Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

27.5.16

Κατανομή των Σχολών Α.Ε.Ι. με γνώμονα την μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των υποψηφίων

Κατανομή των Σχολών Α.Ε.Ι. με γνώμονα την μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των υποψηφίων


Η ανάγκη επανεξέτασης της κατανομής των Σχολών και Τμημάτων Α.Ε.Ι. στα επιστημονικά πεδία, ώστε να διασφαλιστεί η ελευθερία επιλογής των υποψηφίων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπογραμμίζεται από το Συντονιστή της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων ΝΔ, Βουλευτή Επικρατείας, Καθηγητή Θεόδωρο Φορτσάκη σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Παιδείας.

Ο υπογράφων βουλευτής αναφέρει ότι η εφαρμοζόμενη σήμερα Υπουργική Απόφαση για την ένταξη των Σχολών στα Επιστημονικά Πεδία, στερεί ορισμένους μαθητές από τη δυνατότητα φοίτησης σε Σχολές με Προγράμματα Σπουδών ίδιας κατεύθυνσης με τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται στις Πανελλαδικές.


Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ
Βουλευτής Επικρατείας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Ερώτηση προς τον
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κύριο Νίκο Φίλη

Θέμα: Κατανομή Σχολών και Τμημάτων Α.Ε.Ι. στα Επιστημονικά Πεδία.


Αθήνα, 25 Μαΐου 2016

Η Yπουργική Απόφαση υπ’ αρ. 253/85476/Α5/29.05.2015 «Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων», που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 του Ν. 4327/2015, καθόρισε τις Σχολές και τα Τμήματά τους που εντάσσονται σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο για τους υποψήφιους εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κατανομή αυτή στερεί από τους μαθητές που επιλέγουν το 5ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστήμες Οικονομίας-Πληροφορικής» από τη δυνατότητα να εισαχθούν στις Στρατιωτικές Σχολές, πλην μίας, στις οποίες εισάγονται μόνο μαθητές του 2ου Επιστημονικού Πεδίου «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες». Ωστόσο οι μαθητές των δύο Πεδίων έχουν δύο κοινά εξεταζόμενα μαθήματα και πολλές από τις Στρατιωτικές Σχολές έχουν διοικητικό προσανατολισμό, όπως δηλαδή και αρκετές Σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου.

Επίσης, η εν λόγω κατανομή Σχολών και Τμημάτων σε Επιστημονικά Πεδία επιτρέπει στους μαθητές που επιλέγουν το 5ο Επιστημονικό Πεδίο των Επιστημών Οικονομίας-Πληροφορικής να δηλώσουν ως Σχολή προτίμησης τα Τ.Ε.Ι. Μηχανικών Υπολογιστών, αλλά όχι και τα αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων. Τα τελευταία δείχνουν θετικά σε αυτή τη διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την υπ’ αρ. 1194/21-4-2016 Απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων να εισηγηθούν την ένταξη του Τμήματος και στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική).

Από τα ανωτέρω παραδείγματα φαίνεται ότι η υπάρχουσα κατανομή Σχολών σε επιστημονικά πεδία επιδέχεται βελτίωση, ώστε να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή ελευθερία επιλογής των υποψηφίων.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στο ακόλουθο ερώτημα:

  • Πρόκειται το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει την κατανομή των Σχολών και των Τμημάτων Α.Ε.Ι. στα επιστημονικά πεδία των υποψηφίων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή ελευθερία επιλογής τους;

Ο ερωτών Βουλευτής

Θεόδωρος Π. Φορτσάκης
Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ
Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ