών περιοχών της χώρας, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ασφάλειας αεροδιακομιδές».
Επειδή το Υπουργείο Υγείας για άλλη μια φορά αρκείται στο να διαπιστώνει τα προβλήματα –ανεξάρτητα από το εάν τα δημιούργησε η παρούσα συγκυβέρνηση ή τα παρέλαβε- αντί να προωθεί λύσεις, το Ποτάμι ζητά απαντήσεις.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Υγείας
ΘΕΜΑ: «Xωρίς εναέρια μέσα παραμένει εδώ και τουλάχιστον τέσσερις μήνες το ΕΚΑΒ».

Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του Προέδρου των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, κ. Γιώργου Μαθιόπουλου, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα 99,5» τα τρία ελικόπτερα που διαθέτει το ΕΚΑΒ είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης πόρων για την επισκευή τους. Έτσι, οι αεροδιακομιδές ασθενών γίνονται με ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και μεταγωγικά της Πολεμικής Αεροπορίας. 
Στο από 04/05/2016 δελτίο τύπου του Υπουργείου Υγείας διαλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής «…Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρία (3) ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά (7) κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι (6) έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο έβδομος (7ος) κινητήρας έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ. Είναι σαφές ότι η ευθύνη για τον παροπλισμό των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του. Η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας μπροστά σε αυτή την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ήρθε άμεσα σε συνεννόηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, ώστε να συμβάλλουν με τα πτητικά τους μέσα στις αεροδιακομιδές τους ΕΚΑΒ. Παράλληλα εργάζεται αδιάκοπα για να βρεθεί η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των τριών (3) ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ώστε να επιστρέψουν στην υπηρεσία των πολιτών των ακριτικών περιοχών της χώρας, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ασφάλειας αεροδιακομιδές».

Επειδή το Υπουργείο Υγείας για άλλη μια φορά αρκείται στο να διαπιστώνει τα προβλήματα –ανεξάρτητα από το εάν τα δημιούργησε η παρούσα συγκυβέρνηση ή τα παρέλαβε- αντί να προωθεί λύσεις,

Επειδή στο δελτίο τύπου αναφέρεται ότι το Υπουργείο «εργάζεται αδιάκοπα κλπ» για να βρεθεί η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των τριών ελικοπτέρων, δίχως ωστόσο να αναφέρεται καμία συγκεκριμένη πρόταση ή τουλάχιστον προπαρασκευαστική ενέργεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος,

Επειδή είναι αναγκαίο να υπάρξει καλύτερη οργάνωση του συστήματος, συντονισμός και διάσωση της απαξιωμένης περιουσίας,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Έχετε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να επισκευαστούν τα τρία καθηλωμένα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ; Γιατί τέσσερις μήνες τώρα δεν έχει ακόμα βρεθεί «η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση»; Ποια είναι η λύση που προκρίνει το Υπουργείο; Πότε θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα;
  2. Αφ’ ης στιγμής παραδοθούν τα ελικόπτερα, υπάρχει προγραμματισμός από το Υπουργείο για τη συντήρησή τους;
  3. Ποιο το συνολικό κόστος που επωμίζεται η Πυροσβεστική και η Π.Α. από τη διάθεση των εναέριων μέσων τους στο ΕΚΑΒ σε ετήσια βάση;
  4. Ενόψει της έναρξης της αντιπυρικής περιόδου, τι θα γίνει με τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής που χρησιμοποιούνται για τις αεροδιακομιδές ασθενών;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Κωνσταντίνος Μπαργιώτας – Λάρισας

Γιώργος Αμυράς - Β΄ Αθήνας

Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης



Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ