Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε. * Καταγράφουμε την πολιτική ιστορία του Ελληνισμού

29.4.13

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των Ν.4046/2012, 4093/2012 & 4127/2013»



Κυριακή, 28 Απριλίου 2013

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των Ν.4046/2012, 4093/2012 & 4127/2013»


Θα μπορούσε η Ελλάδα να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που κάνει σήμερα.
Όταν οι αγορές είναι κλειστές και δεν μπορείς να δανειστείς, όταν δεν υπάρχει άλλη χώρα εκτός Ευρωζώνης να σε δανείσει, τότε διαπραγματεύεσαι τους όρους της διάσωσής σου.
 Η εναλλακτική λύση είναι η έξοδος της χώρας από το ευρώ. Θα ήταν και είναι  καταστροφική αυτή η λύση. Το βιοτικό μας επίπεδο θα έπεφτε τόσο πολύ και θα γύριζε πολλές δεκαετίες πίσω.
Ποιο ήταν το βασικό πρόβλημα μέχρι σήμερα: η διαρκής απόκλιση μεταξύ παραγωγής και εγχώριας δαπάνης.  Παρήγαμε ετησίως 100 και η εγχώρια δαπάνη κυμαινόταν μεταξύ 105 και 120. Η διαφορά είναι το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, ελλειμματικό όλα αυτά τα χρόνια, το οποίο δημιούργησε τη μεγάλη υπερχρέωση.
Τι κάνουμε τώρα: Με τη συμφωνία που κάνουμε κλείνουμε το κενό μεταξύ παραγωγής και εγχώριας δαπάνης. Επίσης, οι εταίροι μας μάς προσφέρουν χρηματοδοτικούς πόρους όσο οι αγορές παραμένουν κλειστές.
Ευχής έργο είναι αυτή η προσαρμογή να γίνει περισσότερο με αύξηση της παραγωγής και λιγότερο με μείωση της εγχώριας δαπάνης. Αυτό ακριβώς επιδιώκει το σημερινό νομοσχέδιο: Να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα  προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγές και να αποκαταστήσει  την ομαλή ροή πιστώσεων στην οικονομία για να αυξηθούν οι επενδύσεις.
Η Ελλάδα κατόρθωσε να σταθεί στα πόδια της και να επιζήσει. Διαπραγματεύτηκε όσο καλύτερα μπορούσε, δεδομένων των δυσκολιών. Στο Eurogroup πετύχαμε ήδη -παρ' όλο που πολλοί προσποιούνται ότι το αγνοούν- τα εξής:
  1. Μειώθηκε το χρέος μας – «κουρεύτηκε» δηλαδή-  κατά 40 δισ. ευρώ στο τέλος του 2012.
  2. Μειώθηκαν τα επιτόκια δανεισμού μας κάτω από το 2%. Πόσες άλλες χώρες έχουν την ευκαιρία αυτή;
  3. Δόθηκε επιμήκυνση εξόφλησης μέχρι το 2040 και περίοδος χάριτος 10 χρόνια.
  4. Η απαίτηση δημοσιονομικής εξυγίανσης επεκτάθηκε κατά δυο χρόνια μέχρι το 2016, αντί για το 2014 που ήταν στην αρχή.
  5. Επιστρέφονται στην Ελλάδα από τις Κεντρικές Τράπεζες της Ευρωζώνης, μέσω των κυβερνήσεών τους, τα κέρδη και οι υπεραξίες από τη διακράτηση ελληνικών ομολόγων των Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωζώνης.
  6. Προβλέπονται πρόσθετα οφέλη, αρκεί να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα. Γι αυτό επιδιώκουμε φέτος πρωτογενές πλεόνασμα.

Ποιες είναι οι βραχυπρόθεσμες εξελίξεις:
Όπως γνωρίζετε είχαμε μια θετική εξέλιξη στον προϋπολογισμό το 1ο τρίμηνο. Πετύχαμε πρωτογενές πλεόνασμα γύρω στα 500 εκ. ευρώ περίπου, έναντι προβλεπόμενου πρωτογενούς ελλείμματος της τάξης των περίπου 2 δισ. ευρώ. Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή μειώθηκε κατά 0,2% το Μάρτιο σε ετήσια βάση, δηλαδή έγινε αρνητικός για πρώτη φορά μετά το 1968.
Αυτό είναι πολύ θετικό για το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων και για την ανταγωνιστικότητα. Δυσκολεύει, όμως, κατά τι τη δημοσιονομική προσαρμογή.
Στις εξαγωγές είχαμε θετικές εξελίξεις στο 1ο δίμηνο.
Η βιομηχανική παραγωγή αρχίζει να σταθεροποιείται -και αυτό είναι πολύ σημαντικό- ύστερα από πολλά τρίμηνα μείωσης. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι βιομηχανικές παραγγελίες εσωτερικού βελτιώνονται, αλλά οι παραγγελίες από την αλλοδαπή, που μέχρι τώρα πήγαιναν πολύ καλά, δείχνουν σημάδια κόπωσης, που αντανακλούν τον ασθενή οικονομικό κύκλο στο εξωτερικό, ακριβώς δυστυχώς τη στιγμή που η Ελλάδα χρειάζεται ενίσχυση της ζήτησης από το εξωτερικό.
Οι κρατήσεις για τον τουρισμό βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Οι τουρίστες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 16 εκ. φέτος.
Οι εξελίξεις στην Κύπρο δεν αναμένονται να είναι τέτοιες, ώστε να ανατρέψουν το βασικό μακροοικονομικό μας σενάριο. Η θωράκιση των κυπριακών τραπεζικών καταστημάτων στην Ελλάδα, επιτεύχθηκε με τη μεταβίβασή τους στην Τράπεζα Πειραιώς σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Είχαμε ομαλή περάτωση των διαπραγματεύσεων με την τρόικα. Επίσης, το Μάρτιο ο δείκτης οικονομικού κλίματος σημείωσε την υψηλότερη επίδοση των τελευταίων ετών.
Ως συνολική αποτίμηση, μπορώ να πω ότι έχουν υλοποιηθεί τα 2/3 της απαιτούμενης δημοσιονομικής προσαρμογής για την περίοδο 2010-2016 και τα 3/4 της απαιτούμενης προσαρμογής στην ανταγωνιστικότητα. Η εναπομείνασα προσαρμογή είναι δύσκολη, αλλά όχι ανέφικτη. Απαιτείται υπομονή και νηφαλιότητα.
Διαψεύστηκαν οι προφήτες της καταστροφής. Η Ελλάδα παραμένει στην Ευρωζώνη, η εμπιστοσύνη αποκαθίσταται ραγδαία. Ο μείζον στόχος σήμερα είναι να αποκτήσουμε πρωτογενές πλεόνασμα στον προϋπολογισμό από φέτος, ώστε να ζητήσουμε την εφαρμογή της ρήτρας που συμφωνήθηκε στο Eurogroup της 27ης Νοεμβρίου 2012, δηλαδή να ζητήσουμε μια δραστική μείωση του δημόσιου χρέους.
Αυτό θα δημιουργήσει μια πολύ θετική ροπή στην εξέλιξη των πραγμάτων και θα φέρει μπροστά την έξοδο από την κρίση.
Η μεγάλη πρόκληση σήμερα  είναι η παράλληλη επίτευξη περαιτέρω δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά και οικονομικής ανάπτυξης. Για να είναι αυτό εφικτό, απαιτούνται προϋποθέσεις, τόσο από την ελληνική πλευρά, όσο και από την Ευρωζώνη.
Από την ελληνική πλευρά απαιτείται η διατήρηση ενός σταθερού πολιτικού κλίματος, η άμεση ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών από τα ήδη διαθέσιμα κονδύλια και η αποκατάσταση ομαλής ροής πιστώσεων στην οικονομία. 
Αξιοποίηση των κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που τώρα αρχίζουν να εκταμιεύονται για την Ελλάδα, ιδιαίτερα για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μεγάλα έργα.
Αξιοποίηση του διαθέσιμου και εξασφαλισμένου ποσού 44 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά Ταμεία, από σήμερα μέχρι το 2020, με βάση το νέο αναπτυξιακό πρότυπο και το νέο πρότυπο απασχόλησης, που εκπονούνται από δεξαμενές σκέψης του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, για λογαριασμό των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εργασίας.
Περαιτέρω βελτίωση – και εδώ έρχεται το σημερινό νομοσχέδιο-  της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας με την απελευθέρωση επαγγελμάτων που ακόμη παραμένουν κλειστά, τη βελτίωση των συνθηκών ανταγωνισμού σε αγορές όπου οι συνθήκες αυτές παραμένουν ακόμη ατελείς, κυρίως με άρση των εναπομεινάντων εμποδίων στον ανταγωνισμό και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων.
Προχωρούμε, επίσης, στην εξάλειψη των ταμειακών ελλειμμάτων στην αγορά ενέργειας, στο ΛΑΓΗΕ, στην υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.
Καταθέτουμε νομοσχέδιο για την απλοποίηση και σταθερότητα του φορολογικού συστήματος και τον εκσυγχρονισμό των φορολογικών κωδίκων, μέσα στον επόμενο μήνα.
Όλα αυτά τα έχουμε πετύχει και υπάρχει και διεθνής αναγνώριση. Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε σήμερα ότι δεν υπάρχει διεθνής αναγνώριση. Θα σας δώσω μερικά παραδείγματα μήπως και σας πείσω:
Morgan Stanley: «Τα σοκ που χτύπησαν την ελληνική οικονομία, συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών για έξοδο από το ευρώ, περιορίζονται».
International Herald Tribune: «Διαλύεται η ομίχλη πάνω από την Ελλάδα».
New York Times: «Φως στην άκρη του τούνελ».
Economist: «Χρονιά ανάκαμψης για την Ελλάδα το 2014».
Και άφησα τελευταία την αναφορά του πιο δύσκολου, Γερμανού ομολόγου μου, του κ. Σόιμπλε: «Η Ελλάδα παράδειγμα διάσωσης του ευρώ».
Η τρικομματική κυβέρνηση επιτελεί την αποστολή, που της έχει αναθέσει η πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
Είμαστε ειλικρινείς από την πρώτη μέρα.
Είπαμε ότι το πρόγραμμα που συμφωνήσαμε με τους πιστωτές μας είναι εμπροσθοβαρές και δίνει έμφαση στον εξορθολογισμό της δημόσιας δαπάνης.
Είπαμε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για παροχές, αν δεν τιθασευτούν τα  δημοσιονομικά μεγέθη.
Και αυτό πράττουμε.
Τώρα που υπάρχει η δυνατότητα μειώνουμε την επιβάρυνση της φορολογίας στην ακίνητη περιουσία.
Τώρα που μπορούμε, προχωρούμε σε νέα ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και απαλύνουμε τους φορολογούμενους, που αδυνατούν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης.
Η κυβέρνηση αυτή θα συνεχίσει να απαλύνει τους Έλληνες πολίτες, κάθε φορά που θα το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές και οικονομικές συνθήκες.
Αλλά ΔΕΝ θα το κάνει, όπως προτείνετε εσείς, εις βάρος των μελλοντικών γενεών, όπως γινόταν επί σχεδόν 35 χρόνια. 
Και ΔΕΝ θα το κάνει με εκτροχιασμό των δημοσίων δαπανών, τινάζοντας στην αέρα την αξιοπιστία της χώρας μας και τη συμφωνία της με τους ευρωπαίους εταίρους μας, όπως σκοπεύετε να κάνετε εσείς και το λέτε, άλλωστε, ανοιχτά πια.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, προχωράμε και στις παρεμβάσεις του παρόντος νομοσχεδίου.
Σήμερα, καλείστε να ψηφίσετε ένα σχέδιο νόμου, που περιλαμβάνει μια σειρά από διαρθρωτικές αλλαγές.
Προς μεγάλη απογοήτευση κάποιων, το νομοσχέδιο δεν έχει τα δημοσιονομικά μέτρα, τα οποία είχατε προβλέψει με τυμπανοκρουσίες .
Τελευταία μάλιστα διαπιστώνω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μιλά πλέον για νέα μέτρα, που θα κληθεί να πάρει η κυβέρνηση, αλλά για την «πιθανότητα» νέων μέτρων. Αυτό είναι μια βελτίωση.
Η πιθανότητα απέναντι στη βεβαιότητα συνιστά σαφώς μια αλλαγή στάσης από την αξιωματική αντιπολίτευση ως προς τα αποτελέσματα της ακολουθούμενης πολιτικής μας.
Με το παρόν νομοσχέδιο αναμορφώνουμε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο ρυθμίσεων της τμηματικής καταβολής των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών στις Δ.Ο.Υ. και στα Τελωνεία, λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή δυσχερή οικονομική συγκυρία.
Σκοπός μας είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών είσπραξης ληξιπροθέσμων οφειλών από τη φορολογική διοίκηση, αλλά και η παροχή κινήτρων για την άμεση και συστηματική εξόφληση των ληξιπροθέσμων οφειλών.
Όπως ανέφερα και χθες στην Επιτροπή, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα να εντάξουμε σε ρύθμιση και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους  Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σε σχέση με τη φορολόγηση των ακινήτων, μειώνουμε, κατά 15%, το έκτακτο τέλος για όλες τις ηλεκτροδοτούμενες επιφάνειες ακινήτων, ενώ λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τον υπολογισμό του τέλους, για τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, δηλαδή τους άνεργους, τους πολύτεκνους και τα άτομα με αναπηρία.
Μετά από πρόταση της ΔΗΜΑΡ, θα εξετάζουμε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε ακόμη μεγαλύτερη διεύρυνση των κοινωνικών κριτηρίων, πιθανώς λαμβάνοντας υπόψη το όριο της φτώχειας.
Ως προς το εργοταξιακό ρεύμα, ήθελα να διευκρινίσω ότι το ΕΕΤΗΔΕ, το τέλος που ίσχυε ως σήμερα, επιβάλλονταν από τη ΔΕΗ και στις υπό ανέγερση ηλεκτροδοτούμενες οικοδομές με διοικητικές λύσεις (διευκρινιστικές εγκυκλίους). Άρα, ίσχυε μέχρι σήμερα.
Συνεπώς επισημαίνω ότι, παρά τα όσα λέγονται, καμιά αλλαγή δεν επέρχεται με την επιβολή του νέου τέλους.
Ο ενιαίος φόρος επί των ακινήτων, ο οποίος θα αντικαταστήσει το ειδικό τέλος ακινήτων που εισπράττεται φέτος για τελευταία φορά μέσω της ΔΕΗ, θα τεθεί σε μόνιμη εφαρμογή από το 2014.
Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα καταβολής του Φ.Α.Π., σε επτά (7) μηνιαίες δόσεις καταβολής για τα έτη 2011 και 2012 και τέσσερις (4) μηνιαίες δόσεις στο έτος 2013, για να μπορέσουν οι φορολογούμενοι να αντεπεξέλθουν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Όσον αφορά στην τροπολογία του ΠΑΣΟΚ σχετικά με μέτρα ανάσχεσης της ανεργίας, όπως ανέφερα και χθες στην Επιτροπή Οικονομικών, θεωρήσαμε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι θα γινόταν προσπάθεια να υποβάλουμε αντίστοιχη νομοτεχνική προσθήκη στην Ολομέλεια, παρά τα στενά χρονικά περιθώρια.
Καταφέραμε, σε συνεργασία με το επισπεύδον Υπουργείο Εργασίας, να γίνουν οι αναγκαίες νομοτεχνικές διορθώσεις, προκειμένου να κάνουμε σήμερα αποδεκτό το πρώτο άρθρο της τροπολογίας του ΠΑΣΟΚ.
Η εφαρμογή της συγκεκριμένης ρύθμισης, που προβλέπει απασχόληση ανέργων σε Δήμους και Περιφέρειες και άλλες δημόσιες υπηρεσίες, αντιμετωπίζει τους ανέργους ως παραγωγικό κομμάτι της κοινωνίας, δίνοντας τους την ευκαιρία να απασχοληθούν σε Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα.
Όσον αφορά το 2ο άρθρο, που προβλέπει μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, δεν μπορεί να γίνει δεκτό σήμερα, διότι δεν έχουμε τους δημοσιονομικούς πόρους. Δεσμεύομαι, όμως, να το εξετάσουμε. Μην ξεχνάτε πως έχουμε συμφωνία ότι εάν το πρωτογενές πλεόνασμα ξεπεράσει τους στόχους, ένα ποσοστό 70% μπορεί να δοθεί για κοινωνικούς λόγους. Εφόσον η κυβέρνηση συμφωνήσει, τότε μπορούμε πράγματι να μειώσουμε εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, στο ποσό που αντιστοιχεί στη βελτίωση του πρωτογενούς πλεονάσματος πάνω από το στόχο.       
Επίσης, θα κάνουμε δεκτή την τροπολογία του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ σχετικά με τους υπαλλήλους, που έχουν διοριστεί με πράξη του ΑΣΕΠ από το 2010.
Το μισθολογικό καθεστώς της συγκεκριμένης κατηγορίας υπαλλήλων τελούσε σε εκκρεμότητα μέχρι το 2012.
Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση αποκαθίσταται μια αδικία και εφαρμόζεται η αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας για τις μισθολογικές αποδοχές των συγκεκριμένων υπαλλήλων.
Να κάνω ορισμένες διευκρινίσεις. Έγινε μια λανθασμένη ανάγνωση για το θέμα των εταιρειών  που έχουν τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων. Στο συγκεκριμένο θέμα διευκρινίζω τα εξής:
1.                   Για πρώτη φορά επιβλήθηκε εισφορά από την παρούσα τρικομματική κυβέρνηση στις εταιρείες που διενεργούν ναυλώσεις, ασφαλίσεις, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων, ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία.
2.                   Αυτή η εισφορά δεν επιβάλλεται – ούτε επιβαλλόταν-  στις εταιρείες που έχουν τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 27/1975.      
3.                   Αυτή η διάταξη που υπήρχε στο φορολογικό νόμο που ψηφίστηκε με το νόμο 4111/2013, επαναλαμβάνεται και στο παρόν σχέδιο νόμου, μόνο για λόγους ασφαλείας δικαίου. Διευκρινίζεται απλώς το πεδίο εφαρμογής της εισφοράς αυτής. 
Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες φορολογούνται με άλλες διατάξεις.
Συνολικά υπολογίζεται ότι από φέτος οι εφοπλιστές θα δώσουν -παραπάνω από ό,τι έδιναν- 140 εκ. ευρώ. Αυτοί οι φόροι και οι εισφορές καταβάλλονται
-από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες ημεδαπές ή αλλοδαπές με ελληνική ή ξένη σημαία  
-από τις λοιπές εταιρείες που προανέφερα.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Η τρικομματική κυβέρνηση εργάζεται εδώ και καιρό σκληρά, με πείσμα και επιμονή για να κερδίσει το μεγάλο στοίχημα.
Και αυτό δεν είναι άλλο από το να παραδώσουμε μια Ελλάδα σύγχρονη,  υγιή, ασφαλή  και απαλλαγμένη  από βάρη στις επόμενες γενιές.
Στο εξής έχουμε ως προτεραιότητα:
Ø  Να βελτιώσουμε τη λειτουργία των αγορών, μειώνοντας τα εμπόδια εισόδου σε αυτές.
Ø  Να αναβαθμίσουμε τη φορολογική διοίκηση και τη σχέση της με το φορολογούμενο.
Ø  Να ελαφρύνουμε και να κατανείμουμε δικαιότερα τα φορολογικά βάρη.
Ø  Να ανατάξουμε το στενό και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ώστε να δικαιολογείται κάθε ευρώ του φορολογούμενου πολίτη, που εισπράττεται από φόρους. Θυμίζω ότι επεξεργαζόμαστε διάταξη για να μπορεί να συμψηφίζεται ο ΦΠΑ που χρωστά ο ιδιώτης προς το Δημόσιο, όταν το Δημόσιο του χρωστά χρήματα. 
Μπορεί να έχουμε διασχίσει το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής, αλλά το τελευταίο σίγουρα είναι και εξίσου δύσκολο λόγω της κόπωσης της κοινωνίας.
Δεν πρέπει, όμως, να το βάλουμε κάτω.
Τώρα που το οικονομικό κλίμα βελτιώνεται, που η οικονομία σταθεροποιείται, που τα μεγάλα έργα συνεχίζουν ύστερα από χρόνια στασιμότητας, τώρα που το τραπεζικό σύστημα βρίσκει το βηματισμό του, τώρα που η απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ βελτιώνεται, που το Δημόσιο εξοφλεί τις χρόνιες οφειλές του.
Σήμερα αγωνιζόμαστε για την επόμενη γενιά.
Αγωνιζόμαστε λέγοντας την αλήθεια.
Δεν ωραιοποιούμε καταστάσεις, δεν εμπορευόμαστε ελπίδες. Δεν λέμε ψέματα. Δεν λέμε π.χ. ότι μπορούμε να παραμείνουμε στο ευρώ  και να βγούμε από το μνημόνιο.
Δουλεύουμε ώστε η Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της ξανά.
Όποιος δεν το αναγνωρίζει, στέκεται απέναντι στις προσπάθειες που κάνει ο Πρωθυπουργός, η τρικομματική κυβέρνηση και κυρίως ολόκληρη  η χώρα.



Μπορεί να μη συμφωνώ ούτε στο ελάχιστο με αυτά που λες,αλλά θα έδινα μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου για το δικαίωμά σου να συνεχίσεις να τα λες -ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ